Deze vraag heb ik ook al bij de lactatiekundige gesteld, maar toch ook maar even hier, word er nl best wel onzeker van... Mijn dochter is nu 7 weken oud en krijgt volledige bv (gemiddeld 8 voedingen per dag). Tot vorige week had ze bij bijna elke luierwisseling een poepluier, maar sinds een kleine week nog maar eens per 2 of 3 dagen. Ze oogt verder heel tevreden en heeft ook goede natte plasluiers. Is dit normaal?
Ik dacht dat rond de 6-8 weken het ritme kan veranderen (ook toppunt krampjes tijd). Dus daar zit je mooi aan.
Onze vent heeft de eerste 3,5maand iedere luierwisseling een poepluier gehad nu zit hij ook opeens met maar 1 poepluier per 3 dagen... Ik kreeg van de lactatiekundige te horen dat een ontlastingspatroon mag wisselen. Dus niks om je zorgen over te maken zolang de plasluiers maar voldoende zijn...
Kijk, dat stelt me weer gerust. Onze oudste had het nl ook (1 poepluier per dikke week), maar dat was pas vanaf 2,5 maand.
Ja is normaal, was bij mijn dochtertje ook een vrij abrupte overgang van elke verschoning een poepluier naar 1 keer in de 2 a 3 dagen. Ook met 7 weken. Wel fijn, scheelt ook weer was