Ja de vraagt zegt het al. Ik heb bruin haar van mezelf met hier en daar een grijze haar :-S Heb nu mahoniebruin van de Hema erin zitten, maar wilde eigenlijk (goud)blond proberen. Mijn idee was om zo een Beyonce-haarkleur te krijgen.. wie heeft Hema blond op bruin geprobeerd? Hoe pakte dit uit? Werden de eventueel grijze haren echt blond en de rest een tint lichter? Haalt dat blond de geverfde oude kleur uit mijn haar (mahoniekleur)? Heb je ander merk geprobeerd wat eenschitterend resultaat gaf? Zoals je begrijpt, ik wil het dus niet eerst laten ontkleuren. Wat een vragen, maar wil een oranje hoofd voorkomen, haha (heb al wel een doosje veilig bruin op voorraad moch het echt mis gaan)
Geen ervaring mee. Ik verf mijn haar nooit! Persoonlijk vind ik het altijd het mooist als je het dichtst bij je eigen haarkleur blijft, dat vind ik natuurlijker staan. Tegenwoordig heb je van die haarkleuringen waar 2 nuances inzitten. Ik zou dan eerder kiezen voor bruin met een chocolade, caramel of kastanje tint erin. Vaak vind ik blond haar bij brunettes een beetje nep staan. Probeer anders eerst de verf op 1 lok als je bang bent voor een oranje coup! Succes!
nee niet helemaal blond hoor, dan krijg je zo'n lelijke uitgroei. Bedoel echt een tint of twee lichter, net als na een zomervakantie, een zon- zee- en chloortintje, haha een test lok is inderdaad een goed idee!
Mijn advies is om toch naar de kapper te gaan hier voor. Van licht naar donker is niet heel moeilijk, maar andersom wel. Je haar zal toch wat ontkleurd moeten worden. Succes!
ik zou ook naar de kapper gaan, van donker naar licht is lastig. Ik zou sowieso highlights doen, is veel natuurlijker en uitgroei zie je ook niet zo.
Wanneer je blond op donker gaat zetten moet je met minimaal 9% waterstofperoxide verven. In deze 'thuispakjes' mag niet meer dan 6% zitten en daarvan wordt jouw haar niet blond. Weggegooid geld dus. Op naar een kappersgroothandel of de kapper. Succes