aaargh,wees gewaarschuwd!

Discussion in 'De lounge' started by mamamadelon, Jan 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Dat zou ik dan nog is goed nakijken als ik jou was want dat klopt volgens hun eigen site ook niet helemaal.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Het was een grapje uiteraard,zoals je kan zien aan mn smiley achter de tekst. uiteraard ga ik naar de dokter als het nodig is,maar ik mag er toch wel van balen? Vind het een hoop geld. Maar goed het is fijn dan een grote ingreep "maar" 220 euro kost en je inderdaad geen duizenden euro`s hoeft te betalen.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Natuurlijk is het zuur als je zoiets niet verwacht, maar je laat je bloed niet voor je lol onderzoeken, neem ik aan. Dan maar eigen risico kwijt, weet je wel waar je aan toe bent.

Ik ben iig dolblij met mijn verzekering. Ja, mijn eigen risico was er vorig jaar snel doorheen, maar toen zag ik de volledige rekening van ruim 5000 euro... dan valt dat eigen risico ineens énorm mee!

Vergeet overigens niet dat de huisarts is uitgesloten van je eigen risico; je kunt dus altijd naar de huisarts zonder een rekening te krijgen voor het consult! Zelfde geldt voor verloskundige zorg.

4. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb zelf al gegrapt dat ik door de bevalling een ieder geval een deel van mijn premie eruit heb :D Want voorheen heb ik de verzekering eigenlijk nooit nodig gehad.
    Voor de zekerheid heb ik nu de optie aangevraagd om het eigen risico over 10 maanden gespreid te betalen. Heb ik het niet nodig, dan krijg ik het (deels) terug en hebben we een klein spaarpotje. Is het wel nodig, dan is het niet in een keer zo'n groot bedrag wat we moeten betalen.
    Kon er ook voor kiezen om een rekening achteraf gespreid te betalen maar ik hou wel van verborgen spaarpotjes ;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier kon ik vorig jaar m'n volledige eigen risico dokken voor de ambulancerit ten tijde van m'n eerste miskraam (bloedde nogal heftig :().
    Tja, rottig, zeker toen ik daar een paar weken later al een rekening voor kreeg, (was ik emotioneel net een beetje rustiger weer... krijg je dat).
    Maar goed, dan hoef je de rest van het jaar iig geen eigen bijdrage meer te betalen. Ik heb m'n zorgverzekering er voor de komende paar jaar wel weer uit iig, na afgelopen jaar.... ;):cool:

6. emje

emje Niet meer actief

ik heb nog nooit een rekening gekregen voor een bloedonderzoek. waar zou dat aan kunnen liggen? ik heb wel het hoogste pakket.

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zover ik weet, heb ik ook nog nooit hoeven betalen voor bloedonderzoek. Niet bij mijn zwangerschappen, maar ook niet voor mijn schildklier. Misschien is dat afhankelijk van hoe je verzekerd bent?
    Afgelopen december heb ik ook op eigen verzoek vijfde ziekte laten testen, maar daar heb ik (nog) geen rekening van gezien.

Een dikke maand na mijn eerste bevalling kreeg ik mooi nog een rekening thuis voor het ambulancevervoer en eentje voor het gebruik van de ziekenhuiskamer. Jah, tuurlijk heb ik hier even 1500 euro in een oude sok op zolder...
    Maar ik kon het volledige bedrag gewoon declareren, gelukkig.

Medicijnen voor mijn trage schildklier gaan van mijn eigen risico af, maar aan het einde van het jaar hou ik nog altijd eigen risico over.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ben geweest vanochtend voor bloedtest, ik kon er niet onderuit:(:):(:(:(
    bye bye 150 euro ;):$:(

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en als jij ziek wordt betalen anderen daar heel veel geld voor tzt, is toch niet iets om van te balen?

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    tsja zo is het nou eenmaal..ik heb ook 2 bloedonderzoeken gehad ten tijde van mijn mk, weg eigen risico.

dit jaar doe ik het slim: Ik ga een kroon nemen, een bril en ga ik naar de fysio en ik huur een lactatiekundige in na de bevalling. M'n eigen risico ben ik toch al kwijt dus dan maar even alles gebruiken ;)

11. singa

singa Niet meer actief

Inderdaad wees maar blij dat je het niet nodig hebt. Helaas kan ik dat nu ook niet meer zeggen.

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euhm slim?

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dat is gewoon NIET mogelijk

Alles voor betere zorg - CZ

Eigen risico wil zeggen dat u een gedeelte van de kosten zelf betaalt, in ruil voor een lagere premie. Bijna alles wat onder uw basisverzekering valt, wordt eerst verrekend met het eigen risico. Kosten die vallen onder de aanvullende verzekering worden niet verrekend met het eigen risico.

De kosten uit de basisverzekering die niet mee tellen voor uw eigen risico zijn:

inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts,kosten van verloskundige zorg en kraamzorg. Het eigen risico geldt wel voor kosten die hiermee te maken kunnen hebben, maar die apart in de polis zijn opgenomen (b.v. IVF, ambulancevervoer, geneesmiddelen, hulpmiddelen en (laboratorium)onderzoek).
    kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
    hulpmiddelen in bruikleen
    ketenzorg
    Het verplicht eigen risico is € 220,- in 2012 (€ 170,00 in 2011) per premiebetalende verzekerde per jaar.

op elke website van elke zorgverzekeraar kun je lezen dat je lab onderzoek sowieso van je eigen risico afgaat, ook al zou je een maandpremie van 100.000 betalen

14. singa

singa Niet meer actief

Inderdaad volgens mij noem je nu bijna allemaal dingen op die niet onder het eigen risico vallen ;)

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ik had het met het laten zetten van m'n spiraal. 220€!!!!!

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoe bedoel je? bedoel je wat ik noem?

want er staat:

De kosten uit de basisverzekering die niet mee tellen voor uw eigen risico zijn:

inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts,kosten van verloskundige zorg en kraamzorg.

Het eigen risico geldt WEL voor kosten die hiermee te maken kunnen hebben, maar die apart in de polis zijn opgenomen (b.v. IVF, ambulancevervoer, geneesmiddelen, hulpmiddelen en (laboratorium)onderzoek).
    kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
    hulpmiddelen in bruikleen
    ketenzorg
    Het verplicht eigen risico is € 220,- in 2012 (€ 170,00 in 2011) per premiebetalende verzekerde per jaar.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Volgens mij bedoelt ze dat je bijna allemaal dingen noemt die in de aanvullende verzekering zitten en die vallen niet onder het eigen risico. Bv een bril is aanvullend en gaat niet van je eigen risico af.

18. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ja ik ook, ik schrik van 150,-. is dit dan zoveel duurder geworden? ik moet wel bloedprikken ivm schildklier. maarik betaal mijn eigen risico in 10 termijnen bij de zorgverzekering dus, werkt heel makkelijk en je bent niet in 1x een hap geld kwijt. alles wat ik teveel betaald heb krijg ik weer terug het volgende jaar. De friesland zorverzekring is volgens mij 1 van de weinigen die dit zo doen, ik ben er heel blij mee dat dit zo kan bij hun :) ik haal het eigen risico elk jaar wel: bloedprikken en medicatie schildklier ;)

19. singa

singa Niet meer actief

Wij reageren op 2 verschillende mensen. Ik reageerde op Violetriot. Alleen was toen ik aan het typen was jouw reatie tussendoor gekomen.
    Het is zoals Panda zegt. Alles wat Violetriot noemt valt onder de aanvullende verzekering.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja ik denk maar zo ALS je gaat bloedprikken is er ook wat aan de hand toch, anders ga je zoiezo niet, kortom je hebt het dus nodig als dat 150 euro kost ; so be it...

Share This Page