epilepsie.

Discussion in 'De lounge' started by echtniet27, Dec 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Wilde even van me afschrijven. Mijn man heeft zojuist thuis een epileptische aanval gehad. De laatste keer was bijna een jaar geleden en ik had gehoopt dat het hem deze keer bespaart zou blijven.

Het doet mij iedere keer weer,verdriet om hem zo te zien. Hij is net na een aanval ook helemaal de weg kwijt. Het duurt ongeveer een half uur voordat hij weer weet waar hij is en wie ik ben.

Ik ben nu dus ook zwanger en kan elk moment gaan bevallen. Heb namelijk 3 cm ontsluiting. Maar de weeën zetten niet door. Wordt ook volgende week ingeleid als het deze week niet uit zichzelf gebeurd.

Ik denk dat ik ook door de hormonen nu nog meer verdriet om hem heb. Ik zie in zijn ogen dat hij geschrokken is en bang is dat het weer gaat gebeuren.

Het doet mij pijn om hem zo te zien. Ik hou zoveel van hem.

Een verdrietige a.s mama.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

He bah... dat is altijd vervelend om mee te maken zowel voor de persoon in kwestie als voor de omstanders... en als het dan ook nog iemand is waar je zoveel van houd is dat extra zwaar...

Een digitale knuffel voor jullie..!!

3. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Dikke knuffel voor jou.
    Kan me voorstellen dat je je verdrietig voelt!
    Vervelend voor jullie allebei. Sterkte en succes straks met de bevalling.

4. Username

Username Niet meer actief

Ach wat rot voor jullie. En helemaal nu je zover in je zwangerschap bent. Ik ken de angst die hij heeft, ik heb zelf ook epilepsie. Rottige aandoening is het. Sterkte.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,195
    10,798
    113
    Oh wat naar!
    Neem wel even contact op met zijn behandelaar, er zit een tijd van veel spanning en weinig slaap aan te komen dus meer aanvallen liggen op de loer - misschien is het goed om zijn medicatie wat op te hogen!

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier zou ik idd ook even naar kijken als ik julli was!:cool:

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Akelig hoor meis!

En inderdaad contact met zijn arts opnemen zsm.

Heeft hij spanningsepilepsie? Dus dat de spanning mbt de aankomende geboorte van jullie kindje het bijv triggert?

Ik heb het zelf jaren gehad en hier waren spanning/slecht nachtrust echt op stip nummer 1 oorzaken om 'out' te gaan.

8. koek

koek Actief lid

Mar 23, 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    he, moet echt even reageren. get meid wat heftig! ook hier een vent met af en toe aanvallen. ook uitgerekend tijdens mijn zwangerschap een hele ernstige.

vreselijk he om je zoveel zorgen te moeten maken om iemand, en daarnaast een epileptische aanval bij je partner ( of eigenlijk bij iedereen waarvan je houd) is zo naar, zo mens onterend.

En ja, het is slim om met behandelaar te overleggen mbt medicatie. Maar het hoeft niet perse te verergeren hier zijn ondanks slaapgebrek en druk zijn zijn geen aanvallen meer tussen door gekomen.

Nog even een ding, zou hij je rijden evt. naar het ziekenhuis bij bevalling? Mag hij nog rijden na zijn aanvallen? kan je neuroloog je meer over vertellen.
    sterkte!

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    Wat heftig ook al is je man er bekend mee! Sluit me aan bij bovenstaande tips. En veel sterkte in deze spannende dagen, kan je er eigenlijk net niet bij gebruiken hè?! Succes!

10. josa90

josa90 Actief lid

Feb 24, 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Hè wat heftig, zeker nu je elk moment kunt bevallen.
    Helaas ben ook ik bekend met epilepsie, mijn zusje had tot ongeveer een jaar terug nog meerdere aanvallen per week. Nu gelukkig aardig onder controle en nog maar heel af en toe een aantal.

Misschien is het inderdaad een goed idee om met zijn arts te overleggen over zijn medicatie.

Veel sterkte en wel genieten als het zo ver is!

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah wat naar:(. Heel veel sterkte!

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008