Ik vind de meisjesnaam Noa prachtig. Al vele jaren een van mijn favorieten. Nu met een dochter op komst dus een grote kanshebber. Nu vraag ik me alleen af, of het wel prettig is dat er zoveel jongens Noah's zijn. Stel, je zit als Noa bij een Noah in de klas? De naam is ook erg populair bij jongens op het moment. Plaats nmr 4 ofzo qua populairiteit. Terwijl de meisjes variant Noa niet meer in de top 20 voorkomt. Te unisex?
Ja persoonlijk zal ik niet voor een unisex naam kiezen. Bij de naam Noa weet ik niet of het een jongen of meisje is omdat beide schrijfwijzen gebruikt worden. Maar ieder z'n keus. Als dit al jaren je naam is dan gewoon doen!
Ik vind het ook een geweldige naam! Maar zit inderdaad ook met dat jongen en meisjes dilemma. 😬 lastig. Grrr
Ik vind Noa echt een meisjesnaam en Noah echt een jongensnaam maar qua klank is er natuurlijk geen verschil. Het is sowieso vervelend als er 2 kinderen met dezelfde naam in een klas zitten, of verschillende geslachten het erger maken? Nee denk eerder juist minder erg omdat er behalve de naam veel meer verschillen zijn en dus meer individualiteit.
Ik zou het gewoon doen. Robin's en Sam's hebben hetzelfde probleem, maar die namen worden ook vaak genoeg gegeven. Punt is, je weet gewoon niet bij wie je kindje in de klas komt, wanneer ik kijk naar de klas van mijn dochter komt de top 5 voor beide geslachten niet voor, maar zijn er 4 (!!!) Kinderen met dezelfde naam die op plaats 380-390 staat. De kans dat jouw kindje met een andere noa/noah in de klas komt is zo klein, zonde om een naam voor te laten schieten.
Ik hou niet van uniseks maar aangezien er een vrouwelijke variant (Noa) en een mannelijke variant (Noah) bestaat zeg ik toch: doen. Het is namelijk wel een mooie naam
Gewoon doen hoor! Tja de kans bestaat dat er nog een noa(h) in de klas komt zitten. maar dat heb je ook met aparte namen. Mijn zusje heet Jedid-Jah (had ik nog nooit gehoord) en wat denk je.. komt ze bij nog een Jedid-Jah in de klas.
Noa is voor een meisje Noah voor een jongen Dat de klank nu hetzelfde is zou ik niet om geven. Ik zou er voor gaan!
Mijn dochter heet Noa en heeft nog nooit bij een andere Noa/Noah op de crèche of in de klas gezeten. Ik denk dus dat t wel meevalt. Ik ken nog 1 andere Noa, meisje hier in de buurt.
O echt? Dat is goed om te horen. Het dilemma is eigenlijk dat de jongens Noah sinds 2015 in de top 10 staat en nu zelfs op nmr 4. De meisjes Noa is juist verdwenen uit de top 20. Voorheen was dit andersom en kwam de naam meer bij meisjes voor. Bij de generatie die nu geboren wordt, komt de naam dus veel meer bij jongens voor. Daarom twijfel ik. Maarja...Als iedereen gaat twijfelen om dochter Noa te gaan noemen, verdwijnt de naam straks nog uit de top 50 )