aaarghh jullie tips voor mij??

Discussion in 'Zwangerschap' started by zonne bloem, Feb 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    oohhh grrrr

ik ben nu sinds donderdag ZOOOO stront verkouden
    donderdag was ik meer ziek, moest toen ook ff opletten of ik geen koorts zou krijgen... gelukkig niet...

maar ben sinds toen dus ook ZO stront verkouden
    word er helemaal gek van, die volle neus en dat gekuchel
    het hoesten kan ik evt Daro retard capsules voor nemen..
    maar die volle neus!!! tips???

ik heb nu ook geen smaak meer.. die is ff verdwenen..
    altijd fijn als alles naar natte washandjes smaakt :p

pfffff.......

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou erg oppassen met Daro of andere medicijnen, kijk even wat er op de bijsluiter staat en sowieso zijn medicijnen beter van niet, alleen paracetamol mag je nemen. Verder? Het is inderdaad heel lastig, verkoudheid, hoesten, een droge keel. Vooral goed blijven drinken, veel thee met honing en citroen (Vitamine C!) drinken, dat heeft mij erg goed geholpen met keelpijn afgelopen week (wilde een Strepsil nemen maar dat mag dus ook niet!) en probeer van de medicijnen af te blijven.

Beterschap!

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Zoutoplossing voor baby's
    :)

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zou zeggen voor je neus, even lekekr stomen.. Heet water en wat kruidenspul! Hoppa...

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb afgelopen week bisolvon gebruikt tegen het hoesten 's nachts... Verder niets en hopen dat t snel over gaat, zoutoplossing werkt nooit vind ik, en iets anders mag al niet volgens mij...

Sterkte!!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    nee idd zout oplossing mag alleen...

Daro kan zonder gevaar voor de vrucht gebruikt worden zegt bijsluiter
    niet gebruiken vlak voor de bevalling (nou dat ben ik niet ben bijna 28 weken)

t zal wel n kwestie van uitzitten zijn maar tis ZO vermoeiend
    en als je dan ook nog s geen smaak meer hebt!
    bah bah

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik mocht alleen otrivin babies en vsm tussistin van vsm. Verder thee met honing en wat keelsnoepjes. Verloskundige zei ook heel simpel je moet niet te veel doen en rusten. Zwangere vrouwen van tegenwoordig willen te veel hahaha. Nou ja...:(;) Misschien een combi van de dingen.

8. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik ben ook al weken verkouden en tot nu toe geen magische tip.;) Ik hoop alleen dat het over is als ik moet bevallen.

9. Mama322

Mama322 Actief lid

Aug 29, 2011
    384
    0
    0
    maar kortdurig gebruik van neusspray kan wel gewoon hoor.(max 5 dagen)

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb neusspray voor kinderen van 2 tot 6 jaar gebruikt (alleen voor de nacht) en dat hielp goed, verder niks, dropjes tegen de kriebelhoest en nu is de slijm losgekomen en dat is een kwestie van uithoesten, erg irritant maar we moeten er maar even door ;)

beterschap!

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,247
    10,920
    113
    zoutoplossing - en dan het betere werk: maak m zelf en spray t niet met een pompje, maar snuit flink leeg en snuif het zoute water dan zo van je hand - voelt niet fijn maar t helpt wel!

12. danip

danip Niet meer actief

Ik gebruik nu echinaforce, dat mag je gewoon gebruiken. En ik stoom, dat helpt ook goed. De zoutoplossing zoals hierboven helpt ook goed! Tis wel vies, maar het werkt wel! Ik heb ook een ui naast mijn bed, en voor mijn keel zuig ik op een dropje. :D

En nou maar hopen dat het snel weer over is.

13. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik ben ook verkouden en wat ik dan doe is een kom nemen met heet water in en daar wat vicks indoen... en dan met het hoofd boven deze kom hangen met een handdoek over je hoofd...Zo een minuutje of 4 boven gaan hangen en dan ben je al een compleet ander mens...Dat voelt echt goed!!!

14. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    ik ben zlef ook al een tijdje verkouden maar kreeg nu voorhoofd/bijholten onsteking ik stoom met een heel kleine beetje dampo 3 keer per dag 10 min en gebruik zout oplossing en nu vsm voor bijholtenonsteking en voor de nachten smeer ik wat dampo op mijn rug en mijn hals/borst en ik lech elke nacht een nieuwe ui naast me bed

15. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh echt zo vervelend he... die verkoudheid... en helemaal in de zwangerschap vind ik... heb het ook al zo veel gehad.. en nu dus weer!! dat ik er zo de balen van heb...

ik heb vsm druppels gehaald nisileen ofzo.

ook neuspray en occilicocinum (dat mag dus ook gewoon in de zwangerschap) maar heel eerlijk idd wat hier boven staat zout met water opsnuiven uit je hand werkt het allerbeste!!! ga dat nu dus ook maar weer pakken. ben in middels bijna 37 weken en zou er voor de bevalling toch wel graag vanaf zijn.

had vanacht ook 37,7 is dit verhoging? nou heb ik alleen niet meer getempt dus weet um even neit standaard bij mij. maar heb een traag werkende schildklier en b12 tekort. dus volgens mij is ie dan zo ie zo al lager ... dus is dit voor mij volgens mij best hoog.

voor alle zieke hier heel veel beterschap. hoop dat jullie er snel vanaf zijn!!!

16. 86Elise

86Elise Actief lid

Nov 19, 2011
    349
    50
    28
    Ik was ook mega verkouden van de week,nu is het gelukkig al een stuk minder.Ik heb een keer een paracetamol geslikt,en paar keer gestoomt met Dampo_Ook deed ik Dampo op voor het slapen gaan twee avonden.En veel proberen te rusten..verder kun je er niet zo heel veel aan doen denk ik...Ik had zelf ook keelpijn maar heb er niks voorgebruikt,normaal wel hoor..maar nu gebruik ik liever zo weinig mogelijk pijnstillers...wat dropjes heb ik er nu voor in de plaats genomen dat verzachte mijn keel!

Share This Page