HELP! Draaien in slaapzak!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Van de week heb ik een topic geplaats over het draaien in bed wat ons meisje doet. Inmiddels slaapt ze niet meer in een Safe T Sleep o.i.d., maar alleen nog in haar slaapzak. Deze heb ik nauwsluitend gekocht, maar ze draait inmiddels ook door het hoofdeind van de slaapzak.. Deze is inmiddels zo uitgerekt, dat ze 's morgens zo wakker word: zittend, ene arm uit de slaapzak, andere er nog in, met als gevolg dat de slaapzak half om haar heen zit..
    De slaapzak ligt een eind onder de matras, want als we dit niet doen, draait ze met haar hoofd naar het uiteinde van het bedje en met de beentjes naar het hoofdeinde toe.. Ze ligt dan dus helemaal andersom. Ik vind het alleen doodeng dat ze zo kan draaien in bed en in de slaapzak. Ze slaapt nog onder een dun lakentje.. Haal ik deze af, dan heeft ze het heel koud; haar nekje was laatst heel koud en haar armpjes/handjes ook... HELP! Wie weet wat we hieraan kunnen doen?
    Geen lakentje meer om? -> Kan ze nog door de slaapzak draaien
    Geen slaapzak meer om? -> Kan ze helemaal onder het lakentje komen
    Niks om? -> Veelste koud!
    HELP!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Slaapzak met mouwen kopen, die zijn dikker en warm zat zonder lakentje. Levensgevaarlijk zo vast leggen ( ik deed t ook maar ze draaiden niet zo als jou kind)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dikkere slaapzak idd met mouwen en laken het bed uit. Overigens draaide mijn dochter zich ook altijd om; wij hebben hoofd- en voeteneinde daarom gewoon verwisseld nu en maken het bed andersom op.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou het loslaten. Leg ook de slaapzak niet vast. Wat geeft het nu dat ze andersom in haar bed ligt? Zeker als ze toch een slaapzak aan heeft. Misschien woelt ze nu juist wel zoveel ómdat haar slaapzak vast zit! En als ze "gewoon" kan bewegen, hoeft ze haar eigen slaapzak niet zo te slopen.
    Koop een lekkere dikke 4 seizoenenslaapzak zodat ze goed warm blijft. Zoals de Puckabag of de little company combisleeper.

Wij hebben een dreumes die andersom in haar bed gaat liggen, maar die inmiddels zonder slaapzak slaapt... Dan ligt ze idd bovenop haar dekbed en heeft ze helemaal koude voetjes... Ik wou dat ze nog een slaapzak had! Dan kun je er juist voor zorgen dat ze ondanks gedraai lekker warm blijft!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

levens gevaarlijk de slaapzak vast leggen

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje draait en woelt ook door dr bedje heen ik laat het gaan.
    Ik leg haar nu alleen hoog neer want ze ligt graag met haar hoofd tegen de rand aan.

Nu heeft ze alleen een romper aan en dan de winterslaapzak met mouwen. DIt is nu warm zat voor haar ondanks dat ze een erg koud kamertje heeft.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Waarom mag ze niet andersom liggen dan?

Mijn dochter ligt in een slaapzak en slaapt soms zoals ik haar neerleg, soms overdwars in bed en soms bij het hoofd of voeteneind. Tja....lekker belangrijk.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Ben al aan het kijken naar een 4-seizoenen slaapzak met mouwen.
    Alleen is mijn vraag dan: koop je ze groter, bijv. 110 cm? Ze is nu op 't moment 73,5 cm, dus 70 cm. is al te klein. Ze zou dus met 90 cm. ook al een te grote slaapzak hebben. Is dit erg?

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook niet vastleggen maar lekker katen draaien. 90 cm is helemaal goed! Het halsgat van een hema slaapzak is vaak wel vrij klein. Eentje van de wibra is vaak veel breder.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    En eentje van 110 cm., is dat te groot?

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    90 cm is prima voor een kindje van 73,5 cm! 90 cm is niet hetzelfde als maat 90 oid. Onze baby is 65 cm en past sinds kort ook niet meer in een 70 cm slaapzak.

Hema heeft overigens ook winterslaapzakjes (voor nu natuurlijk nog warm genoeg) en die kun je kopen in "gewone" maatjes. Het fijne van die slaapzakjes is idd dat het halsgat mooi aansluit.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    110 is te groot. Arm en halsgat zijn dan ook groter dus meer kans dat ze uit onderin de slaapzak terecht komt of hem half uittrekt.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik vind altijd dat er groot verschil zit tussen de 70, 90 en 110 cm slaapzakken. Heb bij de oudste een 80 cm gevonden van Minimonkey, omdat 90 toen nog te groot was. Datzelfde probleem heb ik nu ook bij de jongste. 70 te klein, 90 eigenlijk nog te groot.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ook een meisje wat alle kanten op draait in haar slaapt. Ze gebruikt echt het hele bed. Toch heb ik er nooit over gedacht om haar vast te leggen. Ze heeft een lekker dikke slaapzak aan met mouwen en dat gaat prima. Dekentje/lakentje hebben we al maanden niet meer.

15. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb de puckabag vorige week gekocht, ideaal! Lekker warm en je kan m inkorten!

16. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Inderdaad heeft de Hema slaapzakken met een kleine hals-opening. Maar nu hebben ze alleen maat 68-80 en dan 86-104. In de eerste zal ons meisje niet lang kunnen, misschien wel niet eens meer, is die andere niet te lang of maakt dit niks uit denken jullie?

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik hoop dat het niks uitmaakt want ik heb gister een 86-104 gekocht, vind 'm wel lang maar maatje kleiner is ie zo uit...hij zit een beetje in een rot maat, de sprong van 74/80 naar 86/92 is wel heel groot.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb 'm net ff gepast en maat is op zich wel goed maar tis wel een hele kleine halsopening, misschien zelfs wel te klein voor m'n mannetje!?!?

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.960
    3.962
    113
    Hier ook zo'n slaap'wandelaar'.
    Mijn moeder heeft de mouwsgaten van het slaapzakje ingenaaid nu zit het slaapzakje goed.
    Ik vind haar regelmatig met hoofd op voeteneinde, dwars in het bed of met de beentjes omhoog tegen de spijlen..;) en dat allemaal met slaapzakje aan.
    Het cb adviseerde mij ook het einde van de slaapzak in te stoppen maar dat doe ik niet. Ten eerste kan dat niet bij het slaapzakje wat ze nu heeft want daar is niet zoveel ruimte meer over (maar voldoende om haar beentjes nog alle kanten op te gooien) maar ik heb zoiets van als ze toch zo beweeglijk is, laat haar dan maar zo vrij mogelijk bewegen. Ze slaapt ook wel op haar buik, in het begin vond ik het doodeng maar ik kan het toch niet tegenhouden, evenals dat slaapwandelen door het bedje heen. Als ze maar lekker slapen toch?!

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een lekker warme slaapzak kopen, of er een warme pyama onder aan doen. Lakentje weg, dat is gevaarlijker in bed als zonder laken slapen. En de slaapzak asjeblieft niet instoppen zeg, daarom zit ze waarschijnlijk helemaal in de slaapzak gedraaid, omdat ze vast gelegd is! Het kan toch helemaal geen kwaad als ze ondersteboven achterstevoren overdwars op zn kop in bed liggen? Da's heel normaal voor kinderen. Grote mensen hebben bedacht dat je heel de nacht stil en recht moet liggen, afijn, je mag best een keer op je zij draaien, maar verder niet teveel bewegen. Een kind slaapt gewoon nog op de kop en achterstevoren, niets mis mee!

Deel Deze Pagina