wij wonen achter een paardenboerderij.... (na ja, hij heeft nu nog maar 2 paarden!) maar nu is mijn huis 1 en al mug.... cirtonella zijn de muggen imuun voor geworden want dat werkt niet meer, iemand nog tips om die muggen in elk geval buiten te houden.... (hor past niet op onze ramen....)
Dat is balen Djara... Dan weet ik het ook niet voor je meis Je hebt ook van die lampjes. ALs ze er tegen aan vliegen gaan ze dood Is misschien toch iets Ze gaan toch op licht af..
Je hebt geloof ik ook flexibele horren die kan je kopen bij de xenos en geloof ik ook nog bij een bouwmarkt weet alleen niet welke... Dan kan je in ieder geval je ramen opengooien.
kun je geen klamboe ophangen?Hielp bij ons altijd wel!en ik ben altijd degene die gestoken word dus mijn kereltje heeft er zowiezo al geen last van! liefs
je hebt stukken horgordijn die je om je raam heen kan plakken zeg maar... ook zijn er druppels die je in kan nemen tegen muggen beten. mijn nichtje is alergisch voor muggen beten en die neemt voor het slapen gaan die drupples in. ook zijn er druppels te krijgen waarvan je er een paar drppels op je kussensloop moet doen en op je dekbed. of insmeren met spul tegen muggen voordat je gaat slapen. verkrijgbaar bij drogist citroenplant neerzetten bij je raam of zo'n speciale blauwe lamp. uh meer weet ik niet. oja met spul spuiten een uur voordat je gaat slapen deur en raam goed dichthouden zelf ook weg uit die ruimte.. dan gaan de gene zie er zijn dood.
Ja die goedkope bij de action, xenos ed zijn echt wel op maat te maken met plakrand en klitteband. Dan kun je echt je ramen wel open en dicht doen!! Makkelijk om zelf te doen hoor en echt heeeel goedkoop!!
Hoi, weet je misschien ook de naam van die druppels?(om in te slikken en voor op je kussen)En werken ze goed?Ik ben namelijk ook allergisch voor muggenbeten en zowat niks helpt Ze moeten ook altijd mij hebben,m'n ventje heeft nergens last van!Soms best wel om jaloers op te zijn!
Wij wonen naast mensen die planten kweken en die hebben net mest binnen gekregen en daar door hebbe wij nu ook veel last van muggen, bijna net zo erg als bij mensen die een paardenboerderij hebben of er naast wonen Wat hebben wij ondertussen tegen de muggen: Op Mike zijn slaapkamer, zo,n flexibele hor over het raam, zodat zijn raam nog wel open kan, hij heeft zo,n blauwe lamp waar de muggen in weg knisperen en een klamboe om zijn bed. In de keuken hebben we zo,n bamboegordijn gekocht (helpen maar een beetje, maar in de keuken ook een blauwe lamp, waar ze op af komen! In de huiskamer ook een blauwe lamp en in het halletje naar boven toe een klein blauw lampje die zo in het stpcontact kan. En daarbij tegenwoordig in elke kamer zo,n beetje een vliegenmepper hahaha. Maar ik moet zeggen sinds we die blauwe lampen hebben gaat het een stuk beter! We laten ze ,s nachts ook aan!! Vervelend he al die muggen!! Ook ons eigen konijn hebben we wat verder de tuin in geplaatst (hij stond dichter bij het huis, maar daar komen ze natuurlijk ook op af) Ja je hebt nog van die vieze plak rollen die je op kan hangen, maar zoals je begrijpt hoe ik er over schrijf hebben wij die niet ik vind ze heel vies, terwijl ze best effectief kunnen zijn. Succes met de muggen, Groetjes Carry
Er zijn ook dingen op de markt wat je net als een slaaplampje in het stopcontact doet en daar komt een hoog geluid uit (wat wij niet kunnen horen) en daar blijven de muggen het liefst uit de buurt. Deze zijn er ook als broekklip variant...
Wij hebben altijd een ventilator aan staan, muggen gaan namelijk niet zitten als er wind staat, ventilator op de laagste stand (aan het geluid wen je vanzelf) en je hebt nergens last meer van.
Dat klopt dat wij het niet horen o.i.d. maar op een of andere manier komt daar toch iets uit waar ik ontzettende hoofdpijn van krijg. En de ventilator werkt op zich wel maar je moet natuurlijk wel tegen geluid kunnen. Het beste is de ventilator (ventilatorlamp bij gamma of zo) boven het bed te hangen zodat je altijd in de 'wind' ligt.
Volgens mij helpen die paarse lampen toch het beste. Voor je het weet zijn alle muggen 'gefrituurd' in zo'n ding. Ik haat die beesten, ze steken me helemaal lek.
Als je nu gewoon een rol hor gaas koopt, op maat knipt zoompje aan alle kanten klitteband erop naaien, andere klitteband op kozijn plakken, raam open en plakken maar, kan je raam toch gewoon open? (je hebt ook klitteband met plakspul).
hai, ik en mijn meisjes zijn helaas ook allergisch voor muggen. ik heb nog niet veel gevonden wat werkt. blauwe lamp wel, maar steken doen ze eerst toch. wat wel geweldig is is een wierrook die ik kreeg: mosquito coils van highlander. je brand een goed stuk op, en je ziet ze uit de lucht vallen (echt!) helaas, ging ik er ook bijna van neer, want het is wel ongelooflijk goor spul... en klamboe's om bedden, wil ook werken. verder heb je zo'n pen tegen kwallenbeten enz. ook praktisch, want voorkomen doe je het meestal niet... groetjes, lidwina ps. verhuizen is zeker geen optie???
oh ja, ik heb laatst ergens gelezen dat als je vitamine b slikt ze je minder snel steken. weet nog niet of dit waar is, maar ik ga hem wel proberen. groetjes, lidwina
Ik ben wel al iets van 7x geprikt door muggen maar dat was meer de schuld van me vriend. Hij houdt er van om s'avonds als het donker is tv te kijken met het licht aan en de balkon duer open. Tja dat is een open uitnodiging voor de muggen. Als ik geprikt ben gebruik ik vsm, het spul heet prikweggelei geloof ik. Het helpt wel goed. En net als de anderen zeggen een hor plaatsen of een klamboe kan ook heel goed helpen. Die blauwe lamp is ook wel een goed idee voor hier
de muggen moeten mij ook altijd hebben...en de tip van mijn moeder was, jezelf insmeren met azijn....Je ruikt dan wel ff niet zo lekker, maar de muggen houden er ook niet van.. ... Bij mij helpt het iig... fay