Op een forum probeer ik er niet op te letten, maar van een bedrijf verwacht je toch beter. Komt lekker professioneel over zeg... Ik had het btw ook pas op een sollicitatieformulier, dat kán gewoon echt niet.
Ik let er sowieso altijd heel erg op (ja, ik ben een taalnazi, ik verbeter mensen ), maar dit vind ik wel HEEL erg slecht. Overigens verbeter ik geen mensen die ik niet ken hoor, of op Facebook of hier bijvoorbeeld, maar wel mijn man. Dat vindt hij denk ik mijn minst leuke trekje .
Hahaha hier ook hoor. Mijn dochter krijgt het regelmatig te verduren lol, maar ik vind het belangrijk dat ze goed Nederlands spreekt. Mijn man vraagt me regelmatig om brieven te controleren op grammaticale foutjes.
Ik snap het wel hoor: Je kan wereldwijs zijn, boekengeleerd maar blijkbaar ook snoepverstandig. En eet is wat. Eet is namelijk de eerste persoon enkelvoud tegenwoordige tijd van eten. Da's heel wat. Was getekend, de Zweedse medewerker van de Jumbo, Anders.
Ja dit zag ik gister dus ook in een vacature; 'Lijkt het je leuk om hier te werken dan zijn we op zoek naar jouw!'
Ik werk ook als corrector, en natuurlijk maken ook wij weleens een foutje. Ik denk alleen niet dat jij ooit dingen hebt gezegd als 'eet is wat anders'. Dat zijn geen taalfoutjes, dat is helaas gewoon onwetendheid.
Vind het altijd zo’n gezeik over taalfouten Alsof iemand het expres doet.... Als je snapt wat er bedoeld word Moet meer dan genoeg zijn
Of dyslexie Maar ook wel gewoon domheid (het lijnt mooier uit als ik het allemaal aan elkaar plak. Of: Het leest makkelijker als je alle lettergrepen los haalt, anders is het zo'n lang woord...). Maar goed, taal leeft, zegt men. Over 50 jaar staat het misschien wel in het groene boekje. Ik ben taalkundig een enorme meeloper; als 10 mensen 'eet is wat' zeggen, dan zeg ik het morgen waarschijnlijk ook.
Ik snap jou op zich wel. Maar taal en spellingsregels zijn er niet voor niks. Een individu reken ik er niet op af maar van een bedrijf oid vind ik dit echt niet kunnen. Het is irritant en leest heel vervelend.