AAARRGGHH! Hoe moeilijk is dat nou, een woning

Discussion in 'De lounge' started by Joycey, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Het is een ramp.Ik zit door scheiding al 2,5 jaar zonder eigen woonruimte,hadden urgentie,maar werd later ingetrokken,bestaat hier niet meer. Heb 4 maanden in de noodopvang van het Leger des heils gewoond met mijn twee kinderen,samen met 2 mannen met grote problematiek.
    Woon nu 1,5 jaar in een crisiswoning/appartement van het Leger des heils,normaal krijg je,buiten het reguliere aanbod om dan met max 6 maanden een woning.
    Dat kunnen ze niet meer waarmaken. We moeten nu meeloten voor spoedwoningen en hebben net zoveel kans als ieder ander.
    Spaarpunten voor een gewone woning hebben we niet,dat duurt nog 7 jaar.
    Het leger des heils heeft nu ook niks meer aan dit huis,er is nu geen doorstroom dus word het niet gebruikt zoals het bedoeld is.

En ondertussen lopen wij elke dag het risico dat er nog een moeder met kind bijkomt..daar is de woning veel te klein voor en dat gaat mijn gezin niet trekken....maar wettelijk gezien mag dat.
    Het zit muurvast.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,953
    113
    Female
    Met natuur platgooien voor huurwoningen ben ik het niet eens, dat hebben ze namelijk afgelopen zomer voor mijn deur gedaan. Weg rugstreeppad (ja is bedreigd maar de gemeente heeft 500m verderop een paddenpoel gemaakt, dat die beesten daar de weg niet naar toe weten is hun eigen schuld aldus de gemeente), weg fazanten, weg hazen, weg enkele ree die er zat, weg vogels, weg konijnen en weg uitzicht.:x
    Daarnaast hebben ze vorig jaar verderop in de wijk wat huurwoningen opgeleverd, sindsdien is het daar een grote zooi op straat, er staan zelfs complete koelkasten midden op de stoep te verroesten. Ik begrijp best dat het maar enkele tokkies zijn die het verpesten voor de rest maar ik ben dus nu al niet blij met die huurwoningen voor de deur.

De wachttijd hier is ook 7 jaar en toch blijft het bijzonder dat Polen die net hier in Nederland aankomen wel direct een woning aangeboden krijgen omdat ze anders zielig zijn zonder huis. Ehm tja en Nederlandse gezinnen dan of kinderen die uit huis willen? Volgens mij is dat met 2 maten meten.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat is ook heel apart. Ik woon tegenover een flatje met 35 sociale huurwoningen en in 4 jaar is het van 0 woningen met Polen naar 27 woningen met polen gegaan.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Gefeliciteerd umm!

Jammer dat het zo moet, en ik wil opzich best verhuizen maar wil mijn chronisch zieke moeder ook nog kunnen bezoeken/ helpen.
    Anders zou ik echt wegwezen hier, ik woon in een van de duurste gemeentes in NL. Fijn haha.
    Natuur platgooien, sja liever niet, er zijn best veel woningen leeg alleen zijn die voor ons niet te betalen.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Helemaal off-topic: gefeliciteerd!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Natuur platgooien is natuurlijk geen optie...

wel vind ik het schandalig dat al die buitenlandse werknemers hier gelijk een huis en baan krijgen en onze eigen bevolking niet!

Hier in de buurt zou er een hele lange straat worden afgebroken binnen 5 a 10 jaar. Grote borden dat je je werknemers kon huisvesten enzo. Stik vol polen. Nu ineens gaat het niet door en worden ze wel verhuurd. En al die mensen (waaronder ik toen) werden maar afgewezen!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Het heeft ook met bestemmingsplan van de gemeente te maken.
    Hier zou een hele nieuwbouwwijk komen, alleen dan woningen beginnende met 500.000 von.
    In het begin ging het heel snel met de kavels....maar toen....crisis.
    Kavels raakten niet meer verkocht.

Toen heeft de gemeente 1 hoek vrij gegeven voor sociale huurwoningen en geloof me, er is heel wat opstand gekomen.

Want de huizen zijn nu gigantisch in waarde gedaald!

Sociale huurwoningen leveren gewoon niks meer op...kosten alleen maar. Jammer genoeg...

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    sociale huurwoningen kunnen ook bijna niet uit. De coöperaties verkopen ze echt niet omdat ze er zoveel aan verdienen.

Ik vind dat er eigenlijk vooral wat gedaan moet worden aan mensen die al eindeloos goedkoop in een sociale huurwoning zitten en niet door willen stromen naar particuliere huur of een koopwoning. Sociale huur is bedoeld om de minder vermogende mensen te helpen. Naar mijn mening zou er ongeveer elke 5 jaar een controle moeten zijn of mensen nog wel 'recht' hebben op sociale huur of een vermogen afhankelijke huurprijs welke eens in de zoveel tijd wordt geïndexeerd.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,973
    113
    En zo worden de werkende mensen met een iets hoger inkomen weer gestraft.

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Zou en goedkope rijtjes woning kopen een optie kunnen zijn?

Wij zijn bezig en huis te kopen en de netto maandlasten zijn minder dan onze huurwoning.

Ik vind het vaak wel makkelijk dat als iets niet lukt de "overheid" het maar op moet lossen. Zelfredzaamheid (uitzondering daargelaten) vind ik nummer 1 in dit soort situaties.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat praktisch het allergrootste deel van de mensen die recht hebben op een sociale huurwoning geen huis kunnen kopen.

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, in Zwijndrecht heb je zo een huisje! Ik stond 9 maanden ingeschreven en toen had ik een huisje in Sliedrecht. 2 jaar later stond ik bovenaan voor een mooie eengezinswoning en woon daar nu al 5 jaar.

Gewoon op je 18e inschrijven en dan heb je toch echt redelijk snel een eigen woning als je hem nodig hebt.

Maar ik ben wel blij dat de huisjes nu weer gevuld zijn met gewone gezinnen en niet met Polen.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Tja als je echt een huis wilt zonder lange wachtlijst dan kun je 'gewoon' verhuizen. Er zijn echt genoeg gebieden waar de huizen je bijna op een presenteerblad worden aangeboden. Oost-Groningen, Friesland, Drenthe, Limburg.. Kies maar!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou in Friesland ook niet meer hoor! Wel voor flatjes in verschrikkelijke buurten. Maar voor een beetje fatsoenlijke eengezinswoning moet je toch echt particulier huren.

15. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja hier ruim 6 jaar moeten wachten op een 1gezinswoning in het gooi..

16. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Amsterdam minimaal 10 jaar... Uiteindelijk maar gekocht.

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Dat ligt echt heel erg aan welke plaats hoor. Een oud klasgenoot had, via sociale huur, binnen twee weken een huisje in de buurt van Drachten. Tussenwoning met drie slaapkamers, carport en een leuk tuintje.
    Niet gigantisch groot, maar hartstikke leuk en in een normale buurt (dorp).

En in de stad Groningen bijvoorbeeld zijn ook behoorlijk lange wachtlijsten, maar.zodra je meer richting Scheemda, Appingedam, Delfzijl, Hoogezand enz gaat dan worden de wachtlijsten al gauw veel en veel korter.

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nou, inderdaad. Ik woon ook in Friesland. In D.okku.m. Hier staan ook regelmatig huurwoningen leeg. Veel mensen schuiven door naar koop. Maar ook hele nette woningen.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier in lwd echt niks....alleen flatjes.

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Nee maar dan heb je het ook over "de stad". Natuurlijk is het daar veel lastiger:). Dorpen rondom Leeuwarden daarentegen hebben vaak genoeg aanbod wat huurwoningen betreft. Groningen, Assen idemdito.

Share This Page