aaarghhh.... peuterpuberteit

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Rosao, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Thijmen heeft het goed te pakken de laatste tijd, hij wil niet meer liggen bij het verschonen, hij wil 's ochtends niet meer in de kinderstoel, hij wordt woedend als je dingen afpakt, hij eet slecht 's avonds en hij wordt ineens wakker 's nachts..... Zijn dit fases net zoals bij de sprongetjes (hoop hoop hoop :) ) of duurt dit langer? Vooral het 's nachts wakker worden is erg irritant, we hebben hem namelijk een paar keer mee naar ons bed genomen, maar nu wil hij dat steeds. Vanavond maar een keer proberen op zijn kamertje te troosten!

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Groet Rosa

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Yup, herkenbaar! Sommige "fases" duren korter (denk aan het wakker worden 's nachts), sommige duren wat langer (denk aan boos worden als je iets afpakt). Toen Ruben 's nachts wakker werd hebben wij hem nooit mee genomen naar ons bed, maar kan me heel goed voorstellen dat je dat gaat doen omdat je zelf ook zo graag wilt slapen. Soms zaten wij 2 a 3 uur met hem op. Afwisselend naast zijn bed en dan weer beneden. Heb niet echt een tip voor daat probleem. Helpt het als ik zeg dat het echt over gaat?

Wbt het niet willen blijven liggen tijdens het verschonen, hier geldt afleiden, afleiden en nog eens afleiden. Een hoop speeltjes in zijn handen duwen en snel werken.

Niet in zijn kinderstoel willen hebben wij niet echt meegemaakt. Ruben zal er van ons toch echt inmoeten want lopend en spelend eten zou uitlopen op niet eten.

Niet willen eten 's avonds herken ik ook hier. Op het begin maakte ik me er druk om (heeft hij dan geen honger?), maar nu ben ik daar makkelijker in geworden? Niet willen eten, oké, dan gaat je bord weg en krijg je niks. Dat haalt hij vanzelf wel weer in.

Succes met deze peuterpubertijd. Ik weet hoe slopend het kan zijn.

3. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    Hi Rosa,

Hier precies hetzelfde met onze oudste van 19,5 mnd. Hij maakt ons helemaal gek met niet eten, slecht slapen (huilen, schreeuwen in de midden van de nacht), niet alleen willen zijn, alleen maar om papa schreeuwen.
    En dan is alles opeens weer ok en is hij allemaal geintjes aan het uithalen en plezier aan het maken.
    Ik denk door het slechte slapen (valt pas rond half 11 in slaap (tig keer naar boven en beneden)- 7 uur weer op en smiddags dan weer 3 uur slapen) dat het alleen maar erger wordt.
    Ik kijk ook uit naar de dag (minuut) dat het over is. Het KDV heeft al 2 keer gebeld dat hij echt uit zijn hum is. Bij het afscheid is het een drama. Nogmaal geen probleem
    Geen tips hier.... hoop alleen maar dat het overgaat.

Maar ok je wilde weten of het bekend voor kwam en daarmee kan ik volmondig JA zeggen! ;)

Groet, Gab

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het was hier ook een fase. Ging met ups en downs, dan weer een week dwars, dan ging het weer 2 weken goed. Heeft wel een paar maanden geduurd. Rond z´n verjaardag ging het allemaal weer wat beter.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ben blij dat wij niet de enige zijn waarbij het voorkomt!!! :) Als hij 's ochtends niet in de kinderstoel wil, dan mag hij op een gewone stoel zitten. Idd niet rondrennen met zijn boterham....haha....

Hoop maar dat het binnenkort weer beter gaat.

Afscheid bij de creche enzo is hier gelukkig geen probleem (** zoekt hout om af te kloppen**) en ook het gaan slapen 's avonds gaat prima (**waar is dat stukje hout ook alweer**). Alleen dat 's nachts wakker worden is echt een crime... Maar goed, vanavond begint het verbeterde beleid om hem gewoon in zijn kamer te troosten. Hoop dat het helpt!

Dank voor jullie mailtjes :) Meer tips en ervaringen zijn erg welkom!

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hier ook een peuter dit snachts wakker wordt. Dat boos worden overdag, prima. En heel hard PROBEREN te huilen en tranen er proberen uit te persen is ook prima. Maar dat wakker worde snachts :( echt zo vermoeiend!!
    Ik heb haar een paar keer in bed genomen, maar dan slaap ik ook niet. Ik heb me voorgenomen dat i kdan maar de hele nacht wakker blijf maar ze blijft in haar eigen bed want ze moet het maar leren dat het snachts geen feest kan zijn.

Sterkte ermee!

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Nou, ondanks het onweer is Thijmen gelukkig lekker doorgeslapen..... joepie :)

8. minkep

minkep Bekend lid

Jan 4, 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Kan mijn zoontje ook al peuterpubertijd zitten?
    Hij gaat niet slapen tussen de middag dat wilt hij niet.
    In de avond gaat hij pas rond 23:00 valt hij in slaap.\
    eten wilt hij niet.zich vermaken wil hij niet.
    word in winkels soms woest in de buggy.in de kinderwagen zetten als hij gelopen is een groot probleem jeetje soms ben ik echt kapot van onze boef.

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Klinkt wel zo, bij ons is het net zo vermoeiend.... alleen gaat Thijmen gelukkig wel op tijd slapen 's avonds. Hoe oud is je kindje?

10. minkep

minkep Bekend lid

Jan 4, 2009
    644
    0
    0
    barendrecht

Hij is nu bijna 16 maanden....

11. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    #11 Daphne21, Jul 21, 2009
    Last edited: Jul 21, 2009
    Zou mijn zoontje van 22.5 maand er dan toch ook in zitten.
    De hele dag alles doen wat niet mag , gillen, huilen zich zelf steeds bijten, slecht eten en snacht ook veel wakker

Ben vaak wel een beetje ten einde raad weet dan niet meer wat ik met hem aan moet.

groet daphn

12. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Zal mijn zoontje van 22.5 maand er dan ook in zitten
    De hele dg alles doen wat niet mag, gillen ,huilen als je wat afpakt ,zichzelf bijten gooien met speelgoed, slecht eten en s nachts wakker.

Hoe gaan julli er mee om met die peuterpuberteit.
    Ben afentoe een beetje ten einde raad

groet daphne

13. minkep

minkep Bekend lid

Jan 4, 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Ik het zelfde....

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Beetje meeveren, van je af laten glijden en je frustratie bij je partner uiten. En hier klagen natuurlijk :) Ik probeer me er ook maar aan vast te houden dat het fases zijn en dat het ooit weer op houd (haal me aub niet uit de illusie :D )

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoe gaan jullie trouwens om met het niet eten? Thijmen eet nu 's avonds echt maar een paar hapjes (en dan ben ik blij :) ). Vanavond ging hij lekker vingerverven met zijn appelmoes en witte bonen... Vind het soms wel frustrerend en lastig om het met niet aan te trekken! Gelukkig heeft hij later nog wat meloen gegeten, maar toch...

16. minkep

minkep Bekend lid

Jan 4, 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Mijn zoontje die eet gelukkig nog wel goed.
    Wij hebben er nog geen problemen mee.

Share This Page