Noa

Discussion in 'Babynamen' started by Lola1983, Feb 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

Ik vind de meisjesnaam Noa prachtig. Al vele jaren een van mijn favorieten. Nu met een dochter op komst dus een grote kanshebber.
    Nu vraag ik me alleen af, of het wel prettig is dat er zoveel jongens Noah's zijn. Stel, je zit als Noa bij een Noah in de klas? De naam is ook erg populair bij jongens op het moment. Plaats nmr 4 ofzo qua populairiteit. Terwijl de meisjes variant Noa niet meer in de top 20 voorkomt. Te unisex?

2. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

Jun 28, 2015
    1,374
    910
    113
    Ja persoonlijk zal ik niet voor een unisex naam kiezen. Bij de naam Noa weet ik niet of het een jongen of meisje is omdat beide schrijfwijzen gebruikt worden. Maar ieder z'n keus. Als dit al jaren je naam is dan gewoon doen!

3. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Ik vind het ook een geweldige naam! Maar zit inderdaad ook met dat jongen en meisjes dilemma. 😬 lastig. Grrr

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind het een mooie naam! En veel leuker dan voor een jongen.

5. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    Ik dacht gelijk aan een meisje en niet aan een jongen. Vindt het ook een mooie naam!

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Ik vind Noa echt een meisjesnaam en Noah echt een jongensnaam maar qua klank is er natuurlijk geen verschil.
    Het is sowieso vervelend als er 2 kinderen met dezelfde naam in een klas zitten, of verschillende geslachten het erger maken? Nee denk eerder juist minder erg omdat er behalve de naam veel meer verschillen zijn en dus meer individualiteit.

7. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Voor mij is het een reden om niet voor een naam te kiezen inderdaad.

8. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Prima naam ook voor een meisje dus ik zou hem gewoon geven als ik hem mooi vindt.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

#9 In your eyes, Feb 23, 2016
    Last edited by a moderator: Feb 23, 2016
    Ik zou het gewoon doen. Robin's en Sam's hebben hetzelfde probleem, maar die namen worden ook vaak genoeg gegeven.
    Punt is, je weet gewoon niet bij wie je kindje in de klas komt, wanneer ik kijk naar de klas van mijn dochter komt de top 5 voor beide geslachten niet voor, maar zijn er 4 (!!!) Kinderen met dezelfde naam die op plaats 380-390 staat.
    De kans dat jouw kindje met een andere noa/noah in de klas komt is zo klein, zonde om een naam voor te laten schieten.

10. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

Feb 8, 2016
    2,981
    1,320
    113
    Female
    Ik zou het ook gewoon doen! :)

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik hou niet van uniseks maar aangezien er een vrouwelijke variant (Noa) en een mannelijke variant (Noah) bestaat zeg ik toch: doen.
    Het is namelijk wel een mooie naam

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Gewoon doen hoor!
    Tja de kans bestaat dat er nog een noa(h) in de klas komt zitten.
    maar dat heb je ook met aparte namen.

Mijn zusje heet Jedid-Jah (had ik nog nooit gehoord)
    en wat denk je.. komt ze bij nog een Jedid-Jah in de klas. ;)

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,879
    5,130
    113
    Mee eens!

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mooie naam!!

15. Nanona

Nanona Bekend lid

Jan 8, 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Noa is voor een meisje
    Noah voor een jongen

Dat de klank nu hetzelfde is zou ik niet om geven. Ik zou er voor gaan!

16. K00

K00 Niet meer actief

Als we een meisje zouden krijgen was Noa echt een kanshebber! Leuk!!

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Noa, pareltje van een naam ;)

18. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Mijn dochter heet Noa en heeft nog nooit bij een andere Noa/Noah op de crèche of in de klas gezeten. Ik denk dus dat t wel meevalt. Ik ken nog 1 andere Noa, meisje hier in de buurt.

19. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

O echt? Dat is goed om te horen. Het dilemma is eigenlijk dat de jongens Noah sinds 2015 in de top 10 staat en nu zelfs op nmr 4. De meisjes Noa is juist verdwenen uit de top 20. Voorheen was dit andersom en kwam de naam meer bij meisjes voor. Bij de generatie die nu geboren wordt, komt de naam dus veel meer bij jongens voor. Daarom twijfel ik. Maarja...Als iedereen gaat twijfelen om dochter Noa te gaan noemen, verdwijnt de naam straks nog uit de top 50 ;))

20. Veera

Veera Niet meer actief

TS, wat vind je nog eventueel van Nova of Nola?

Share This Page