AAHHHH! nieuwe buren..

Discussie in 'De lounge' gestart door acire, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Dan heb ik toch best wel mazzel met mijn buren ! Ik heb een buurmeisje van 12 en een buurjongen van 17. Het buurmeisje houdt graag van lekkere luide muziek, en de buurjongen heeft een drumstel waar hij graag een deuntje op speelt.

Maar.................. voordat de muziek hard aangaat of Dave gaat drummen, staan ze hier wel aan de deur om te vragen of de kinderen slapen ja of nee.

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik weet precies wat je bedoelt. Toen we nog in een flat woonde hadden we dit probleem ook met onze bovenburen. We hadden meerdere keren vriendelijk verzocht om rekening met andere te houden. Hier hadden ze echt maling aan. Uit eingelijk naar de woningbouw gestapt, toen is er een grote ruzie ontstaan. Uiteindelijk zijn we verhuisd!

En we hebben het hier prima naar onze zin, we hebben schatten van buren die dus wel rekening houden met onze zoon. We hadden het hier echt niet beter kunnen treffen.

Heel veel succes

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben ook zo'n gezellige buurman NOT

hij kreeg elke avond vrienden over de vloer vanaf 23.00 en maar met deuren gooien en hard staan praten in de portiek
    ben toen naar m toegelopen en gevraagt of het zachter kan de volgende x gebeurde het weer youame huilend wakker ben toen met haar naar m toe gegaan en gezegt zo nu heb jij de kleine wakker gemaakt ga jij dan ook de hele nacht haar rustig houden?
    je had z'n kop moeten zien sindsdien doen ze heel zachtjes

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) hahahaha, deze buuf heeft ook maar 1 cd en draait deze de hele dag door. Sterker nog: volgens mij heeft ze zelfs steeds hetzelfde nummer op repeat staan... :confused: De trommels komen zelfs nog boven de tv of radio uit.
    Dat liedje dat jij daar zingt hé, zou zo hetzelfde liedje kunnen zijn dat mijn buuf draait :) Ik kan hem inmiddels ook dromen.

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Vervelend voor je dat je zulke buren hebt.
    Mijn buren zijn ook de liefste niet.
    Aan de ene kant een gezin waarvan de moeder alleen maar kan schreeuwen tegen haar kinderen en als haar kinderen liggen te slapen tegen haar man en aan de andere kant een gezin die met alles wat ze in huis hebben overlast bezorgen grrr en als je er dan wat van zegt dan begrijpen ze er niks van.

Gelukkig krijgen we 1 aug de sleutel van ons nieuwe huisje en we hopen maar dat het daar beter zal zijn :D

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Pfoe wat hebben veel mensen lastige buren. De mijne overigens ook,2 kindjes waarvan de ene nog jong is en altijd huilt,mama is gescheiden en heeft een nieuwe vriend waar ze vaak mee overhoop ligt. Zo zielig voor de kinderen. Maar ja heb er wel last van.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

onze buren waren ook zo, echt verschrikkelijk! heb mijn buuv toen op de koffie uitgenodigd, bleek heel gezellig! aan het einde toen over de herrie gehad en sindsdien is het over.. we hebben echt mazzel gehad.

nu hebben wij geen kind dus dat scheelt, ik hoop echt dat je een oplossing vindt want het is zo irritant! :evil:

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb aan de ene kant een alcoholverslaafde man zitten die volledig afgekeurd is (en volgens mij psychologisch niet helemaal in orde). Hij "rapt" (tenminste dat probert hij) regelmatig mee op ali b.

Aan de andere kant heb ik om het half jaar andere buren.
    (Meestal groepjes jonge polen)
    Het appartement is gekocht door een bureau dat tijdelijke werkers een onderkomen biedt... *zucht*..
    Van hun kant hoor ik meestal slechte poolse techno en dat soort zaken..

Sinds mike er is houden beide kanten gelukkig toch een beetje rekening met tijden.
    Maar als ze echt lastig zouden worden, dan bel ik gewoon de politie.
    Die staan hier zo.

9. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Hihi....
    Wij hebben eigenlijk het tegenovergestelde...
    Als hier een auto 2 km per uur te hard door de straat rijd (30 km zone), als er hangjongeren staan op het veldje tegenover de huizen, die GEEN overlast bezorgen en er alleen maar staan te staan, hangt de buurman van 2 huizen verderop al aan de telefoon met de politie. Op zich wel prettig dat er iemand een oogje in het zeil houd, maar je kan ook overdrijven (en dan bedoel ik die buurman!).

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hadden ook van die herriemakers naast ons wonen. Met zn 2-en maakten ze herrie alsof ze met zn 10-en in de tuin stonden.
    Ook altijd keiharde muziek aan (gewoon een volwassen gezin met 3 kinderen he, muziek aan tot 2 uur snachts terwijl de kids van 4 5 en 6 de volgende dag naar school moesten .. en onze wekker om half 5 ging)

Dat was particuliere huur via een makelaar en daar deed de makelaar mooi niks aan!

Ik zou gewoon de woningbouw proberen.
    Doen die niks kan je altijd nog de politie proberen.

Sterkte!

11. luuus

luuus Niet meer actief

misschine dat ze alleen voor het klussen die muziek zo hard hebben denk als ze dr eenmaal woning dat het misschine wel minder kan worden hoor dan hebben ze ook niet elke dag bezoek enzo lijkt mij ik zou het ff afwachten tenzj het echt te gek gaat worden

12. acire

acire Fanatiek lid

vandaag ben ik zelf heel de avond weg geweest dus heb niets gehoord en vanaf morgen tot donderdag zijn we er niet.
    als ik terug kom hoop ik wel dat het wat rustiger is. zo veel klussen is het nou ook weer niet in zo'n kleine woning ;)

13. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo!

Zoals eerder al gezegd is, is het verstandig een logboekje bij te houden, dan kun je dat laten zien bij de woningbouw. Zet er neer wat je ervaart en wat je met de buren hebt besproken en wanneer e.e.a. is voorgekomen. Breng de woningbouw in ieder geval op de hoogte en vraag hen om hulp. Daarnaast zou je, als het lang aanhoudt ook een brief naar de woningbouw kunnen schrijven. Let op: stel geen brief op die je door meerdere buren laat ondertekenen, maar iedere buur die er last van heeft moet zelf een brief of mail sturen. Anders is er een kans dat de woningbouw zegt dat de handtekeningen van de buren niet meegenomen worden omdat ze dan als argument hebben dat die bewoners misschien wel niet durfde te zeggen dat ze niet wilde tekenen wanneer je langskwam met een brief en gewoon maar hebben getekend. Als blijkt dat de woningbouw zelf niet meewerkt dan kun je altijd nog naar de politie stappen. Als je dat te snel doet krijg je misschien wel vervelende ruzie met de buren en dan ben je verder van huis.

Succes!

Deel Deze Pagina