Hoe heet de "steek" die Koeka gebruikt aan de randen van de dekentjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door abj, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abj

abj Lid

21 jan 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

De vraagt zegt het al, weet iemand hoe de steek heet die Koeka gebruikt als afwerking aan de randen van bijvoorbeeld de wafeldekentjes?

Bijgevoegde bestanden:

2. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Festonsteek

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Correct, ding ding ding ding :D

4. abj

abj Lid

21 jan 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Kan dat ook met de naaimachine of alleen met de hand? Want als ik naar de steek kijk heeft de ene kant een recht lijntje en da andere kant een soort van driehoek, klopt dat? Zoals jullie merken heb ik hier namelijk helemaal geen verstand van!

5. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog nooit een naaimachine een festonsteek zien doen maar misschien kan die van jou dat wel? Het lijkt mij niet dat ze bij koeka allemaal met de hand zijn gefestonneerd..:( Die van mij kan het iig niet.

Als je een dekentje wilt festonneren zou ik het gewoon met de hand doen. Dit kan je dan ook beter onder controle houden aangezien precies op het randje naaien nog wel eens scheef gaat met de naaimachine :)

Op google of youtube staan vast tutorials hoe je dit moet doen mocht je dat nodig hebben. :)

Veel succes!

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn naaimachine kan wel festonsteken, maar niet van die enorme grote. Tis vaak toch ca 12 mm met een wol-achtige draad. Mijn naaimachine komt niet veel verder dan garen, moet ik zeggen...

Deel Deze Pagina