Goedemorgen dames, Morgen mogen wij tekenen voor onze nieuwe woning. En hebben een bouwdepot. Kon om 4 uur niet meer slapen haha. Ben wat aan het nadenken haha. Vraag mij af hoe het zit met het kopen van kleinere dingen. Stel moet iets kopen dat onder de 50 eure is en ga even snel langs een bouwmarkt. Kan dat gewoon?. Want als dat vaker gebeurd word die 50 vanzelf meer. En dat wil je het liefst wel uit de bouwdepot halen. En hoe zit het met laminaat vloerbedekking enz?. Moesten een begroting maken en daar ook vloer in mee berekend. Maar als ik zo lees op internet dan mag je alleen dingen kopen die je niet mee kunt nemen als je verhuist. Wat mag je allemaal doen en meenemen in een bouwdepot?. Heb morgen wel een afspraak kan het vragen. Maar altijd fijn om alvast ervaringen te lezen van anderen Liefs Sascha
Alles wat "vastzit" in een huis mag uit het bouwdepot gehaald worden. Dus ook laminaat/vloerbedekking, tegels, verf enzo. Maar die mooie gordijnen, lamellen of juist dat stukje gereedschsp wat je nodig hebt om de vloer mee te leggen mag dus niet
Wij hebben vorig jaar beneden verbouwd. We hadden in de hypotheek een deel bouwdepot en een deel persoonlijke lening ofzoiets. We hebben er de verbouwing maar ook stuk inboedel mee betaald. Specifiek om gevraagd toen we hypotheek gesprek hadden of zoiets mogelijk was en dat kon dus. Wij kregen het geld op onze rekening gestort en hebben toen gewoon alles gekocht en iedereen betaald wat nodig was voor de verbouwing. Dus ook de kleine dingen bij de bouwmarkt etc. Maar dus ook de gordijnen.
Bij ons 2 1/2 jaar geleden precies dit! Dus zelf zorgen voor een "eigen bouwdepot". Overigens was ons bouwdepot sowieso te weinig voor alle kosten. Dus hebben we er geen moeite mee gehad om het leeg te krijgen .
hier destijds moesten we van elke kassabond een kopie maken en opsturen. Pas toen kreeg ik dat bedrag terug maar moest dat eerst zelf voorschieten. pas bij bedrag boven de 10.000 hoefden we niet meer te verantwoorden.. hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar dit was 8 jaar geleden nog wel zo geregeld
Bij een bouwdepot mag je alles aanschaffen wat je niet mee kan nemen naar een volgend huis en wat waarde vermeerderend is. Dus laminaat valt daar niet onder! Wel een echte houten vloer. Wij hadden ook een bouwdepot en daarvan hebben wij de wc beneden en de badkamer compleet vernieuwd, en de muren van het hele huis laten stucen
Volgens mij verschil het per overeenkomst, wij mochten bv laminaat zeker wel daaruit betalen. We konden bonnetjes van de bouwmarkt ed indienen, ging allemaal prima.
Geen idee of het nog zo werkt maar buiten de keuken en badkamer moesten we hier een staatje maken met de bonnetjes als onderbouwing als we bijvoorbeeld bij de bouwmarkt of groothandel iets kochten. Bouwmarkt was vaak wel zelf vooruit betalen maar groothandel kon afhankelijk van de groothandel ook wel eens op rekening. Wel eens gezeur om gehad omdat er dan bijv een emmer op het bonnetje erbij stond die we in het staatje dan al niet meer meegenomen hadden, toen de tip gekregen om met een highlighter op de bonnetjes aan te geven wat er wel of niet op de staatjes stond of die spullen apart af te rekenen. Hier mocht laminaat overigens wel via het bouwdepot.
Laminaat valt daar in de meeste gevallen wel onder Een laminaatvloer is overigens wel waarde vermeerderend voor een huis
Oh goh dat t nog bestaat zo’n bouwdepot, bij ons werd verteld dat je enkel nog een verbouwingspotje kunt krijgen voor duurzame energiezuinige verbeteringen aan je huis zoals bijv t installeren van zonnepanelen/vloerverwarming etc. 7/8 jaar geleden was t allemaal nog wat makkelijker, toen idd alles wat vastzat maar bijv ook badkamermeubels viel er ook onder. Behang en gordijnen niet want dat is “los” maar vloeren wel (al hadden we dat niet nodig) Maar in theorie kon je toen elk schroefje claimen Edit: ik neem aan dat je de voorwaarden al hebt liggen van jullie bouwdepot en wat je daarin wel en niet mag declareren? En neem aan dat jullie ook een begroting op hebben moeten stellen ter onderbouwing van t gevraagde bedrag? Dus ik zou die stukken er gewoon even bij pakken
Zoals hierboven genoemd inderdaad, wc, badkamer, keuken etc. Dingen die vastzitten. We hebben het bouwdepot ook voor de houten vloer en een inbouwkast gebruikt.
Oh, dan ligt het misschien ook waar je het bouwdepot hebt dan. Bij ons werd het expliciet vermeld dat alleen houten vloeren uit het bouwdepot mocht komen, geen laminaat of vloerbedekking
Ik lees bv ook dat soms enkel een percentage voor bv een keuken vanuit het bouwdepot mag worden betaald, omdat het smaakgevoelig is. En bij bv een uitbouw wel het volledige bedrag (terwijl dat toch ook smaakgevoelig is; ik zie soms echt van die lelijke aangeplakte uitbouwen die de tuin meteen een smak kleiner maken...). Dit was bij ons niet; keuken en badkamer voor 100% uit bouwdepot betaald. Net zoals de vloerbedekking inderdaad. Dus ik zou echt naar jullie voorwaarden kijken.
Wij hadden heel veel bonnetjes van kleine dingetjes die we samen op zo'n formulier invulden voor het bouwdepot, dat ging prima
Wij hebben eind 2016 onze hypotheek overgesloten met een bouwdepot van 10000 euro. Mochten er alles op indienen; keuken, laminaat, verf, stucadoor. Alle bonnen ingediend en alles ontvangen.
Wij hebben een flinke bouwdepot gehad. Dit kon volgens mij alleen als van tevoren wordt vastgesteld dat de verbouwingen/aanpassingen de waarde van het huis verhogen. Bij ons de is dat door middel van een taxateur gedaan en het doornemen van de aanvragen van de bouwvergunningen. Wij konden telkens foto's doorsturen van de rekeningen. Er is nooit moeilijk over gedaan. Aangezien het bouwdepot bij ons ook niet voldoende was, hebben we voornamelijk de duurdere rekeningen gedeclareerd. Het is sowieso handig om een documentje bij te houden wat je eraan uitgeeft of je maakt een mapje op je telefoon met alle foto's van de rekeningen. Verder is (tijdelijk) een rekening alleen voor de onkosten van de verbouwing ook wel handig voor het overzicht.
Wij zijn op dit moment ook bezig met de hypotheek en aan het kijken naar een bouwdepot. De adviseur zei dat alles wat je niet mee niet uit zo’n depot mag, dus ook verf, laminaat, een schutting, zonnepanelen, etc.