Aah Spoed!! Kies trekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik heb een probleem!
    Heb nu al 9 jaar last van een kies er is een wortelkanaal behandeling gedaan en er zit nu 9 jaar een kroon op t is altijd een zwakke kies gebleven en nu doet ie weer zeer!

Verga van de pijn! Gister bij tandarts geweest (weekenddienst) en heb een ab kuur gekregen en het advies met spoed naar kaakchirurg om de wortelpunt te verwijderen via verhemelte of tandvlees.

Nu belde ik hem net dat ik verga van de pijn zegt ie doodleuk': Ik kan je nu van de pijn afhelpen door hem eruit te trekken. Denk er maar overna en ik heb om 17:00 spreekuur.. :$

Mijn tandarts wil hem eigenlijk niet trekken omdat ik te "jong"ben (25) en omdat er dan een heel groot gat zit.

Doe klemmen (ander verhaal) maar komt er op neer dat ik een gevoelig gebid heb en snel overbelasting.. dus als ik aan de andere kant kauw krijg ik daar weer "last"

Wat moet ik nu doen?? M`n man zegt laat trekken!! je hebt er al zo lang last van

m`n moeder zegt ik zou die tandarts bellen en vragen als hij er zeker van is dat met die wortelpunt behandeling het goed is.. zou ik daarvoor gaan twijffelt hij ja .... Denk trekken..

Ik weet het echt niet!! help..

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hey meis,

Ik heb laatst een wortelpuntbehandeling bij de kaakchirurg gehad en dat valt reuze mee!
    Zou daar eerst voor gaan. Trekken kan altijd nog!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou inderdaad doen wat je moeder zegt. Eerst naar de tandarts bellen met de vraag hoe groot de kans is dat het over is met de wortelpunt behandeling. Als hij twijfelt of er niet zeker van is, zou ik trekken! Heb van de zomer ook 2 maanden met zenuwpijn gelopen van 2 kiezen dus weet heel goed wat je mee maakt!!

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

owh vreselijk zeg. Wat een pijn zal jij nu hebben dat je nu zo makkelijk denkt, trekken of niet. Gadsie.

Ik sluit me ook aan bij je moeder. Hopelijk kan je maandag nog terecht bij de kaakchirurg.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Oei, 9 jaar al last van een kies, dat is vervelend zeg :(

Ik zou idd naar je moeder luisteren, eerst vragen of een wortelkanaalbehandeling nut heeft. Is daar twijfel bij dan liet ik hem eruit trekken. Liever een gat in de mond dan altijd pijn daar :(. Misschien kan er eventueel wel een kunstkies geplaatst worden (ben naam ff kwijt, ben de hele nacht wakker geweest dus denk niet helder ;)) als de wond geheeld is.

Beterschap!

6. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb wortelpuntbehandeling gehad bij kaakchirurg. Pff......apexresectie noemen ze dat. Wilde bij mij ook niet lukken met die rotontsteking. Bleek dat de ontsteking TUSSEN de wortels zat.......dus die apex heeft niks geholpen. Resultaat twee kiezen eruit en inderdaad een groot gat.......echt balen. Sterkte.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Er zit nu een kroon is al wortelkanaal behandeling gedaan
    Nu moet er van bovenaf een wortelpunt behandeling worden gedaan..
    Implantaat inplaatsen? kan volgens mij niet.. en is duur!!!

iedereen bedankt voor de reacties.. Ga straks nog ff bellen.. pff lastig maar vind het anders zonde van zo`n grote kies..
    Maar ja na 9 jr pijn.. + dat een kroon zo`n 9 a 10 jr blijft zitten en er dan een nieuwe op moet..

Groetjess

8. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Trekken? Doe even normaal, je bent pas 25 jaar! Je kunt nog 3/4 van je leven met deze kies doen! Ik begrijp dat je veel pijn hebt, maar als de ta. een wortelpuntbehandeling wil laten doen, zeker doen!

Als je je kies laat trekken, ontstaat er een gat, het bot gaat daar slinken. Dit is niet goed voor de overige tanden en kiezen. Je zou voor een implantaat kunnen gaan, maar dan betaal je ongeveer 1200 euro uit je eigen zak, exclusief de kosten van een nieuwe kroon!
    Denk er goed over na hoor, na de wortelpuntbehandeling heb je waarschijnlijk geen last meer en kun je je eigen kroon behouden.

Succes!

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    P.s. als je zo'n kiespijn hebt, ga ibuprofen slikken. (Nurofen ofzo) 3 per dag, gaat echt helpen. Geen paracetamol.

10. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zou hem laten trekken! Ik heb zelf 3 kiezen niet (2 niet in aanleg en 1 laten trekken). En met 1 kies minder kan je best leven. Het kost je nu alleen maar veel geld en hij blijft problemen geven. Weg met dan ding zou ik zeggen...

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik zou hem ook laten trekken! Heb hetzelfde gehad als jou, en ze er allebei uit laten trekken. Daarna nooit geen pijn of problemen meer gehad....

12. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Een apexresectie wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering. Trekken ook uiteraard, maar als je er iets voor in de plaats wilt hebben gaat dat je heel veel geld kosten.
    Ik ben verbaasd dat men direct al voor het verwijderen van een tand/kiest kiest; Wat nou als de volgende ontsteking zich aandient, ook maar trekken? We zijn nog zo jong en niemand ziet het toch zitten om op je 50ste al met allemaal bruggen en plaatjes te lopen? (en uiteindelijk met een prothese!)

13. augustus

Je kan lijkt mij zelf (en de tandarts) goed inschatten of je gebit goed is en of dit het enige probleem is. Als je probleem op probleem heb wordt het een ander verhaal. Met een slecht/ probleem gebit zou ik niet snel trekken nee. Het is niet zo dat ze er pas 2 dagen last van heeft. Het probleem speelt al lange tijd. Het zal ook niet 123 weg gaan. Trekken zou dan voor mij de beste optie zijn. Wie zegt dat ze met dr 50e een kunstgebit nodig heeft? Het kan, maar het kan ook gebeuren dat ze ze er toch 1 nodig heeft ookal laat ze de kies zitten...Je weet het nooit he...

14. augustus

Ik ben trouwens wel benieuwd wat je heb besloten?

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Misschien dat iedereen makkelijk(?) denkt over dat trekken, maar het doet ongelovelijk veel zeer die zenuwpijn. En als je er al 9 jaar lang alleen maar gedonder mee hebt snap ik wel dat ze die keuze wil overwegen om hem eruit te laten trekken!

16. augustus

Nou zenuwpijn is 1 van de ergste pijnen vind ik.
    AUW ik voel het gewoon bijna..

17. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Laten trekken dat ding, je kan op die plaats echt wel weer een prothese laten zetten! Kijk wel even je verzekering na!

Heb je niet liever geen pijn meer en 'oh wat erg' een 'gat' in je mond, dan de hele tijd pijn?

18. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Heb laatst ook de achterste getrokken wat een opluchting zeg 8)
    Neem wel een x de hoogste tandartsverzekering dan neem ik maar een brug ofzo betaal ik iets bij. Maar voorlopig is het goed zo!

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Precies!! Heb er van de zomer 2 maanden mee gelopen en werd ook gillend gek!

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames!

Ik heb net de tandarts (weekenddienst) weer gebeld.

Ik vroeg hem wat is jou advies: zegt ie TREKKEN!

Ik vroeg hem hoeveel % kans zo`n wortelpuntbehandeling had zegt ie nou zoals ik t bij jou inschat niet heel hoog..
    Hij zegt als je doorgestuurd wordt duurt het A. heel lang.
    B chirurg kan pas zien als ie open is wat en of het gered kan worden..
    C vaak blijft er weefsel achter en moet het een 2e keer open en of zelfs trekken!!

Dus.. ik ben pas 25 idd heel jong maar heb vanaf m`n 12e al gedonder met m`n gebid. Zwak en steeds wortel en zunuw behandelingen dus ben het nu na 9 jaar pijn aan zelfde kies wel zat!

Tandarts zegt ook er kan een hele mooie brug voor inde plaats MAAR ik heb liever dat je eigen tandarts het doet.. maar ik weet bijna zeker dat die het nog een keer wil proberen.

M`n man, zwager, vader opa enz zeggen eruit.. M`n moeder heeft ook een gat en zegt dat het niet zo heel erg is.. maar ja die is 50 ;)

Alleen waar ik mee zit.. dat de andere kant overbelast raakt.. De grote kies is daar vorig jaar afgeknapt en opgebouwd maar hij adviseerd daar dit of volgend jaar ook een kroon op..

Nou ik denk denk denk nog ff.. en laat het jullie weten!!

Liefss

Deel Deze Pagina