Stuit,hoe voelt dat??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyAngel, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vanaf 16wk ligt onze kleine meid al met het hoofdje naar beneden.
    Ook bij alle andere echo's was dit te zien.
    Maandag was ik bij de vk voor controlle en bleek dat ze toch in stuit was gedraaid.
    Gelukkig draaide ze binnen de minuut weer terug.
    Ik heb erg veel vruchtwater waardoor ze schijnbaar veel plaats heeft en dus nog alle kanten op kan draaien.

Nu vraag ik me dus af hoe het voelt als de kleine in stuit ligt!
    Ik voel vaak tussen mijn navel en ribben in een flinke dikke bol.
    Toevallig net nog en voel dan ook onderin mijn buik gerommel,dit kan het gevoel zijn van voetjes die bewegen maar ook van handjes natuurlijk.
    Deze vraag is dus speciaal gericht aan dames die de baby in stuit hebben liggen of hebben gehad.

Momenteel is de bult weg,maar zodra mijn buik gaat bewegen komt die bult weer terug en hij is groot en hard dus ik neem aan dat dit het hoofdje is of Mss toch de billen??

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Haha ik heb geen idee hoe voelt als ze 'normaal' liggen. Ik voelde het hoofdje tussen me navel en ribben als een harde bal maar geen idee hoe het voelt als ze wel normaal liggen

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dus je voelt het zélfde als mij;)
    Mijn gevoel zegt dus ook dat ze nu op dit moment in stuit ligt.
    Juist omdat ik die "bol" voel en ik dus ook minder goed kan bukken enzo:p

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik voelde de schopjes altijd linksonder in mijn lies, soms zelfs het idee dat ze beneden naar buiten zou schoppen rond de 30 weken ;)
    Ik voelde haar hoofdje heel duidelijk net onder mijn ribben aan de rechterkant. Mijn handpalm paste precies om haar hoofdje als ik op mijn rechterzij lag :). Als ik een harde buik had, kon je precies zien dat er links geen baby zat ;)

Dochterlief lag op de 20 weken echo al in stuit en is (zover we hebben kunnen zien) nooit meer veranderd. Is ook een KS geworden.

5. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Ik heb mijn kleine tot een week of 32 in stuit gehad en voelde het vooral aan de trappen die ze van onder gaf. Dan voelde het alsof ze me alvast ontsluiting gaf...

Sinds een week of 2 ligt ze met haar hoofdje naar onder en voel ik haar vooral onder de ribben trappen. Ik heb ook een harde bol tussen mijn ribben en navel maar dat is bij mij dus haar kontje.

Ik voel echt duidelijk verschil, maar dat komt misschien ook door de echo's die ik gehad heb waardoor ik wist hoe ze lag..

6. tulip

tulip Niet meer actief

weet het alleen van mn eerste, maar het is heel moeilijk te voelen, die bol kan nl een hoofd, maar ook goed een kont zijn. Je moet eens proberen te letten op waar je het trappelen het hardste voelt....harde trappen zijn meestal voetjes en dat voel je goed in je blaas hoor. En zachtere "trappen" zijn meestal handjes. Maar tis zelf heel moeilijk te onderscheiden, je vk kan het beter voelen.

7. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb met week 36 een liggingsecho gehad omdat de VK dacht dat ze in stuit lag. Ik voelde vooral bovenin een bolletje bewegen van de ene naar de andere kant en dacht dat het haar hoofdje was. Dit bleek echter haar billetjes te zijn want ze lag gewoon met het hoofdje naar beneden. De bol die je voelt bij je navel is waarschijnlijk haar ruggetje. Dat voel je dan doordat het hard is en je buik aan de ene kant iets hoger ligt dan de andere kant.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Schopjes hoeven Niet altijd wat te zeggen. Mijn eerste en deze liggen in onvolkomen stuit dus voel haar ook boven trappen

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik voelde het alleen als ze bewoog, mijn 2e heeft tot 37 weken in een stuit gelegen (benen eerst) en voelde alleen beweging en gekriebel rond mijn lies, blaas en onderbuik. Soms als ze trapte had ik het gevoel dat ze er al uit kwam of moest ik ineens heel nodig naar de wc. Ook zat ze continu met haar hoofd of arm vast tussen mijn ribben, dit werd op het laatst best pijnlijk, dan is het hoofd toch net iets harder dan de billen zeg maar...

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik voelde een harde bol (haar bolletje dus :) tegen mijn ribben aan, de laatste acht weken kon je dit ook van buitenaf zien. En zag je ook dat aan de linkerkant van mijn buik geen baby zat. Ik kon ook echt vanaf ongeveer 32 weken alleen nog maar kaarsrechtop zitten, amper bukken etc.
    het was mijn derde voldragen zwangerschap en het voelde totaal anders, ze is ook nooit maar een beetje gedraaid en werd dus een KS

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wordt hier toch echt afwachten denk ik.
    Ik voel haar iedere keer weer anders liggen,heel raar.
    Maar goed ze is ook erg bewegenlijk en als ik een hele avond op de bank zit kan ze rustig 1uur aan èèn stuk bewegen,en dat is helaas niet overdreven:(

Voor mij maakt het niet uit hoe ze gaat of blijft liggen.
    Maar ik zal uiteindelijk kiezen voor een ks mocht ze in stuit liggen.

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik hoop voor je dat ze uiteindelijk goed ligt, zo te horen beweegt ze nog veel dus dat zal nog prima kunnen. De natuurlijke uitgang bevalt toch vaak het beste denk ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk

13. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    mijn zoontje lag met zijn kont na beneden en voelde de schopjes aan de rechter zijkant van mijn buik.
    het hoofdje voelden ik ook vaak heen en weer gaan en kon ook zijn hoofdje heel makkelijk voelen.

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik lees even mee :) Zoonlief ligt ook in stuit. Heel herkenbaar dat er weinig ruimte is in de buik. Als ik even niet nadenk en naar voren buig, krijg ik enormr druk op mijn lever. Daar zit ie dus lekker in met zijn hoofdj zagen we van de week met de echo. Ik krijg veel trappen tegen mijn baarmoedermond en endeldarm. Soms zou ik hem wel even willen verplaatsen... Het kan écht zeer doen. Alsof ik elk moment ongesteld word.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik voel ook vaak een bol links van mn buik maar dat wil niks zeggen, gisteren bij de gynaecoloog kreeg ik te horen dat hij al netjes klaarligt en al ver genoeg ingedaald is dat hij zich niet meer kan gaan omdraaien. dus die bol wat ik voel is het kontje of dan doet hij wat raars met zn rug ofzo?

kijk goed waar je de schopjes het hardst voelt, daar liggen dan de voetjes, bij mij toch

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik voel ook het hoofdje heel duidelijk bovenin en getrappel dan tegen zo blaas of zelfs kregen de baarmoedermond. Hier draait ze nog wel.eergister lag ze goed en gister weer terug n haar heerlijke stuithouding. Draaien voel ik wel heel goed nu trouwens.

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Onze kleine ligt ook in stuit, alleen ben ik nog in zn stadium dat ze snel nog kan draaien, maar op 1 echo in al die tijd lag ze met hoofdje na onder.
    Ik voel de bewegigen altijd onder in de buik/blaas en soms ook ecgt het gevoel of het onder na buiten komt haha.
    Ik voel vaak iets hards onder mn borsten, natuurlijk omdat daar het hoofdje zit dan

18. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Vvlinder, we zijn precies even ver! :)

Ik heb bij ons kleintje ook het zware vermoeden dat ze in stuit ligt. Ik voel het meeste getrappel ook onderin (zo heerlijk als ze tegen je blaast trapt :p), heel af en toe een stoot bovenin, maar dat is volgens mij echt een handje.
    Nou ja, volgende week krijg ik een groeiecho, dan zien we het wel.

19. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Mijn meisje ligt al goed, maar voel ook steeds een bol dat is haar kontje :D als je een beetje zachtjes getrappel voelt van onderen zijn het vaak de handjes, een voet komt ietsie harder aan :)

20. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ons meisje lag eerst in stuit en bij de laatste echo met haar hoofdje naar beneden. Vind het ook moeilijk om te voelen, maar volgens mij merk ik het wanneer ze de hik heeft. Dar voelde ik eerst bovenin en nu onderin.

Ga er van uit dat haar hoofdje ligt waar ik het hikken voel.

Deel Deze Pagina