ik ben verliefd

Discussie in 'De lounge' gestart door dekilene, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik ben ontzettend verliefd.
    Ze is lief, mooi, en heerlijk zacht.
    Vanaf 24 mei komt ze bij ons wonen.
    Ze heet Beau en is een lieve bruine labradorpup. ♡:D:D

Ik heb geen idee hoe ik vanaf mijn telefoon foto's erop moet zetten helaas.

Mensen met een pup en/of labrador hond.
    Welke riem raden jullie aan? Ik wil zoiezo met haar op puppycursus.

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ahhh Pagepuppy:D

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    aah super!! Mijn schoonouders hebben een golden, ook zulke schatjes. Ik raad je aan om een tuigje te halen ipv een halsband, dat is beter voor ze.

Heel veel plezier met jullie moppie!

4. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    ahhww super cute!
    Heel veel plezier met haar! Goede periode ook voor een pup :)
    Wij hadden in de winter van 2012 (lees heel veel sneeuw en -20 snachts) een bruine labrador pup en hebben haar helaas wegens omstandigheden weg moeten doen..
    Later zeker nog een x, maar dan ook in de zomer ;)

5. dekilene

Ohh echt een tuigje? Ik dacht dat, dat weer heel slecht waa voor de heupjes??

6. dekilene

Ik lees inderdaad dat een tuigje beter is voor het nekje. Dan wordt het zoiezo een tuigje :)

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Met een tuigje 'activeer' je toch dat ze juist gaan trekken en dat een halsband beter is omdat je meer controle hebt?

Wel super lief en leuk!!

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Zolang ze niet dag in dag uit jou vooruit trekken aan een halsband is er niks mis met een halsband.
    Een tuig hebben ze meer kracht in als ze groter zijn.
    En als ze dan trekken dan heb je meer moeite.

Wen je pup aan beide dus zowel een tuig als een halsband... dan kun je afwisselen...

Veel plezier met je pup (en veel sterkte ;) )

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb ook een labrador en hij heeft gewoon een halsband om! Tuigje hebben we ook wel geprobeerd, maar daar werd onze lobbes niet blij van.. Gewoon even uitproberen wat voor beide kanten fijn ''werkt''!

Heel veel plezier met jullie pup en een pootje van Boris!
    Bekijk bijlage 393991

10. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Leuk een labrador! Hebben wij hier ook, ook een vrouwtje. Een puppycursus raad ik zeker aan, je kunt een labrador echt van alles leren maar ze zijn ook heel eigenwijs (en lomp). Ik zou ook een tuigje nemen, vooral als ze groter zijn worden ze best sterk en je wil niet het hele pad overgetrokken worden door de hond. Ik weet niet of het al is gebeurd als je de pup krijgt, maar anders laten steriliseren (als je geen puppy's wil) daar wordt de hond zelf ook een stuk rustiger van. Wat betreft voedsel moet je echt heel goed opletten hoeveel ze mogen hebben op een dag, een labrador heeft snel overgewicht. Zo zijn er nog wel 100 andere dingen denk ik, maar heb volgens mij het belangrijkste genoemd.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Te schattig. Wij hebben onze pup ( engelse stafford) beide aangeleerd. Halsband is nu veel fijner omdat onze Bullit erg sterk is.

silverwings. Ohhhhh schattig!!!!!!

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wat leuk! Wij hebben een Duitse Dog, en ik heb tot nu toe altijd gewerkt met obedience bandjes

rhc11d.jpg

Werkt superfijn, ook tijdens de puppycursus. (Was de norm op de hondenschool waar ik bij zat met mn hond) Snap niet waarom een tuigje aangeraden wordt tegen trekken, lijkt mij juist dat de hond dan minderbelemmerd word en zn kracht beter kan verdelen waardoor hij nog slechter te houden is...

De obedience bandjes zijn volgens mij in elke dierenwinkel wel te krijgen.

13. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Er zijn anti trek tuigjes verkrijgbaar.. Je hebt bijv. de easy walker, zeer hond onvriendelijk ding omdat de hond daarvan open wonden in de oksels kan krijgen.. Dus kijk wel even goed wat je koopt, elk tuig heeft zijn eigen functie zeg maar..

14. dekilene

15. dekilene

aaaaah wat onwijs schatje zeg!!:D
    ik kan niet wachten tot de 24e duurt lang.;)

ik denk dat ik inderdaad beide ga aanschaffen kijken wat het beste werkt.
    wat voor riem hebben jullie?

16. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hij is nu rustig aan de lijn/riem, dus we hebben nu een flexi riem (5 meter), maar we zijn begonnen met een korte puppy riem (zou ik je ook aanraden, geef hem in het begin niet teveel ruimte en vrijheid), daarna hadden we een wat langere van ongeveer 2 meter en sinds hij ongeveer 2 is die flexi lijn, maar ik heb die van 2 meter ook nog wel eens in gebruik is maar net wat voor route ik met hem loop, kom ik veel mensen tegen dan gebruik ik die van 2 meter, want daar kan ik hem beter mee corrigeren als dat nodig is en met zo´n flexi lijn is dat niks waard..

Ooow en dat is wel echt een droppie zeg!!

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhhh sorry haar, ben zo gewend aan een mannetje :D

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heej wat leuk! Geniet ervan!
    Heb niet alles gelezen hoor, maar kennisje van me heeft net een week een labradoodle pup! Maar die moest voor de cursus een gewone riem aanschaffen.

Dus misschien dat je dat ook krijgt.

19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wat een schatje! Hier een labrador van 17 maandjes oud. Ik zou dus zelf echt geen tuigje nemen, dat beest heeft berenkracht en met een tuigje kan ze nog velen malen harder trekken. Wij hebben zoon zelfde halsband als deerne85 zegt en die werkt hier echt perfect. Als riem hebben wij een 2 meter lijn van rogz echt een geweldig merk dat! Kijk inderdaad uit met voeding want ze worden veel te snel veel te dik. Het is wel echt een geweldig ras! Lekker lomp maar vooral heel erg lief. Ik kan echt alles met haar doen en ze vind het allemaal helemaal best.
    Goede keus heb je gemaakt!
    Pootje van mijn draak Mylie!

Bijgevoegde bestanden:

20. dekilene

Wat een lieverd!!!
    Deze keus voelt inderdaad ook erg goed:D

Deel Deze Pagina