Hier wilde man gisternacht na zijn werk douchen en ook ineens geen water uit de badkamer, ook de leiding bevroren en dat nadat we al een helse dag met EHBO en doktersbezoeken hebben gehad Nu kijken hoe we dat gaan oplossen.. Leidingen zitten toch in de muur en krijg je niet zo 1,2,3 ontdooit.. Als we maar niks hoeven open te kappen
ooo hier ook bevroren leidingen.... ik wordt echt gek!!!! hoe hebben jullie ondekt waar het bevroren is? en hebben jullie een loodgieter ingeschakeld??? zo dit is echt niks voor mij hoor!!! pfff kan wel janken
Hier ontdekt doordat als je de douchekraan open draait er geen water uitkomt zijn nu alles warm aan het stoken en als dat niet helpt de loodgieter bellen
haha ja zo kwamen wij er ook achter maar hoe weet je waar het bevroren is... en waar je leidingen lopen
Geen idee.. Dat weet denk ik alleen een loodgieter of degene die de badkamer heeft aangelegd Alles doet het in huis, ook alle fonteintjes, alleen de douchekraan niet Zo kijken of we het kunnen oplossen met de badkamer warmstoken met eventueel een straalkachel en anders ff loodgieter bellen
Koudwaterleiding is inmiddels open Net onze loodgieter gebeld en adviseerd om de kraan open te zetten ook al komt er géén water, anders knalt de leiding kapot door de ijsvorming Zet de douchekraan is op koud en kijk eens of hij het dan doet Op 38 graden doet hij het nog niet, op 5 graden wel Nu de douche open laten staan totdat hij het doet volgens de loodgieter
Warm water doet het ook weer!! Goed de verwarming stoken in de douche en dan de kraan open zetten ook al doet hij het niet. Op een gegeven moment komt het vanzelf als het goed is
pff we hebben de verwarming flink aan... we hebben straalkacheltjes neergezet... we zijn aan het fohnen... lijkt wel of niets wil helpen maar hoe ... voor kom je dit?? de komende week blijft het koud....kunnen we dalijk dit elke dag gaan doen :S:S pff word echt gek... en moet dalijk om 16.00 ook nog eens gaan werken tot 23.00... pff ben zo klaar met dit koude weer
Doet hij het inmiddels? Je voorkomt dit door de verwarming s nachts aan te laten staan en alle radiatoren open te zetten Door het ijs zet de leiding uit en kan knappen, daarom moesten we de kraan open zetten ook al komt er 0,0 uit en dat hielp na een half uur, nu doet alles het. Ook de verwarming in de badkamer heet gestookt Hopelijk doet hij het snel weer!
Hier is een deel van de leiding (cv) ook altijd bevroren, als we dan de kachel aanzetten ontdooit alles en staat de zolder ineens blank. Maar we hebben onlangs eea omgelegd en nu hebben we er geen last meer van joepie! Maar qua waterleidingen geen idee wat je kan doen verder..
nee nog steeds niets verwrming staat op bijna 30 nu en vannacht stond hij op 18 .. gisteravond heb ik nog gedouched....om half 12 en toen deed hij het nog gewoon... en vanmorgen om 07.00 niets.... we gaan straks als het over een half uur nog niets is de loodgieter belllen... in de hoop dat die het wel voor elkaar krijgt met ander apparatuur ofzo?
nog steeds niet opgelost meid? hopelijk komt het na veel stoken vanzelf en dat er geen loodgieter nodig is
wij hebben eigenlijk altijd de radiator in de badkamer aanstaan omdat ik een hekel heb aan een koude badkamer. nu ik jullie verhalen lees is dat denk ik ook maar goed ook want onze badkamer zit op het noorden dus dan waren denk ik de leidingen ook bevroren. ik ben alleen een beetje bang voor mn wasmachine. die staat in de bijkeuken en die is niet geisoleerd. heb nu de deur van de schuur open staan want daar heb ik een radiator hangen (vraag me niet waarom maar de vorige bewoner vond het denk ik handig). snachts de cv wat hoger dan anders zodat die vaker aanslaat. sterkte allemaal. liefs doris
Badkamerverwarming staat hier ook altijd aan. Vind het wel lekker een warme badkamer 'smorgens, maar het is ook wel fijn dat we zo geen last van schimmen krijgen. Nou wij hebben nu maar de koelkast verplaatst. Die stond tegen de kachel in de keuken. We hebben hem nu maar in de woonkamer geplaatst (ziet er niet uit) zodat de kachel in de keuken ook aan kan, en zo hopenlijk de leiding buiten ontdooit. Iemand enig idee of je een verwarming aan kan zetten als de koelkast ervoor staat? Ik weet dat de warmte dan wel tegengehouden wordt, maar is dit ook slecht voor de koelkast?
Hier ook iemand met een bevroren leiding. Weliswaar niet in huis maar buiten in ons 'kotje'. Mijn wasmachine staat erin en deze kan ik op dit moment niet gebruiken. Wel vervelend, maar ik kan mij voorstellen dat geen verwarming of warm water hebben nog vervelender is. Ik hoop dat jullie problemen vlug opgelost raken. Ik hoop hier dat het binnen enkele dagen niet meer zo hard vriest dat ik terug kan wassen, nu noodgedwongen de was maar doen bij mijn schoonouders.
Ze zeiden tegen ons, dat we écht een radiator in de badkamer moesten hebben, omdat het er anders niet warm genoeg is. Nou, we wonen er nu 2 jaar en dat ding is nog nooit aan geweest. De leidingen van de vloerverwarming lopen er onderdoor, dus het is er ALTIJD warm. Zonde van het geld en de ruimte voor de radiator, die we ons hadden kunnen besparen. Trouwens wel heel erg lekker warm aan de voetjes, in de badkamer. Als ik 's ochtends mijn sloffen daar laat liggen en ik trek ze 's avonds aan, zijn ze helemaal warm.
Vannacht in Flevoland -22,8 geweest, wow! Ik heb alle verwarmingen lekker aangelaten in huis, want met zo'n vrieskou vriezen de leidingen helemaal snel vast! Sterkte meiden, ik hoop dat jullie snel weer kunnen douchen of wassen met de wasmachine!