Even iets waar ik erg blij van kan worden Wij halen regelmatig onze groentes en fruit op de markt. En sta elke keer weer verbaasd hoe goedkoop we weer uit zijn Wij hebben gehaald (nou ja, wij... mn man en dochtertje op hun zaterdags uitstapje naar de markt): * ruim drie kilo handsinaasappelen * 8 kiwi's * watermeloen * galiameloen * courgette * ruim kilo tomaten * anderhalve kilo bananen * vier paprika's * bloemkool * zo'n groene bloemkool * paksoi * chinese kool * bak witte druiven * ruim halve kilo pruimen * bak perzikken * drie komkommers En het te betale bedrag 16.91 euro Wat halen jullie op de markt? En scheelt het met de prijzen in de winkel? Xxx
Das idd geen geld... Ik heb nou net altijd het idee dat hier de markt reteduur is...ga altijd naar de Lidl.
Hier is het net zo duur, als het al niet duurder is! Zal het ook niet per stad schelen? Misschien hogere standprijzen ofzo?
geen geld, maar gaat het ook allemaal op? hier vaak het probleem dat ik alles zo goedkoop vind en het dus ga kopen..maar vervolegns met fruit zit wat best snel bederft..en erg veel is en mijn kids eten ieder minstens 2 stuks..maar goed...toch van alles vaak een kilo...we krijgen het niet echt op
Wij betalen hetzelfde (of nog minder) bij onze Turkse (mini)supermarkt, vandaag een tas vol groenten en fruit voor net geen 12 euro... 2 komkommers 2 paksoi 1 kilo gala appels bijna een kilo wilde perziken pond pitloze druiven 1 gele paprika doosje (350gr) blauwe bessen pond aardbeien 2 maiskolven 250 gram gele tomaatjes 250 gram sugersnaps ruim een kilo bananen 1 gele courgette pond zoete aardappels Dus nee, ik ga er niet voor naar de markt want dan ben ik duurder uit...
Hier is de markt veel te duur. Prijzen zijn ongeveer 2x de winkelwaarde. Ik kom dus ook nooit meer op de markt, want: Op de markt is uw daalder inmiddels een gulden waard.
Dit heb ik dus ook vaak En VL heeft de neiging om altijd exact mijn zwakke plek te zoeken en altijd op het moment dat ik broccoli wil maken ineens met het 'briljante' idee te komen om elders te gaan eten, bij familie/vrienden, restaurantje, chineesje pikken, schat? Maar lieverd, ik heb zo'n zin in pizza/patat etc. Dat de broccoli hier vaker geel wordt dan de wc-pot (om maar even een bizarre vergelijking te maken). Ik sta er soms zelf van te kijken hoe 'goed' zijn timing is, voor het niet willen eten van broccoli
Hier is de markt veel duurder! Maar jeej wat veel fruit. Hoe hou je deze zolang goed? Hier is het na 3 dagen rot, aan het vervellen of aan het uitdrogen. Fruit eten we binnen een dag en dan haal ik maar weer nieuwe.
Jeetje wat ga je doen met zo veel fruit? veel producten, vooral groente en fruit, zijn idd veel goedkoper op de markt maar zeker niet altijd er zit zo nu en dan wel iemand tussen die dingen extra duur probeert te verkopen.
Zo, da's goedkoop! Hier is de markt juist duurder dan de winkels. Ik haal fruit bij de Lidl, Nettorama of Turkse winkel (maar helaas is de kwaliteit van degene hier in de stad niet echt denderend). En zoveel fruit is het toch niet? Meloenen enzo kun je prima een week bewaren. Aardbeien, aalbessen en ander zacht fruit leg ik altijd in de koelkast, dan blijven ze zeker 3 dagen goed. Alleen perzikken en nectarines gaan vrij snel schimmelen, maar voor de rest heb ik nooit problemen eigenlijk.
Hier net zo! Het hangt denk ik ook van de kwaliteit af, als ik zo weinig betaal is het ook zo kapot. Mijn fruitboer is duurder dan de supermarkt maar zijn fruit is 10x beter is blijft 2 weken goed!
Klopt, ik merk ook dat goedkoper fruit snel rot is. Hier is de markt duurder als de supermarkt en de kwaliteit is bij de supermarkt beter.
Is ook veel hoor. Groentes gaan zo'n twee weken mee. Net als sinaadappels. Blijft al het zachte fruit over. En dat komt eigenlijk bijna altijd wel op. We eten het heel graag. Maken ook graag shakes. Komt zelden voor dat we wat weggooien. Heb dit keer alleen wel sterk mn twijfels over al die pruimen. Zooooo lekker zijn ze nu ook weer niet. Maar even kijken wat we daarmee gaan doen. Het maakt idd zeker verschil welke markt je bezoekt. Hier in ons dorp op de woensdagmiddag is het niet zo goedkoop. Op zaterdag rijden we twintug minuutjes voor de markt in lelystad. Of zal het aan de dag liggen Vlees halen we zowieso bij isl. Slager. Daar halen we ook onze kruiden (koriander, peterselie, enz). Dat vind ik enorm schelen. Ben alleen niet zo tevreden over kwaliteit groente/fruit daar. Xxx
Ik probeer naar de verkoop van de marktkramer bij ons in het dorp te gaan. Is telkens op vrijdag. Scheelt zich idd een hoop met de supermarkt maar... heb de indruk dat het niet altijd even vers is. Vrijdag aardbeien gekocht, zaterdag waren ze al beschimmeld. En dat terwijl er vrijdag geen gedeukte inzaken. Idem met broccoli, vaak ook al na een dag of 2 aan't schimmelen... dus zit nu zowat in dubio wat ik moet gaan doen. Morgenmiddag snel naar de Jumbo, daar valt de prijs meestal ook wel mee van de seizoensproducten.
hier is de kwaliteit op de markt veeel beter en het is ook vaak goedkoper. Het ligt er veel aan of je supermarkt het fruit (in ieder geval 's nachts) gekoeld bewaard. Al het fruit (behalve bananen) moet bewaard worden in de koelkast. De fruitschaal is bedoeld om fruit op te leggen dat je die dag op wil eten Appels kunnen maanden goed blijven als je de koelkast op 2 graden zet.
kg bananen 3 paprikas 2 komkommers 2 courgettes 2 aubergines kg mineolas gele meloen ijsbergsla kg tomaten spitskool kg appelen betaald: 9 euro.. gewoon bij de nettorama ik vind onze markt niet goedkoop.. de prijzen zijn wel leuk.. maar dan heeft die bv 8 sinaasappels voor 1,50... en bij thuiskomt kan je de helft al wegflikkeren omdat ze rot zijn ,kapot zijn etc.. kwaliteit is dus ook waardeloos.. hij gooit ook alles altijd heel snel in zak.. die erbij, die erbij die gratis blah blah.. week later sta ik te klagen, dan krijg je 1 keer goed spul en keer erna weer troep. dan ga ik liever naar de supermarkt waar ik alles zelf kan uitzoeken.
Soms scheelt het hier wat, vaak ook niet. Dus je bent bijna niet minder kwijt dan in de winkel. Ik denk dat dat in grotere steden wel anders is.
Hier is de markt juist duurder dan de supermarkt, eerder vergelijkbaar met de groenteboer. Ik kom er dan ook nooit meer.
Ik koop vaak exotisch fruit wel op de markt, dat scheelt altijd wel een hoop in de prijs. Feit is wel dat de meeste marktkoopmannen de partijen opkopen die de supermarkten en groenteboeren niet willen dus vaak is de kwaliteit wat minder. Kan het zeker geen week bewaren want dan is het gewoon rot. Als ik het bij de AH koop heb ik daar geen last van.