Dag lieve meiden! Mijn vriend en ik raken er maar niet uit. Wij willen graag een 'oude' (liefst Franse) naam voor ons zoontje (27 weken zwanger nu). Zijn grote zus van bijna 2 heet 'Marie-Lou' Wat denken jullie van: - Maurice - Bastien - Achilles Benieuwd naar jullie mening(en). Andere namen zijn ook welkom die mooi bij ML passen! Dank jeeee
Achilles vind ik zelf heel appart.... zullen niet veel jongens zijn die die naam zullen dragen... Dus dat is mijn keuze.. Ik wens je iig veel succes
Ik vind van die 3 namen bastien het mooiste. Jean claude Francois Damian Dion Ik kom even niet meer op namen no ja misschien heb je er wat aan
ik heb eens even verder gekeken. Maurice is Frans en betekend donker gekleurd Bastien is Frans en betekend aanbeden Achilles is Grieks en betekend zonder lippen, donker, bruin Mijn voorkeur zou uit gaan naar bastien
Achilles vind ik echt niet mooi. Maurice vind ik minder mooi passen bij Marie-Lou Bastien klinkt leuk!
Julien? Zo heet de (Franse) partner van een vriendin van mij, ik vind het een prachtige naam. Uit je lijstje vind ik Maurice het leukste echter past het niet zo lekker bij je dochter, dus zou ik voor Bastien gaan. Heel veel succes!
Daniel is Hebreeuws Betekent overigens: God is mijn rechter. @TS: achilles is idd Grieks en ik zou 'm werkelijk nooit aan een kind geven. Vreselijke naam, vreselijke klanken Maurice en Bastien zijn beiden prima OK, gangbare namen, zonder dat die beide namen veel voorkomen.
nadeel van maurice is dat veel mensen er een harde au in plaatsen. Mouwries. Als je van franse namen houdt: Guillaume, Robert (ook moeilijk qua franse uitspraak), remi, jerome, thomas, patrick (laatste 2 ook moeilijk qua uitspraak), Benoit. Claude. Nouja, genoeg te bedenken. Julien vind ik ook mooi, maar ook daar zeggen mensen het foeilelijke juliejen tegen.
Ik vind Silvain een hele mooie Franse naam. Hier helaas geen 3e die deze naam eventueel zou kunnen dragen
Ik vind Ruèl een mooie naam, maar weet niet zeker of hij Frans is. Van jouw lijstje vind ook ik Bastien het mooist. Succes met kiezen
Absoluut Bastien! Maurice is ook een hele leuke naam, maar gaat niet echt goed samen met ML. Achilles vind ik persoonlijk echt niet kunnen.