Baby van 7 weken ineens minder poepluiers

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nightelf79, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Deze vraag heb ik ook al bij de lactatiekundige gesteld, maar toch ook maar even hier, word er nl best wel onzeker van...

Mijn dochter is nu 7 weken oud en krijgt volledige bv (gemiddeld 8 voedingen per dag). Tot vorige week had ze bij bijna elke luierwisseling een poepluier, maar sinds een kleine week nog maar eens per 2 of 3 dagen. Ze oogt verder heel tevreden en heeft ook goede natte plasluiers.
    Is dit normaal?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat rond de 6-8 weken het ritme kan veranderen (ook toppunt krampjes tijd). Dus daar zit je mooi aan.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze vent heeft de eerste 3,5maand iedere luierwisseling een poepluier gehad nu zit hij ook opeens met maar 1 poepluier per 3 dagen... Ik kreeg van de lactatiekundige te horen dat een ontlastingspatroon mag wisselen. Dus niks om je zorgen over te maken zolang de plasluiers maar voldoende zijn...

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Kijk, dat stelt me weer gerust.
    Onze oudste had het nl ook (1 poepluier per dikke week), maar dat was pas vanaf 2,5 maand.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is normaal! Plasluiers is een betere indicatie. In elk geval 6 flinke plasluiers per dag.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja is normaal, was bij mijn dochtertje ook een vrij abrupte overgang van elke verschoning een poepluier naar 1 keer in de 2 a 3 dagen. Ook met 7 weken.

Wel fijn, scheelt ook weer was ;)

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Rond die tijd gaan de darmpjes efficienter werken. En blijft en minder rest-afval over. :)

Deel Deze Pagina