Meer jonge vrouwen ongewenst zwanger

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

UTRECHT - Huisartsen worden steeds vaker geconfronteerd met meisjes en jonge vrouwen onder 25 jaar die ongewenst zwanger zijn.

Dat blijkt uit doorlopend onderzoek van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel) en de Rutgers-Nisso Groep, het kenniscentrum voor seksualiteit, beide te Utrecht.

Duidelijk beduusd is het Nivel over de melding van enkele tienerzwangerschappen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar. Over achterliggende oorzaken worden geen mededelingen gedaan.

Nadat zich sinds 2003 een gestage daling aftekende van niet-welkome zwangerschappen bij vrouwen onder de 25 jaar, is er voor het eerst sinds drie jaar weer sprake van een duidelijk opgaande lijn. De meeste ongewenste zwangerschappen doen zich, net als in voorgaande jaren, voor bij jonge vrouwen van 20 tot 24 jaar.

10-14 jaar... :confused:

2. tjee...10? das wel heel jong...

3. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    10?
    Hmmz idioot gewoon!

4. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    :confused: Jeetje...

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ach ja... Waar kijken we tegenwoordig nou nog echt van op?
    Het is wel te belachelijk voor woorden inderdaad, maar ik schrik niet meer zo snel vam dit soort berichten.

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Denk dat het veel met opvoeding te maken heeft.
    Toen ik 10 was dacht ik nog niet eens aan sex!

7. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    :confused:10! jeetje toen speelde ik nog gewoon met mijn barbie's :)

8. Niet meer actief

ik met Ken ;)

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En ik met my little pony's.. :confused: :pale: :-$ :)

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Precies! En daar begint de ellende mee! ;)

11. Niet meer actief

Was dat maar zo, in die tijd was Ken nog zo plat als een dubbeltje van onderen ;)

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Nu niet meer dan?
    Hangt er wat? :)

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat seksuele te laat gegeven wordt. Mensen realiseren zich (denk ik) niet dat we nu in een totaaaaaaaaaaaaal andere maatschappij leven waar seks je om de oren wordt gegooit alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

14. Niet meer actief

ja er schijnt nu toch "iets" te zitten :D

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Straks eens ff met Fenneke naar de Bart Smit.. ;)

16. Niet meer actief

haha die Maud! :D
    Zie het al voor me, die broek van Ken midden in de winkel uittrekken...

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Even spieken hahahaha! :) :) :) :oops:

18. misschien is het meisje van 10 wel misbruikt. het jongste moedertje ter wereleld was 5 jaar. zij was misbruikt door haar vader, en vanhem zwanger geworden.

*Foto weggehaald door moderator*

19. randi

randi Niet meer actief

ik denk eerder dat die foto bewerkt is hoor want een meisje van 5 jaar kan wetenschappelijk gezien nog niet menstrueren omdat de voorplantingsorganen dan nog niet volgroeid zijn :( enja als je de tv opzet hoor je niks anders dan sex en liefde dus verbaasd het me niet in deze tijd dat er meisjes van 10 zijn die zwanger worden. mijn dochter wordt binnen enkele weken 14 en ze heeft sinds enkele maanden een vriendje. ik wil dan wel denken dat het maar handjes geven is en af en toe een kusje maar weet wel beter. ze expermiteren gewoon op die leeftijd en ze komen het heus niet vertellen aan de mama dus ga ik met haar volgende week naar de gyn om de mogelijkheden van de pil te bespreken en ze vind dat zelfs ok

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Echt niet normaal, ik kan me ook niet voorstellen dat kinderen van 10 jaar zich al met sex bezig houden.
    Ik was een laatbloeer en hopelijk is Yildiz dat ook, al moet ik haar aan de ketting leggen met 10 jaar hoort ze nog kind te zijn.
    En we kunnen wel zeggen dat we in een andere maatschappij leven maar kom op zeg 10 jaar en dan al sexen dat hoort niet !

Deel Deze Pagina