Mijn tuin is een oerwoud! Hoe begin ik hieraan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Valora, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Mijn tuin is een regelrechte ramp. Vorig jaar hebben we alle planten en onkruid met aarde en wortel en alles eruit gehaald, zodat de bovenste laag weg was, en dit jaar is het nog erger teruggekomen...

Het staat ondertussen zo hoog dat ik niet meer weet waar te beginnen. Als ik alles er weer uit haal, komt het dan niet gewoon weer terug... Wie heeft tips hoe ik mijn tuin kan redden? :)

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    oeh das zeker een oerwoud!

Ik denk dat je eerst moet beginnen met alles weghalen, de boel dan dicht tegelen en dan bijhouden..
    Anders gaat het niet goed komen denk ik...

(ben zo blij met mn balkonnetje haha!! )

3. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    speciale grasmaaier der overheen en voledig omploegen die hap , denk de beste manier ;)

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    afdekken met zeil, dan gaat het dood.. en dan er wat mee doen.. worteldoek en tegels?

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Alles eruit halen en tegels erin.

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Verhuizen? :D

Drastisch aanpakken: leeghalen en een goede basis neerleggen: bijv. Gras en/ of tegels met wat plantenvakken. Elk stukje zand wat begroeid is met gras of planten kan in ieder geval geen onkruid groeien. Daarna: bijhouden! In geval van tegels er dus voor zorgen dat je geen onkruid in de voegen krijgt. Dit schijn je te kunnen voorkomen door je voegen in te vegen met baking soda. In ieder geval moet je er voor zorgen dat je onkruid weg haalt voordat het gaat bloeien want dan verspreid het zaadjes en krijg je nog meer onkruid.

Eerlijk gezegd heb je best een leuk projectje: als je klaar bent is het verschil zo groot dat je het niet voor niets doet ;):D

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ligt er een beetje aan wat je wil.. Maar als je geen zin hebt om te onderhouden of geen groene vingers hebt (zoals ik) zou ik het ook helemaal weer kaal en dan tegelen.. Leuk aankleden met wat bakken met planten en dan is het ook een kwestie van bijhouden tussen de tegels maar goed das minder werk.. Of tegels in beton :p

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

hahaha sorry, ik moest al lachen met het vorige tuintopic omdat ik dacht dat mijntuin al erg was maar nu ik jou tuin zie hahaha

het lijkt wel een huisje in het midden van het regenwoud

sorry haha ik vind de foto echt grappig

9. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Met een zeis door de tuin gaan...:)

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    de fik erin! Ken mensen die dat gedaan hebben en dat werkte best goed.

Maar persoonlijk zou ik gewoon de tuinman laten komen, vinden ze leuk. Daarna worteldoek erin en dan ben je klaar voor de komende 10 jaar.

Succes!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dit is onze oplossing na jaren tegen het onkruid (dat ook gewoon terug kwam na een laag eraf halen en graszoden erin te hebben gedaan)

En nee (omdat mijn buren al vrolijk aan het roddelen zijn geslagen) we hebben geen erfenis maar dit is gewoon door hard sparen tot stand aan het komen.

(als het goed is nog 2 dagen en dan is het af)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ken je niet iemand met een geit die je daar eerst even neer kunt zetten :D;)?

Tja, ligt er echt aan wat je wilt, in ieder geval eerst alles weghalen en dan bestraten en/of bloemenperkjes/een gazonnetje maken.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou ook voor deze optie gaan. Compleet betegelde tuinen vind ik over het algemeen helemaal niks

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Alles eruit halen, goed afgraven en nieuwe aarde erin laten storten. Dan met worteldoek en tegels aan de gang. Of een mooi grasveldje, dat kan ook. Robot maaier erop en je hoeft er zelf niet meer naar om te kijken...;)

Wij hebben ook zo'n tuin gehad, alleen was hij ietsje groter, zo'n 500 m2 ;) Wij hebben alles eruit getrokken, een gedeelte afgegraven en hier nieuwe aarde in gestort. Achteraf hadden we de hele tuin moeten afgraven want het is pas sinds een jaar of 2 dat het onkruid niet meer aan alle kanten tussen de tegels door komt. We wonen hier al 8 jaar! Ik heb nog steeds last wel van onkruid, maar nu in normale hoeveelheden. Dat hou je toch, hoe je ook probeert om het weg te krijgen, tenzij je met gif aan de gang gaat en dat wil ik niet.

15. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Haaha geweldig... Als je bij ons in de omg woont dan heb ik nog wel iemand die je daar graag vanaf helpt hoor.

Snap eigenlijk niet waarom je t zo ver hebt laten komen...
    Wel leuk twee kontjes hoog ;), ongemerkt sex hebben in de achtertuin

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Even iemand vragen met een bos maaier.

Daarna liters gif spuiten ontpitten en weer spuiten ontpitten de grond moet eerst dood

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Alles er uit trekken, graven en nieuw zand er op.
    Onder de betegeling speciaal zand en goed bijhouden.
    En een stukje gras en borderbakken maken.

Dan heb je alleen de borderbakken die je elke week even moet checken op onkruid. Meteen allen kleine onkruidplantjes er al uit trekken.
    Grote tegels laten leggen dat scheelt ook veel tegenover kleine sierbestrating.

Onze tuin was ook bijna zo erg toen we het huis kochten. Nu is het een kwestie van 1 x per week onkruid plukken (echt maar weinig) grasmaaien en ook het gras verzorgen zodat daar ook weinig onkruid in komt.

Ik ben benieuwd hoe het word want jullie hebben volgens zij schattige oude schuurtjes staan ;)

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wauw! Dat groeit flink daar!!

19. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Dat hadden wij ook elk jaar in mei/juni toen we hier nog niet permanent woonden. Alleen dan wel een lap van 3000 m2 met onkruid tot je oksels... Dat was elk jaar een hele week vakantie met zeis/strimmer/grasmaaier in de weer.

Nu we het goed bijhouden is het gewoon een mooi gazonnetje hoor. Kwestie van bijhouden...

Dus: nu even de schouders eronder en daarna gewoon elke paar weken even maaien...

P.S.: wat een ontzettend lief huisje heb je trouwens...

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Rob verlinden bellen?

Deel Deze Pagina