advies gevraagd !

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dania, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe baan. Dit is op uitzendbasis. Met mijn werkgever(dus niet uitzendbureau) is afgesproken dat er na een interne solliciatieprocedure externen worden aangenomen( dit kan echter wel maanden duren) en dat ik dan in aanmerking kom. Die kans is heel groot. Ze zijn gelukkig heel blij met mij en hebben mij zelfs gevraagd om bij hen te komen werken. Doordat het beleid van het bedrijf het niet toelaatom direct een externe aan te nemen moest het via de uitzendconstructie. Is natuurlijk wel onzeker voor mij maar ik ben toch akkoord gegaan met het voorruitzicht dat ik door het bedrijf wordt aangenomen.

Toen de onderhandelingen liepen en ik akkoord ging wist ik niet dat ik zwanger was (wist ik dat wel had ik beter bij mijn vorige werkgever kunnen blijven)........maar goed om een lang verhaal kort te houden..ze hebben me voor 3 tot 6 maanden aangenomen.uiteraard niet vastgelegd. Want na deze periode hebben ze me ook nodig. Nu weet ik alleen niet of ik moet vertellen en vooral WANNEER ik moet vertellen dat ik zwanger ben. Ik wil dolgraag bij hun blijven en een vaste aanstelling krijgen. Alleen nu loop ik het risico dat ze eerder afscheid van me willen nemen ivm zwangerschap..

Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd en kunnen jullie mij adviseren. Ik wil het eigenlijk gewoon vertellen en dan zie ik wel wat er gebeurt. Maar wil ook dolgraag deze baan houden.....

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je moet het aangeven voor de 24e week en ze moegen je niet ontslaan omdat je zwanger bent.

3. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar ik werk nu op uitzendbasis, dus ze kunnen eigenlijk zonder reden ieder moment van me af. Ik ben bang dat die kans groter wordt als ik aangeef dat ik zwanger ben. Wellicht dat ze dan gewoon wachten tot mijn verlof en me dan laten gaan.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou geloof ik open kaart spelen: dat je zwanger bent, dat niet wist op het moment dat je er kwam werken en heel erg graag daar wilt komen werken. Voor je verloftijd kunnen ze vast nog wel even iemand op uitzendbasis nemen, het kost ze verder niets, omdat UWV je uitkering betaalt...

Ze gaan het straks toch zien en als je het niet vertelt, heb je kans dat ze zeggen: Zo iemand hoeven we hier niet...

5. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ze gaan het idd straks zien. Ik hoopte het uit te kunnen stellen totdat de beloofde procedure voorbij was maar ik ben bang dat dit nog wel een paar maanden kan duren. Ik zal het denk ik maar gewoon vertellen.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    probeer een intentieverklaring te krijgen, dus dat ze je bij gelijk/beter presteren en bij externe procedure dat ze je aannemen.
    (Zeg dat je dit ergens voor nodig hebt)
    Mocht je het daarna vertellen en ze zeggen het op, en ze zoeken toch weer iemand anders dan hebben zij een probleempje. Dit is natuurlijk alleen voor het "doom scenario"
    Als ze zo blij met jou zijn.. dan laten ze je echt niet zomaar lopen hoor!

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Als je het verteld en zij laten je gaan om deze reden weet je gelijk ook hoe dat bedrijf in elkaar zit. Je hebt namelijk al goed gepresteerd en je doet je werk goed dit zou dan puur om de zwangerschap zijn. Het is idd waar dat een bedrijf je niet mag ontslaan ivm met zwangerschap. Maar ja maak dat maar is hard dat dit de reden is waarom ze je laten gaan. Het is heel verschillend misschien maakt jou werkgever hier helemaal geen probleem van en misschien wel.

Ik kom zelf uit de arbeidsbemiddeling en weet dat sommige bedrijven niet erg happig zijn op zwangere medewerkers. Daarin tegen kom je gewoon terug na je verlof en is er niets aan de hand. Ik ga beginnen bij een nieuwe baan en ben zwanger wist niets van mijn zwangerschap toen ik mijn papieren tekende. In mijn geval hebben ze nog niets van mij gezien qua werkzaamheden. Ze zouden mij om deze reden zo kunnen ontslaan in mijn proeftijd (als ik er voor zou kiezen om het te vertellen).

Deel Deze Pagina