Of ik het juiste advies heb weet ik niet. Maar probeer hem lekker in je armen in slaap te krijgen zachtjes nurieen( weet niet hoe je dat schrijft) zelfde toon. Veel baby.s schudden even met het hoofd als ze op hun bedje liggen. Misschien je eigen al terug trekken tijdens deze fase. Wil je hem niet alleen laten ga dan ergens staan of zitten waar hij je niet ziet. Misschien word hij tijdens het schudden van zijn hoofd weer afgeleid door jou en raakt over zijn slaap heen. Zet een muziek doosje of knuffel naast hem misschien richt hij zijn aandacht even daar op. Omdat hij zo als je zegt nog al gevoelig is reageren ze ook weer gevoeliger als ze prikkels krijgen( van bewegende dingen, moeder of vader) Uit eindelijk zal het wel goed komen. Hou moed en geduld.
Hier hetzelfde. Iedereen (ziekenhuispersoneel, vk, kz, cb) noemen haar een temperament meisje. We hebben 4 dagen na de bevalling in het ziekenhuis gelegen. Hier is het inderdaad letterlijk krijsen. Maar ze accepteert nu wel als ze naast me ligt en dan gaat slapen. (Dit was voorheen anders, dan was het op mn buik en anders niet) Ik start morgen met inbakeren, kijken of dit werkt (ze houd zichzelf vooral wakker doordat ze maait met dr armen). Ze heeft een hekel aan ruimte. Voorbeeld: als ik haar naast me op de bank leg start het huilen, als ik haar op een kussen leg is ze tevreden. En ach we gaan al vooruit. Mijne s ook pas 3 weekjes.
Hier werd mijn oudste ook een temperamentvol kindje genoemd, hij krijstte ook ontzettend (maar dan wel 16-20 uur per dag, niet alleen bij het slapen). Ehm, niet dus, hij had kiss syndroom en gewoon pijn. Kan er echt niet tegen dat wanneer een kindje hult het direct temperament wordt genoemd, terwijl het gewoon pijn kan zijn. Heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Veel kindjes zo jong willen gewoon bij hun moeder zijn, dat is heel logisch en normaal. Als je dan een draagdoek hebt kan je kindje lekker bij jou slapen en dan heb jij nog een beetje je handen vrij tenminste. Valt hij 's nachts ook niet slaap na zijn flesje? Mijn zoontje valt ook niet uit zichzelf in slaap en slaapt ook nooit op zijn rugje ivm zijn verborgen reflux trouwens. Hij valt aan slaap in de borst of wanneer wij hem wiegen en soms kunnen we hem dan op zijn buikje te slapen leggen.
Misshien heeft hij ergens last van? Als je hem vasthoudt en wat rechterop houdt, huilt hij dan ook? Of alleen in bed leggen? Wat doe je zoal op een dag? Wellicht te veel prikkels? Probeer eens de prikkels te beperken. Geen drukke dingen, en teveel speeltjes in zijn box. Je kan ook eens proberen als je hem in bed legt en hij krijst het uit erbij blijven, zonder hem op te pakke en proberen te troosten met een speentje. Als je hem elke keer eruit haalt krijgt hij weer te veel prikkels. Niet te snel eruit halen, al snap ik best als hij echt aan het krijsen is dat je hem oppakt. Kan ook een medisch probleem zijn, je doet er goed aan om hem eens goed na te laten kijken. Mijn zoontje is ook een onrustige slaper.In een gewone slaapzak, dan maait hij zichzelf wakker. Ik gebruik een puckababy, is niet helemaal inbakeren, zijn handjes kan hij nog los bewegen in de puckababy. Het zorgt voor geborgenheid. Ik moet zeggen, dat de puckababy erg goed helpt bij mijn kindje. In de avond voor de nachtvoeding, is hij ook onrustig, ook in de puckababy. Hij huilt dan ook, maar ik pak hem niet op. Hij is dan moe, en ik blijf bij hem en troost hem met een speentje. Meestal binnen een kwartier is hij stil en valt hij in slaap. Ik aai hem dan ook over zijn hoofdje, van voor naar achter, tot zijn kruin, zo valt hij ook sneller in slaap. Reflux: mijn dochtertje had hier ontzettend last van, gooide echt in de nacht haar fles eruit. Merk je weleens aan hem dat hij veel slikt, als of er maagzuur omhoog komt? Bedje omhoog zetten, kijken of dat helpt. Lastig hoor, succes in ieder geval! Gr!
Wat je hier vertelt is precies zo als bij onze dochter, daar werd het ook op temperament in combinatie met gevoeligheid voor prikkels gegooid en ik moet zeggen dat ik denk dat het ook zo is. (Ze heeft ook lichte reflux en 10 dagen in het ziekenhuis gelegen voor slaapproblemen) Volgens mij krijst ze namelijk van frustratie, omdat ze in haar hoofd meer wil dan ze kan. Het was destijds stukken minder toen ze ineens kon zitten, kruipen en optrekken. Daarvoor kon ze alleen op haar buik rollen. Misschien is dat bij jouw zoontje ook.