Aaarrrgggh zusters!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter heeft een knuffel tekkel die Sofie heet (omdat ik dat een leuke naam vind voor een hondje) Haha.

Tja, ik vind dat je zus overdreven reageert. Maarja iedereen is anders.
    Mij zou het dus ook helemaal nietd uitmaken als iemand zijn hond/kat/paard/varken dezelfde naam zou geven als mijn dochter (of als mij).
    Maar ik heb zelf ook een aantal dieren met mensen namen.

Ik zou er niet meer over beginnen. Maar ook zeker de naam niet veranderen. Als je zus er weer over begint, kun je zeggen dat jouw hond erg belangrijk is voor jou. En dat je haar naam met zorg hebt uitgekozen.
    Het is wel een vervelende situatie.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het van je zus zwaar kinderachtig
    ik zou de naam van je hondje ook niet veranderen je hondje luisterd er nu naar
    en zo vaak zien jullie elkaar niet dus zie het probleem al helemaal niet
    vind het eerlijk gezegt ook echt puber gedrag

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Zeg dat je niet gaat,en ga toch:D
    Als jullie elkaar over 3maand weer ziet is ze er mischien anders over gaam denken

4. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het overdreven van haar dat ze niet meer naar de crematie wilt gaan als jij gaat. Maar ik vind het heel lief van haar dat ze zo aan haar stiefdochtertje denkt. Ik vind eerlijk gezegd wel dat jij de naam zou moeten veranderen. Mij lijkt het ook niet leuk als de hond van mijn (stief)tante dezelfde naam heeft als ik. Voelt een beetje vernederend als ik steeds moet horen : 'Ariel3 kom hier, geef eens een pootje, ga eens liggen'. ;) Wat is voor jou belangrijker : de band met jouw zus of de naam van jouw hond? Als je merkt dat jouw zus daar zo mee zit, terwijl het jouw hond niet interesseert hoe hij/zij heet, waarom verander je de naam dan niet gewoon voor de goede vrede?

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Je zus is een zeur en je overdrijft niet. Je hebt het toch niet bewust en met opzet gedaan? Als dat nou het geval was geweest.. Maar nee dat is niet het geval. Veranderd alsjeblieft de naam van je hond niet alleen maar omdat je zus dat van je eist. Ze is 31 en oud genoeg voor wat gezond verstand..honden wennen aan namen ook.
    Niks van aantrekken. Weet zeker dat ze wel weer bijtrekt.

Even om je op te vrolijken. Mijn konijn heet Bram en die naam vonden we ook leuk voor onze zoon(is hem uiteindelijk niet geworden want m'n vriend vond een ander leuker) maar als dat niet zo was geweest had ik m zo Bram genoemd. Mijn konijn is een lief beest dus nergens vernedering of een rare associatie.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat een onzinnige discussie waar kan ze zich wel niet druk om maken..

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Is een hond in jouwn ogen iets voes of laags ofzo??
    Ik zou me kappot lachen als een bekende de hond naar mij zou vernoemen,vind ze geweldig
    Kan er niks vetnederigs over bedenken

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Jeetje wat stom, ik zou de naam dan ook echt niet veranderen! Dan maar dag zus, zovrel gaf ze dan ook niet om je als ze hierom geen contact meer wil. Wat kinderachtig!

9. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Nee, absoluut niet. Maar een hond staat niet gelijk aan een mens vind ik. Of zou jij graag Fikkie willen heten? :)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    De hond van mijn oma hete Sandra nt als mijn. Vond dat alleen maar leuk als kind ;). Zie het probleem dus niet zo. Ik was er wel eerder dan de hond :) dus waarschijnlijk vond ze Sandra gewoon een leuke naam en zag mijn oma en de hond Sandra regelmatig

11. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Echt zo de naam van je hond niet veranderen. Vind je zus behoorlijk kinderachtig. Mijn hond hert hetzelfde als mijn neefje (zie ik nooit) dus eigenlijk hetzelfde. Er zijn genoeg honden met mensen namen. En honden zijn ook belangrijk in je leven, je neemt ze niet voor niets. Voor mij net zo belangrijk als een mens.
    Blijf bij je stand punt. En je zus tja zij doet er zo moeilijk over lekker 1 oor in andere eruit.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nou, als je kijkt wat voor namen sommige kinderen krijgen tegenwoordig, komt het al aardig dicht in de buurt.. ;)

Nee, ik vind het echt belachelijk.. Hondje was er voordat TS de naam van het meisje wist, TS en zus zien elkaar 3/4 keer per jaar, waarbij het meisje er misschien niet eens elke keer bij is.. Maar dan vooral dat ze maar niet meer naar de crematie gaat van iemand die hier compleet buiten stond, ongelofelijk.. Brrrr ;)

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Haha nu noem je ook wel een naam ook...
    Ik heet Kelly. Weet je hoeveel honden er zijn die zo heten? Ik vind dat alleen maar leuk!
    Ik ken in mijn naaste omgeving alleen al 2 herdershonden die zo heten. En een wit katje van onze vrienden hebben ze jaaaaaren geleden ook Kelly genoemd. Naar mij! Echt serieus hoor!
    Beestje is inmiddels 25..

Ts, ik zou de naam never nooit nie veranderen. Ik zou niet weten waarom.
    Ze moet niet zo kinderachtig doen.

14. chila

chila Niet meer actief

Ik vind je zus heel erg kinderachtig en zou hier echt de naam niet voor gaan veranderen!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vriendin van mijn dochter speelt hier minimaal 1x per 2 weken. Ze heet Luna. Mijn hond ook. Ga ik dat veranderen. Nee. Snap niet dat mensen verwachten dat de wereld om hun draait en iedereen maar moet wijken of veranderen voor hun omdat hun dat willen. Ze leert er maar mee leven

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Moest je je zus en haar stiefdochter nu elke week zien, zou ik er nog over denken om het te veranderen.

Maar nu ... Je ziet elkaar 3 à 4 keer per jaar. Meestal zonder de dochter. Ik zou de naam dus houden.

Als ik een klein meisje was, zou ik overigens "vereerd" zijn dat de hond van mijn stieftante dezelfde naam heeft als ik ;).

Als je zus daarom kinderachtig wil doen, da's dan jammer en brute pech voor haar.

17. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Serieus? Ik zou hier niet meer op ingaan... Mygosh!

18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Dank allemaal voor de reacties. Heb er vanmiddag even heerlijk om gehuild en toen bedacht dat ik het bizar vind dat zij ervoor kiest om geen contact meer te willen. Ze meent het (is wel eens eerder gebeurd jaren terug), maar ben er klaar mee om altijd de oudste, verstandigste, blabla te zijn omdat zij nogal opvliegend van aard is (zoals mijn moeder vanmiddag zei: je weet toch hoe ze is). Ze zoekt het maar uit.

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een kinderachtig gedrag van je zus. Helemaal over die crematie. Je vraagt je af of er niet meer bij haar speelt naast die naam.

Ik zou het lekker zo laten.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Nou ja zeg, wat een onzin van je zus... Wat maakt het nou uit dat die hond zo heet? Ik vind dat ze ongelofelijk overdrijft. Dat kind vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk om dezelfde naam als een hondje te hebben....

Deel Deze Pagina