Even m'n ei kwijt over afgelopen weekend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Nou, dat was me het weekend wel.

    Ik had vrijdag en zaterdag avonddienst. Kwam zaterdagavond thuis en voelde me ineens niet lekker. Overgeven, diarree. Ben naar bed gegaan, maar bleef overgeven. Water dat ik dronk kwam er gelijk weer uit. Kreeg gigantische buikpijn erbij.
    Zondagochtend de HAP gebeld ivm uitdrogingsgevaar. Er heerst buikgriep op m'n werk dus ik dacht dat ik daar last van zou hebben.
    Ik moest 's middags komen. Werd geholpen, onderzocht en ingestuurd naar de SEH. Daar was ik om half 4. Bloedgeprikt en ik heb een uurtje geslapen, omdat je een uurtje moet wachten op de bloeduitslag. Om 5 uur kwam er een arts om me te onderzoeken, zij heeft overlegd met de chirurg en ook hij wou me onderzoeken.
    Om half 6 kwam hij en meldde hij me dat hij een kijkoperatie wou doen, omdat mijn ontstekingswaarden iets verhoogd waren en ik zoveel pijn had. Met een operatie kon hij alles goed zien en mocht er iets aan de hand zijn, kon hij gelijk handelen. Om 6 uur lag ik op de operatietafel. Mijn blindedarm bleek onstoken te zijn en deze is verwijderd. Om kwart voor 8 werd ik wakker op de IC. In het weekend is de vercouver kamer dicht, dus vandaar de IC. Maandagochtend om 11uur mocht ik weer naar huis.

    Nounou, wat een paniek opeens. Ik was nog nooit geopereerd dus ik schrok me het apezuur. Gelukkig was mijn vriend er en toen ik wakker werd was hij er ook alweer.

    Ik heb nu flink wat pijn. Vooral door het gas dat er in je buik geblazen wordt met een kijkoperatie. Die druk die dat geeft, m'n schouder en ribben zijn helemaal beurs aan de rechterkant.

    Gelukkig heb ik dit nu gehad en kan ik hier geen last meer van hebben. Ben nog steeds een beetje aan het bijkomen van de schrik.
     
  2. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Jeetje wat heftig!
    Ik ben ook een aantal keren onverwacht geopereerd... Gewoon met een aanhoudende pijn naar de huisarts en gelijk doorgestuurd naar de SEH! :$

    Veel beterschap, doe rustig aan en denk goed om jezelf hoor!!
     
  3. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    he bah, maar wat een geluk dat ze je zo serieus namen en gelijk het euvel hebben gevonden. en fijn dat je vriend er was toen je weer wakker werd.

    sterkte en doe rustig aan!!
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    goh, ik heb nog nooit een kijkoperatie met gas gehad maar zo te horen is het geen pretje. veel beterschap ermee hoor. laat je maar lekker verwennen nu.
     
  5. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Dankjullie.
    Het is inderdaad geen pretje, maar achteraf ben ik wel blij dat het gelijk gebeurd is. Ik heb me geen druk kunnen maken, ben er blanco in gegaan en opzich is het me 100% meegevallen. Alleen de pijn achteraf. Pff.
    Mijn vriend is vandaag weer werken. Als er wat is hoef ik hem maar te bellen en hij komt naar huis. Ik kan en mag niks, maar opzich redt ik me wel. Alleen het opstaan en gaan zitten endergelijke is zo verrot. :(
     
  6. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat gas kan pijn doen. Ik had er ook zo'n last van na m'n blindedarmoperatie.

    Spoedig herstel meid, en doe het maar rustig aan.
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben heel blij voor je dat je zo serieus genomen werd! Stel je was naar huis gestuurd, wat je heel vaak hoort als je naar de HAP gaat! Nu lekker bijkomen dus en goed opknappen.
     
  8. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    De arts wou me niet naar huis sturen omdat ik lijkbleek met een totaal verkrampt gezicht in de wachtkamer zat.
    Daarbij heb ik 2,5 jaar terug ook op de SEH gezeten met dezelfde klachten alleen zonder spugen/koorts/diarree en hebben ze me naar huisgestuurd met de woorden het is een virale infectie. Wss loopt ik dus al 2,5 jaar met een geirriteerde blindedarm. Ben blij dat het nu acuut was, want als ie was geknapt was ik nog verder van huis af geweest.
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Herkenbaar meid, zo zat ik vorig jaar eind februari in hetzelfde schuitje..... woensdag overdag niets aan de hand, 's avonds beetje dizzy enzo (was net naar de bloedbank geweest om half litertje weg te geven) snachts steeds meer pijn. Donderdag ochtend HA... doorgestuurd, rond een uur, half 2 de diagnose en 's avonds om 8 uur ofzo lag ik op de OK. Ook blindedarmontsteking.

    Beterschap!!!!!
     
  10. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Jeetje da's inderdaad effe schrikken!!

    Heel veel beterschap gewenst.
     
  11. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    Jeetje das schrikken! nou rustig bij komen!
     
  12. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik snap helemaal waarover je het hebt. Ik ben ook onverwachts geopereerd, aan een bbz. Ik had geen tijd om rationeel met alles om te gaan en heb veel gehuild toen ik zat te wachten op mijn operatie.

    Ik ben ook erg blij dat ze jou serieus hebben genomen. neem alsjeblieft je rust als je lichaam dat aangeeft, en pas op met tillen.

    Veel sterkte!
     
  13. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jeetje,dat is zeker schrikken! Beterschap!
     
  14. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Beterschap en neem lekker paracetamol tegen de pijn. Of misschien heb je wat sterkers meegekregen, neem dat dan in op vaste tijden. Niet wachten tot de pijn er is maar het voor zijn zeg maar.
     
  15. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Veel beterschap, en fijn dat ze zo snel gehandeld hebben.
     
  16. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dat gas doet idd zeer... bij mij zakte het na een week af geloof ik. Ben in 2003 met spoed geopereerd aan de blindedarm, ook mijn 1e operatie toen. goed dat ze jou serieus namen! bij mij toen ook gelukkig. Ze konden op de echo zien dat de blindedarm flink ontstoken was toen. Ik vond het toen ook allemaal heel eng en spannend, i ben ´s avonds geopereerd toen omdat ik nog wat gegeten had over dag en moest onder volledige narcose toen. sterkte meid! Ik heb trouwens ook lang met een geìriteerde blindedarm gelopen voordat het echt acuut was, werd ook vaak weer naar huis gestuurd toen door de artsen.
     
  17. Jsvlinder

    Jsvlinder Niet meer actief

    Beterschap!!
     
  18. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    heftig meid! beterschap
     
  19. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    dat ik er wss zolang mee rond heb gelopen, denk ik zelf. ik had dezelfde klachten, alleen geen koorts en braken. Zal het nooit weten.
    Heb zondag ook geen echo gehad oid, maar gelijk geopereerd. 3uur was ik binnen op de HAP en om 6uur lag ik op de o.k. Geen tijd voor paniek, heb mijn vader, moeder en opa/oma gebeld en toen moest ik al naar boven. Niet gehuild, liet alles op me afkomen. Het verdriet om dat alles zo snel ging, het verwerken zeg maar, kwam maandagavond pas. Toen verging ik ook van de pijn.
    Heb alleen paracetamol meegekregen en het gaat redelijk. Het gas is afgezakt waardoor ik gelukkig wel aardig goed slaap. Heb nog wel een flink opgezette en pijnlijke buik, maar dat zakt ook wel af.
    Volgende week donderdag op controle en dan maar weer verder zien.

    Voor de dames die hetzelfde hadden: hoelang mochten jullie niet werken? De verpleegster op de afdeling zei tegen mij na de controle mag je weer opboywen. Dit is elf dagen na o.k. Lijkt me eeg snel. Ik overleg wel met de chirurg maar was even benieuwd naar jullie ervaring.
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben vier weken thuis geweest en daarna rustig aan opbouwen met halve dagen (twee weken), zes uurtjes en toen weer 4* 8 uur.
    Onze Arbo-arts vertelde me dat er gemiddeld 6 weken voor staan, voor het herstel van een dergelijke operatie. Oh ja, ik heb een administratieve baan, is ook wel handig om te vermelden.
    Zes weken niet tillen.... hmmmmm lastig met een baby van nog geen jaar. Dus daarin heb ik wel wat gesmokkeld hoor.

    Houd er wel rekening mee dat je echt goed moe kunt zijn van de volledige narcose. Voor ieder uur narcose staat een week vermoeidheid!!!
     

Deel Deze Pagina