Wat voor dekentje bij de bugaboo in de winter?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aardbei1707, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,249
    683
    113
    Wij hebben een bugaboo kinderwagen en nu is mijn vraag wat jullie in de winter gebruiken voor deken? Mijn dochter is nu bijna 11 weken en ligt dus nog een tijd in de bak van de bugaboo. Nu hebben wij wel een voetenzak voor in de bugaboo maar deze is eigenlijk alleen voor het zit gedeelte.
    Ze ligt nu onder een dekentje en het kapje van de kinderwagenbak heb ik erop geritst. Voor in de winter lijkt mij dit zo koud. Heeft er iemand misschien een idee? Of kan ik die voetenzak ook gewoon in de bak gebruiken? Ik heb wel gezien dat je een babycocon kan kopen maar ja dat is ook allemaal weer zo duur. (vreemd dat deze er niet gewoon bij zit) Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit opgelost hebben:)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier lag ze gewoon lekker ingepakt onder een wieg-dekentje, het was -20 toen ze geboren was, maar in de kinderwagen had ze 't nooit koud. Desnoods lekker voorverwarmen met een kruik voor je op pad gaat.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Zit er geen soort van hoes overheen dan? Dus je hebt zeg maar de kap maar over de andere kant (dus de rest van de bak) zit bij mij een overdekt stuk dat los kan van stevig materiaal, echt heerlijk want hij ligt heerlijk beschermd. Maar ja, ik heb dan ook geen bugaboo. Zit dit erbij zou ik denken dat dat voldoende is samen met een lekker dekentje. Zit het er niet bij kan ik me voorstellen dat je het erg koud vind. Kan je dan niet zo een lodger kopen? Die zijn heerlijk warm!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Wij gebruikten een Lodger Wrapper Fleece in het begin. En daarna een dik vest/jasje en 2 dekentjes dacht ik.

5. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    zag dat m'n vriendin de lodger bunker erin had
    misschien een idee?

6. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik had gewoon de voetenzak erin gedaan. en dan lag ze er helemaal in. met haar hoofdje erop enz.

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Jep, hier ook, heerlijk.

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    HIer een januari kindje en een bugaboo ;)
    Ik deed een extra vestje aan omdat hij zijn handen/armen niet onder de dekens hield. Bij heel koud weer sokken over zijn handen. Dit werkte beter dan handschoenen maar hij was maar een paar weken oud. Daarnaast had ik een wiegenkleed van de hema en deze deed ik dubbel anders is hij zo groot. En een lakentje. Lekker instoppen aan de zijkanten. Hopelijk ligt je kindje tegen die tijd stil genoeg anders kun je ook een ledikant deken pakken, deze is groter, waardoor je dochter haar benen gerust in de lucht kan doen tegen die tijd.
    En ik deed de kap omhoog en dan het gedeeltje over de voeten erop. Snap je wat ik daarmee bedoel?
    Veel wandelplezier want het is echt een fijne wagen! Ook met sneeuw regen modder enzo

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wrapper fleece en toen het heel koud was een extra dekentje erover..

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,249
    683
    113
    Dank jullie wel voor de reactie! Voetenzak kan ik inderdaad proberen.. en inderdaad het gedeelte wat bij de voetjes erop geritst moet worden heb ik er nu ook al op:)
    Dekentje wat ik nu heb van de prenatal is niet zo dik.. dus ik zal ook eens kijken bij de hema, misschien dat die dikker is! :) en dan lekker een lakentje erbij! Komt goed!
    (van die sokken over de handjes is een goede!) Ze heeft snel last van koude handen, nu al haha!

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik had niet de voetenzak van de bugaboo er in maar een voetenzak van baby's only met teddy voering. Voordeel daarvan is dat ze dan ook op die teddy voering lag. Mijn dochter is van januari 2012 en toen was het héél koud. Het is dan belangrijk dat je ook wat op het matrasje hebt liggen want daar gaat veel warmte verloren. Dus naast bijvoorbeeld 2 dekentjes ook iets onder de baby (met een voetenzak heb je dus onder je baby lekker warm en over de baby)

Beetje vage omschrijving haha maar hoop dat je me snapt!

12. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    IK had een Lodger Wrapper; heerlijk ding is dat. Als het heel koud was legde ik een kruik onderin...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,294
    16,695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb een Quinny wagen en daar zit een fleece overtrekje met een rits erbij en daar doe ik dan 2 katoenen dekens in en hier hebben de oudste kinderen altijd heerlijk warm gelegen.Waren allebei decemberkinderen.Ze moeten ook weer niet te warm liggen ivm warmtestuwing.
    Straks eens kijken hoe het met de jongste zal gaan.

14. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

Jan 6, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een slaapzakje van Koeka met teddy voering. Ik kan het niet helemaal precies uitleggen, maar die zak kon je in de maxi cosi gebruiken, maar dus ook plat in de bugaboo (of elke andere wagen). Echt een ideaal ding!

15. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

Jun 23, 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ik had een deken van koeka, buitenkant wafel en binnenkant teddy. Dan normaal aangekleed en een jasje aan, onze kleine heeft het nooit koud gehad en toen in december 2010 hebben we weken sneeuw gehad.

Share This Page