Emma is 6 maanden en we zijn over op opvoolgmelk. Van het CB een nieuw schema, maar hoe moet ik nou het nieuwe schema voorelkaar krijgen? Gewoon maar gaan beginnen? Hier wordt geadviseerd: 's ochtends pap, 11 uur fruit plus beetje melk naar behoefte. rond 1400 weer melk. 1700 groente en dan om 2000 fles. Wij geven nog geen pap 's ochtends (moet eerlijk zeggen dat ik er tegen op zie om om 0700 pap te gaan zitten voeren.) Wij doen al vanaf het begin de eerste voeding lekker knus op bed. Kan ik het ook in een fles geven? Geadviseerd wordt met lepel toch? Volstaat de 1.2.3. speen van Difrax? Ik ben bang dat ze het daar niet doorheen krijgt. Pff, eigenlijk weet ik het even niet helemaal..
Amy is nu 7 maanden en ik geef haar s'ochtend & s'avonds een papfles en dat kan gewoon met de fles! Ik gebruik geen difrax fles, maar geloof wel dat het met die 1-2-3 speen gaat lukken... Succes, ik hoor het wel
ten eerste.....relax. Het is jouw kindje en jij gaat niet om zeven uur zitten lepelen als jij dat niet wilt. Inderdaad, pap kan door de fles en dat gaat met een 123speen prima. Ik heb tot twee weken geleden ook nog geen pap gegeven omdat ie het niet opdronk. Hij wilde gewoon liever melk, en s avonds kreeg hij ook al pap dus dat was helemaal geen punt. Als je beebje geen pap wil dan blijft het zo wie zo nog even gewoon melk, ze willen vanzelf wel vaster voedsel hebben. Dat lepeltje is om de spraakontwikkeling te stimuleren maar dat leren ze ook door groenten en fruit te happen dus til niet te zwaar aan die pap joh, dat komt allemaal vanzelf wel. Als je het schema niet ziet zitten houd je gewoon je eigen schema aan zoals het was. Omdat de melk meer verzadigd gaat het eetpatroon veranderen en pas je het aan wanneer jij denkt of wanneer het jou opvalt dat dat nodig is. Niet gelijk het lijstje van het cb gaan doen als jij dat niet ziet zitten dan werkt het toch niet Succes daar!
Thanks! Ik zit niet zo vast aan het CB-schema, Maar wil wel toekomen aan haar behoefte. Ik denk dat het zichzelf wel wijst waarschijnlijk. emma heeft het altijd nog zelf geregeld, dus dit zal ook wel goed komen. Thanks nogmaals!
Yep. Met 6 maanden is 3 flessen voldoende. 4 kan ook trouwens. Jarissa krijgt nog steeds geen pap hoor. En zeker 's ochtends niet. Juist ons heerlijke ritueel, die eerste fles bij ons op bed. Dan maar wat minder oefenen voor de spraakontwikkeling. Wordt ze heus niet minder van.
Jørre krijgt ook geen pap. Ga vanaf maandag beginnen met zn groentehap. Eindelijk verdraagt hij zn fruit nu lekker qua poepen enzo ..
welke difrax fles heb je? de brede of de smalle? ik gbruik voor pap de smalle, en met de 3 standen speen lukte dat niet goed, heb nu de papspeen van etos eigenmerk (dat is een kruisje) als tip gekregen hier en die werkt fantastisch! hij is er alleen maar voor een smalle fles, dus op de smalle s-fles van difrax gaat het goed. en ik ga savonds of sochtends op bed ook niet klooien met een lepeltje, hij eet genoeg van een lepel dus dit is helemaal niet erg!
In Duitsland heb je flessen te koop van Nuk. Die heb je in fase 1 en fase 2 flessen. Die tweede is vanaf zes maanden en heeft een groter gat. Daphne drinkt nu al vanaf de zomervakantie (toen we in Duitsland waren) uit de Nuk-fles en die bevalt erg goed! Deze is ook geschikt om pap uit te voeden. Maar.... zij krijgt ook geen pap 's ochtends hoor. Gewoon om zeven uur een fles van 120 ml en een half uurtje later een halve plak brood. Nu is zij natuurlijk al bijna elf maanden. Maar toen ze een half jaar was, kreeg ze gewoon 180 ml melk 's ochtends vroeg.
Ik ben ook al een paar dagen over naar de 3 flessen op advies van het cb(heb 3 weken daarna nog wel 4 flessen gegeven maar goed) ik vond het ook een beetje goochelen namelijk. Ik geef nu; om 08:00 papfles(210/7) 10:00 fruithapje (met liga en roosvicee soms wel soms niet.) tussen 13.00 en 14.00 gewone fles(210/7) 16.00 danoontje start(met opvolgmelk) rond 18.00 groente(probeer iedere dag te geven) 20.00 papfles(210/7) 20.30.......>slapen tot 07.30.