aaargh! Drop!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marieke1983, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hier nog een dropverslaafde! Sinds ik zwanger ben heb ik ook vaak trek in drop. Nou heb ik mn hele leven al een lage bloeddruk, dus er zijn geen bezwaren voor drop eten. Mocht mn bloeddruk opeens (voor het eerst in mn leven) gaan stijgen, dan ga ik wel minderen. Tot die tijd geniet ik van een zak drop per week.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik eet gewoon drop als ik daar zin in heb hoor :). Mijn bloeddruk is prima. Ik denk altijd maar zo: je lichaam geeft het zelf wel aan als het nodig is of niet. Ik heb een tijdje ook heel erg zin in stroop gehad, bleek dat mijn ijzergehalte te laag was ;)

3. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    ik ben ook een dropliefhebber, helaas word ik er wel naar van als ik wat meer dan een paar dropjes eet, dus ik haal het niet meer, want ik kan me toch niet gedragen als die zak eenmaal open is!

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Niet iedereen is gelijk. Ik zou zeker voorzichtig zijn, want drop KAN de bloeddruk wel degelijk verhogen.

Dylan is te vroeg geboren. Vanwege mijn te hoge bloeddruk.

5. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Jopie; maar was jouw bloeddruk hoog vanwege het drop eten dan? je moet erg veel drop eten wil je bloeddruk echt verhogen hoor...

is Dylan echt veel te vroeg geboren? Alles goed met hem nu? :)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook voorzichtig, want ik heb overgewicht en dus waarschijnlijk wel wat meer kans op een hoge bloeddruk. (al heb ik t nog nooit van mijn leven gehad)

maar ik heb nu een zakje naast me staan en het is zooooo lekker! :D

7. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Claudia, ik kan niet zeggen dat mijn te hoge bloeddruk alleen veroorzaakt is door drop, maar ik denk wel dat het ertoe heeft bijgedragen.

Dylan is 4 weken te vroeg geboren, hij mankeerd niets :D

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het gaat niet om het zout in drop. Van het feit dat zout de bloeddruk verhoogd zijn ze allang terug gekomen!

Het gaat om het het zoethoutwortelextract dat bloedrrukverhogend is en waardoor je vocht kunt gaan vasthouden, ook als je nu geen hoge bloeddruk hebt.

Dus: zwanger zijn en een zak drop per dag eten is niet verstandig.

Linkje Voedingscentrum:
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... hizine%29/

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Nou, ik heb net weer een zak dropharingen gekocht (zouter kan niet). Kon mezelf niet bedwingen. Maar ik ga echt proberen er een week mee te doen.....

Share This Page