Aaargh! Het leed wat slapen zonder bakerzak heet.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Het zoveelste bakerzak afbouwtopic .. Maar MOET even van me afschrijven!

Zoon is inmiddels 7 maanden en slaapt altijd met bakerzak aan.
    Sinds een aantal weken zijn we aan het afbouwen, tenminste dat is de bedoeling maar, het wil gewoon niet!
    Alles hebben we geprobeerd. Alle tips opgevolgd die we hebben kunnen vinden maar, zonder resultaat.

Zoon is een huilbaby geweest, 3 maanden lang.
    Kan zeer slecht tegen drukte, slecht tegen veranderingen in zijn ritme en heeft veel slaap nodig en weinig prikkels.
    Inmiddels is ie oververmoeid wat dus lijdt tot weer veel huilen.
    Mij breekt het ook op, ik ben moe en heb knallende hoofdpijn.

Na veel proberen hebben we nu dit:
    In een gewone zomerslaapzak op bed met een lakentje strak (overdwars) gespannen over zijn armen heen in bed in gestopt.
    Hij valt in slaap, maar na 10 minuten huilend wakker! Opnieuw instoppen, hele ritueel en meneer valt in slaap voor 10 minuten, enz enz.
    Niet alleen overdag maar ook snachts gaat het zo!

Het is een schat die zoon van ons!
    Maar wat ik hier toch mee moet ik weet het niet .. ben de wanhoop nabij en heb vannacht de bakerzak weer uit de kast getrokken.
    Vanochtend dus een uitgeslapen zoon en een uitgeslapen moeder.
    Maar hij zou er toch echt uit moeten ..
    Hij rolt ook in bed, en ondanks de aerosleep en nannycare vindt ik het ontzettend eng.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ja zou er in principe wel uit 'moeten', wel lees ik verhalen van kinderen die tot 9 maanden ingebakerd zijn. Hier was ze met 4,5 maand er uit (vanaf dat ze 2 weken was is ze ingebakerd). Hier gaf ze het zelf aan door te protesteren tegen het inbakeren (arm er uit willen). Vanaf die nacht is ze 2x wakker geweest, nacht daarop 1x en toen was het klaar :)

Ik denk dat je zoon het nog nodig heeft. Het is met 7 maanden niet echt meer gebruikelijk maar ja, zo doorgaan is voor jou en hem ook geen optie.

Heb je cb al geraadpleegd?

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    De armgaten van de slaapzak dichtnaaien en dan lakentje strak omheen werkte hier goed.. Succes

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Van Pacco de doek waarbij hij eerst 1 armpje los kan hebben, als tussenstap?

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    de bedrand afschermen met een bedomrandingskussen (heet dat ding zo).
    Als ze door de spijlen kunnen zien, kunnen ze somsook overprikkeld geraken.

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Sokjes om de handjes doen al eens geprobeerd? Ik was met onze zoon 2 jaar geleden ook behoorlijk wanhopig op een gegeven moment, maar dit bleek dé oplossing.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoon is ook bijna zeven maanden en slaapt 's nachts ook nog ingebakerd. Sinds een paar weken slaapt hij overdag op zijn buik in een slaapzak en dat gaat goed. Misschien kun je dat anders proberen? Binnenkort wil ik hem ook eens 's nachts op zijn buik laten slapen. We hebben het ook op de rug geprobeerd, maar was steeds geen succes. Op zijn buikje heeft hij veel meer rust... hij is nogal een beweeglijk mannetje.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als hij rolt zou ik hem ook op zijn buik leggen. Werkt hier ook beter. En mijn zoontje heeft nog steeds problemen met rustig worden voor het slapen, maar dat gaat steeds beter en slaapt dus ook rustiger.
    Succes!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rollen en op de buik slapen is op zich niet eng, maar ze moeten wel hun armen kunnen gebruiken!

Ik zou afbouwen met de puckababy.

10. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Ons eerste zoontje is gestorven aan wiegendood, ook al kunnen ze de armen gebruiken ik blijf het eng vinden ;)

Allemaal heel erg bedankt!
    Dat met de sokjes ga ik proberen morgen, dat heb ik nog nooit gedaan.
    De rest van jullie tips is allemaal al geprobeerd! Maar toch bedankt :D
    Ohja het buikslapen is ook nig niet echt getest, ook maar even proberen dan ..

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook begonnen met afbouwen inbakeren vanaf 7 mnd. Wat een drama!
    Ik heb ook een normale slaapzak geprobeerd met dichtnaaien armsgat maar nee hoor.
    M'n zoontje ging alleen maar frunniken en doen, pfffff.

Uiteindelijk toch maar een afbakerdoek gekocht. Die strak om z'n lijfje zit. Strakker om z'n lijfje dan een normale slaapzak. (Geen pacco)
    Daar kan ook in geoefend worden met eerst 1 armpje eruit.
    Zijn re-armpje is eruit en dit gaat prima :D.
    Hij kan hiermee z'n speentje pakken en zelf in z'n mondje doen. Maar met linker armpje er ook uit gaat meneertje weer frunniken en doen.
    (Afgelopen nacht met die hitte beide armpjes eruit toen hij al sliep ging wel goed). Maar zelf in slaap vallen met 2 armpjes los gaat (nog) niet.
    Maar ben al heeeeel blij en trots dat het vannacht goed is gegaan en dat het sowieso met 1 armpje los al wel lukt.

Sterker nog, hij slaapt veel beter en rustiger nu. Denk dat hij ook wel een beetje klaar was met dat inbakeren. Hij pakt nu zelf zijn speentje.
    En ik hoef er niet 4-5x uit snachts voor die speen. Heerlijk!! :D

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je het langsts slaapje probeert met 2 armen eruit dan moet de rest ook lukken toch? Tenminste hebben we hier gedaan en dat ging goed!

13. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik zit precies met het zelfde probleem. En begin het een beetje hopeloos te vinden haha. Die kleine heeft tot 4 maanden gewoon onder een deken geslapen en ging prima, toen ineens had hij door dat hij handen had en was hij de hele nacht druk met speen en sabbelen. We hebben toen een swaddle me gekocht en dat ging super. hoewel het een kleine houdini is, wist hij het soms te presteren om toch zn armen eruit te krijgen. Swaddle is te klein, dus ik heb een slaapzak gekocht en daarvan de armsgaten dicht gemaakt. Toch weet hij het voor elkaar te krijgen om een arm eruit te krijgen via het hoofdgat en gaat dan vervolgens spelen met het lichtje aan zn bed. Bij hem staat armen vrij, gelijk aan spelen. Hij gaat pas weer slapen als ik zn arm weer terug stop.

Dus ik weet nu ook eeven niet meer hoe ik het moet aanpakken. Gewoon maar helemaal overstappen en armen vrij en dan maar paar weken slecht slapen met zn allen of heb ik nog meer opties. Of is het er gewoon nog niet aan toe. Hij is 7 maanden btw.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

haha sorry maar moest echt lachen om jou berichtje :):D

16. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Heb iets nieuws, overdag gaat ie nu in een slaapzak zonder mouwen en ik doe zn armen erbij in. Hij sliep gewoon!! En 1 arm is eruit gegaan tijdens slapen maar niet wakker geworden.
    'S nachts zit ie nu even weer in de bakerzak (hij ligt ook voor het eerst deze week op eigen kamer) dus dat gaan we maar even langzamer afbouwen.

Die vleugels heb ik gezien, maar werkt dat? Beetje rare dingen vond ik, haha.

Succes voor de andere bakerzak-afbouw-mamas ;)
    En bedankt voor de tips!

17. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik heb de wings, hielp niet. Zoonlief is beresterk en ging met wings en al frutten en frunniken met z'n speen ;).

Mocht iemand interesse hebben in de wings pb me maar...

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    M'n dochter slaapt in de snoozz , soort. An inbakeren, maar wel de vrijheid hebben.

Deel Deze Pagina