Zwanger worden en Sporten!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debbie91, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit een beetje met een vraag die eigenlijk niemand mij echt goed kan beantwoorden...
    Ik sportte altijd 4-5 keer in de week (krachttraining en cardio). Maar sinds juli lag ik er een tijdje uit door gekneusde rug en ribben. Dat was ook de tijd dat wij begonnen met zwanger worden. Toen dacht ik nog van nou, ik ben toch binnenkort zwanger, dan kan ik wel rustig gaan zwemmen en zwangerschapsyoga gaan doen... Nu ben ik zoals jullie zien nog niet zwanger maar begin aardig wat dikker te worden.
    Nu ben ik sinds een week weer fanatiek aan het sporten, zeker 5-6 keer per week, zo doe ik interval hardlopen (2km, 100 meter sprinten en 100 meter uitlopen, daarna nog wat oefeningen als lunches en squats), sportschool (Krachttraining en roeien) en thuis nog wat kettlebell oefeningen en soms nog lessen als bodypump...
    Soms zijn dit best wel zware trainingen, heb nu ook zeeeeer veel last van spierpijn!
    Maar omdat het zwanger worden zo lang duurt en ik mijn zinnen een beetje wil verzetten, ben ik me gaan focussen op het strak in mijn vel zitten...
    Nu vraag ik me af, heb dit nou invloed op zwanger worden? Te intensief trainen is niet goed zeggen heel veel sites, maar wat is nou te intensief???
    Het is allemaal zo dubbel, je probeert nog van je leven te genieten en niet zo aan zwanger worden te denken, maar toch bestaat er nu weer een kans dat ik zwanger ben en wil het niet verliezen!!
    Misschien iemand ervaring? Of iemand die ook traint zoals ik?
    Misschien zijn er nog meer dames die zich nu ook focussen op lekker gezond eten en trainen? Dan kunnen we elkaar hier motiveren en tips uitwisselen!

2. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Te intensief sporten kan er voor zorgen dat je geen cyclus meer krijgt. Maar jij hebt nog wel mooie cyclussen aan je handtekening te zien.

Ik heb bij alledrie flink gesport (duurtrainingen 10-15 km hardlopen en keihard gespind) en ik kreeg er alleen maar complimenten voor van doc en verlos!

3. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top bedankt voor je reactie!

4. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    *En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Sport je nu ook nog veel?

5. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    Belgiƫ
    Lees dit even na...

6. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wat Marrel al zei dus, te intensief trainen zorgt voor een onregelmatige cyclus, geen eisprong, geen menstruatie.
    Te intensief zuigt alle energie op die nodig is om de baby te laten groeien, vooral in het begin... Denk dat ik gewoon goed naar mijn lichaam ga luisteren...
    Thanks Coach..

7. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    Belgiƫ
    You're welcome... het is iets wat velen vaak vergeten. Een hoog BMI maakt het zwanger worden moeilijk, maar een laag even goed...

8. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Debbie.. Zelf ben/was ik ook een intensieve sportster.. Deed 5x per week sporten waarvan 4x 2 uur lang pure krachttraining (deed ook echt op mijn voeding letten en was bezig met droogtrainen) en 1x per week intensief baantjes zwemmen.

Enkele weken terug kon ik niet meer rennen... Had echt last van mijn buik en echt steken erin... Enkele dagen erna/max een week had ik een positieve test in mn handen.

Na die steken lette ik ook echt goed op. Durf momenteel ook even niet te gaan sporten doordat ik twee dagen terug roze veegjes had - gelukkig klopte het hartje gisteren bij de echo :)

Mn vk gaf in ieder geval aan dat ik gewoon kon doen wat ik wilde, mits ik oplette! Rechte buikspieren mogen dus ook echt niet getraind worden...

Ik ga dus maar eens rustig beginnen met zwemmen :)

9. Annejo

Annejo Niet meer actief

En hoe geld dit voor mannen? Ikzelf sport 2-3 x in de week.. Maar mijn vriend doet 5 x in de week 1,5 uur krachttraining incl preworkout supplementen en whey Shakes na t sporten. En gaat dan in t weekend hardlopen. Overigens is zijn sperma wel getest een jaar geleden, alles was goed, maar toen sporte hij door blessure niet zo intensief. Daarvoor altijd wel!

Veel succes met zwanger worden 😉

10. Annejo

Annejo Niet meer actief

Test is nogmaar half jaar geleden trouwens ;) foutje

11. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee Annejo? Ik drink zelf ook een proteine shake na het sporten, maar wel 1 zonder toegevoegde ''troep''...
    Eiwitten zijn nodig voor spierherstelling.
    Ik train met een personal trainer, die heeft toevallig zaterdag een cursus voor zwangere vrouwen. Hij gaat voor me navragen hoe het zit met vrouwen die zwanger willen worden...
    Zolang je naar je lichaam luistert is er geen probleem denk ik.
    5 keer per week sporten en gezond eten lijkt me altijd nog beter dan niks doen en op de bank zitten...

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zeker!
    Je zult je zwangerschap een stuk makkelijker kunnen volhouden!
    Als ik kijk naar mijn schoonzusje en mijzelf, zij is een thuiszitter, eet slecht (ze kunnen beiden niet koken, dus menu bestaat uit pizza, shoarma, patat en herhaald zich weer) heeft een klein kindje gekregen met 37 weken, maar zag eruit alsof ze een 5 kilo kindje eruit zou gaan werken!
    Ik daarintegen heb altijd gesport, gezond gegeten en veel hard gelopen.
    Mijn kindje zit met 37 weken nog in mijn buik, gaat zeker de 4 kilo over en is allesbehalve klein (dan ben ik zelf ook 1.87m).
    Het enige nadeel voor mij is dat ik opeens erg slechte runs ging lopen, kort daarop bleek ik zwanger te zijn. Helaas krijg ik erg veel last van extreme vermoeidheid en misselijkheid en heb ik het sporten compleet links moeten laten liggen (en dan was erg erg moeilijk!). Zodra het kon ben ik wel weer iets mindere intensieve sporten gaan doen (gewone yoga/pilates/body balance kan prima tot een week of 25) en vervolgens zwangerschapsyoga, maar dat vond ik zo'n afknapper, dat was echt gericht op mensen die uberhaupt nog nooit yoga hadden gedaan ;)

Succes met het "proberen" en hou er lol in, doe wat goed voelt voor je lichaam!

13. Logan

Logan Niet meer actief

Sporten is juist goed! Zolang je niet heel erg over je grenzen gaat en gewoon gezond eet is het alleen maar beter. :)
    Ik maakte me er ook druk om, ik doe aan krachttraining... Volgens de gyn was het juist goed.
    Ook tijdens zwangerschap is het goed. Er doen bij ons zomaar zwangeren mee.

14. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    Belgiƫ
    Als je niet aan de slag gaat met anabolen en testosteron (wat blijkbaar de gewoonte is bij bodybuilders)....

15. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sport twee keer per week bootcamp en hardlopen. ik gebruik shakes van herbalife, goedgekeurd spul en kan ik gewoon tijdens de zwangerschap mee door gaan. Tot zes maanden kan je op een laag tempo sporten. Je buikspieren moet je niet meer doen als je zwanger bent. Bij mijn vorige zwangerschappen kon ik niet sporten door last van mijn gewrichten van de hormonen en last van mijn bekken.

16. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed 3x pw aan hardlopen met mijn man samen. Hij kreeg alleen een blessure en toen had ik geen zin om alleen te gaan. Was al lang bezig om zwanger te worden, maar precies in de periode dat ik niets aan sport deed ben ik zwanger geraakt. Vraag me nog steeds af of dat er iets mee te maken heeft gehad.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De regel is dat als je al een sporter bent, het juist goed is om door te gaan.
    Maar als je ineens intensief gaat sporten nadat je zwager bent, is dat niet goed.

Ik zou als ik jou was lekker doorgaan en vooral luisteren naar de signalen die je lichaam geeft.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Alleen trouwens rekening houden met de buikspieren. Deze kunnen scheuren (dacht ik) doordat de baarmoeder gaat groeien.
    Ik weet niet meer helemaal hoe het zit maar in elk geval geen buikspieren trainen als je zwanger bent ;)

Deel Deze Pagina