Hoi meiden, kreeg vandaag een brief binnen van het kdv. Mijn kindje kan het eerste half jaar niet opgevangen worden op de dinsdag!!! Of donderdag dan geen optie was... NEE. Ik kan de dinsdag geen vrij krijgen en mijn vriend ook niet! Wat moeten we nu. Ik had me nog helemaal niet verdiept in andere opties want had me al een jaar geleden ingeschreven bij dat stomme kdv.:x Weet helemaal niet wat het kost om iemand aan huis op te laten passen, of je daarvoor ook subsidie krijgt. Op vrijdag was er wel al plaats gelukkig. pffff, iemand tips
dit is zo vervelend van een KDV vind ik. Misschien kun je voor de dinsdag een gastouder op laten passen. www.flexmoeders.nl daar kun je wat info vinden. Je betaald volgens mij iedere maand bemiddelingskosten aan het buro en dan betaal je een uurloon aan de gastouder. Via de belasting dienst kun je een gedeelte weer terug vragen
graag gedaan, Je hebt nog veel meer site,s alleen die weet ik niet. Ik hoop dat je snel een oplossing gaat vinden.
Even een aanvulling op gastouderopvang: Inderdaad kun je een gastouder inschakelen voor opvang, aan je huis of in het huis van de gastouder. Vanaf 2010 vallen gastouders ook onder de Wet Kinderopvang, een gastouder moet dan gaan voldoen aan verschillende kwaliteits critearia (oa,. Kind EHBO, min MBO 2niveau, pedagogsiche kennis, enz) Indien een gastouder hier niet aan voldoet (wordt in de loop van 2010 getoetst) wordt deze NIET opgenomen in het register kinderopvang. Wat inhoudt dat jij (als vraagouder) je subsidie niet meer ontvangt en het reeds ontvangen geld moet terugbetalen. Let hier dus op als je voor een bureau kiest en een gastouder, je bent nl zelf vernantwoordelijk of je de juiste persoon jouw kind toevertrouwd! En de subsidie voor GOB is lager dan die voor kinderopvang. Bij GOB is de maximale subsidie 5.- per uur, de rest zul je zelf moeten bijbetalen. In de kinderopvang kan de subsidie ten hooste het gehele uurtarief bedragen (bijv. 6,35 per uur) Mijn adivies is om een erkend en betrouwbaar gastouderbureau in te schakelen. Je kunt op de site van de GGD rapporten inlezen zodat je een afgewogen beslissing kan maken. Er zijn absoluut goede bureau's en gastouders maar je moet wel kritisch zijn! Succes hiermee! Groetjes
ohja: het is in de praktijk gebleken dat het niet handig is voor kind en ouder om én kdv opvang te hebben én GOB....maar ieder zijn keuze natuurllijk!
Vindt je het niet eng het zomaar naar een vreemde te brengen die je helemaal niet kent? Vindt KDV dan toch net wat anders. Tegenwoordig hoor je van die rare dingen. Ik zou het niet durven, maar dat is mijn mening.
Hoi, Ken je niet iemand in je omgeving die al kinderen heeft om op te passen?? Toen ik zwanger was, kwam een ouder van een leerling van mij aanbieden om op te passen. Zij komt 2 of 3 dagen in de week, gewoon bij mij thuis. Ze vraagt 3,50 en doet daar ook kleine huishoudelijke klusjes voor, zoals afwasmachine en stofzuigen e.d. Zij heeft alle diploma's en zou het via de belasting kunnen doen, maar ik vind zelf rond de 200 euro in de maand niet te veel. Met de tweede erbij wordt ze wel wat duurder. Ik zou zeggen, vraag eens rond????
Hier hadden we de eerste 3 maanden ook geen opvang op 1 van mijn werkdagen. KDV kwam toen ook met een andere dag voor die maanden. Ik heb toen op mijn werk kunnen regelen dat ik die maanden op die andere dag kon komen werken en na die tijd gewoon weer op mijn vaste dagen kon komen. Is dat misschien een idee voor jullie?? Groet Snoozie
Is er misschien een familielid dat jullie die 6 maanden uit de brand kan helpen? Misschien kan je alsnog naar een ander KDV in de buurt informeren? Succes!
Hey meiden, bedankt voor jullie tips! We hebben vandaag al veel kunnen regelen waardoor ik nu alleen nog maar 1x per 2 weken op dinsdag middag oppas nodig heb. Dat moet nog wel te vinden zijn lijkt me. Mijn vriend begint op dinsdag dan pas om 14.00 uur s' middags met werken en mijn moeder komt dan 1 x p 2 weken s' middag s oppassen. Bijna opgelost dus!! Gastouder zou ook niet mijn eerste voorkeur zijn, maar goed als er geen andere oplossing was had het wel gemoeten. Mijn vriend en ik kunnen het allebei niet regelen om tijdelijk niet op dinsdag werken maar op donderdag helaas.... Thanks allemaal!!
Als er echt geen andere optie is dan maar gastouder, je moet toch wat. of je baan opgeven, maar dat lijkt me niet zo fijn. soms heb je echter niet veel te kiezen of te willen. toen wij naar utrecht verhuisden plotseling zat echt elke kdv propvol, echt wat een ramp. uiteindelijk wel wat gevonden, maar mijn zoon zit nu al zo 2 jaar op 2 creches en eindelijk vanaf 1 augustus gaat ie helemala over naar een creche waar ik nog eens heel tevreden over ben. niet ideaal maar ja..misschien is je kindje niet zo moeilijk daarin. jonge kinderen/baby's is wat dat betreft makkelijker, die passen zich makkelijker aan, anders dan een peuter die verlatingsangst ofzo heeft.