Wie heeft DE goudentip tegen onkruid?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik kan onderhand 1x in de 2 weken heel mn voortuin ( best n lap ) onderhanden nemen om het Oooo zoooo leuke onkruid te plukken!! Een regenbui en hij staat weer ram vol! Hoe zorg ik dat dit niet meer groeit??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Azijn helpt op zich goed, goedkoop en niet giftig

3. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Roundup halen, met een spuitbus eroverheen en echt waar...weg....

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja,roundup idd.. Na een week is alles weg en blijft (voorlopig) weg!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Serieusly.. Dat kun je toch niet in je tuin spuiten?

Roeit bijenvolken uit, misvormt embryos...
    En wij, met zn allen, spuiten het in de tuin zonder enige voorzorgsmaatregelen ter bescherming van onszelf en laten onze kinderen er ook gewoon doorheen kruipen... Laat staan dat we nadenken over de lange termijn..

Roundup heeft toch onvoorziene gevolgen - Digibron.nl

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Herkenbaar. We hebben vorige week ook voor het eerst roundup gebruikt. Het onkruid is nu allemaal verdord.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik weet wel dat het zwaar gif is, maar dit wist ik niet. Mijn man heeft het bij ons alleen in de voortuin gespoten; de achtertuin mocht van mij niet, omdat onze dochter en de kat daar vaak zijn.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Alsjeblieft geen Round Up, wat een zooi is dat! Hoop at het heel snel uit de handel wordt gehaald, want alleen als je dit topic leest gebruiken heel veel mensen dit!

9. beccie7

beccie7 Niet meer actief

Azijn! Bij ons werkt het doeltreffend en het is veilig én goedkoop!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oef, helemaal mee eens!
    Ik moet ook bijna elke week de voor en achtertuin doen maar dat is niet anders.
    Asfalteren is de enige oplossing ben ik bang ;)

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Buurman werkt bij gemeente en neemt wel eens wat mee. Werkt perfect.

Edit: volgens mij geen ruond up.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat voor onkruid heb je dan? Want vaak is voorkomen dat het gaat bloeien de manier om verspreiding tegen te gaan. Maar bij paardenbloem, paardenstaart en grassen is dat niet genoeg die gaan aan de wandel door hun wortels. Vooral dat gras krijg je er bijna niet definitief eruit. zeker niet tussen stenen. Blijft een kwestie van er steeds uit plukken en veel vegen zodat het niet kan hechten/groeien.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Strooizout! Mijn man gooit dat langs de randen, werkt perfect. Even strooien voordat het gaat regenen. Als we niet veel in de voortuin zijn gooit hij het daar ook op de plekken waar veel onkruid groeit. De buurman doet het ook.

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hoe gebruik je azijn dan? Giet je dat er gewoon op? En dan alleen op de tegels of ook in de tuin?

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En ook dat is heel slecht voor het milieu!

16. minon

minon Niet meer actief

De echte round up is niet meer verkrijgbaar in de winkel

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Azijn, wel bij flink zonneschijn, dan zie je 's avonds al dat alles blaadjes bruin zijn en verdorren. Pas op met wind voor de planten die je wel wilt behouden

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik spuit het met een gifspuit. Zo'n ding waar je moet pompen om druk op de bouwen. Goed laag bij de grond zodat het niet waait tegen de planten die niet moeten. 2 flessen azijn en alles is dor. Kost niks, kan geen kwaad voor de kinderen. Maar zon is wel belangrijk erbij, dan werkt het echt als een tierelier en sneller dan roud-up bij de buurman!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar de nieuwe variant is nog steds niet echt gezond..
    Wel minder slecht.... Maar toch.

Gebruik hier trouwens een mengseltje van azijn met zeep en water.
    Werkte zelfs tegen mijn normaal gesproken zeer moeilijk uit te roeien dopluizen... (Zelfs proffesionele insecticide kunnen ze heel goed tegen)

Zit even te denken wat de verhoudingen ook alweer waren...
    Staat grote plantenspuit vol in de schuur... Maar probeer het alleen te gebruiken indien nodig....
    (E we hebben bijvoorbeeld de muntkever-plaag gewoon lekker laten zitten.. Die komen toch niet van de muntplanten af. Alleen even extra opletten als je muntblaadjes wil gebruiken... Anders drijft er ineens een metallicblauwe kever in je thee :D )

Mar goed.. Dat is geen gouden tip tegen onkruid maar tegen ongedierte.... Toch precies heel wat anders :)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Groene zeep neem ik aan? Dat gebruik ik tenminste wel om van die akelige rupsen af te komen. Naast ze er af plukken. Zonder azijn trouwens.

Ik spuit achter ook met azijn, want dat zijn allemaal van die kleine kinderkopjes waarbij ik de blaren op mijn vingers krijg als ik ga wieden.

Deel Deze Pagina