Ik ben heel erg benieuwd of een tweede bevalling nou over het algemeen eerder, sneller en makkelijker is dan de eerste. Ik ben bij mijn dochtertje bevallen met 38 weken en 4 dagen. Het heeft 5 uur geduurd. heb wel weeenopwekkers gehad en ze hebben mijn water gebroken omdat ik op 4 cm bleef hangen zonder vordering. Heb een hoop moeite gehad met persen..heel veel en lang moeten persen en ik deed het blijkbaar niet goed. uiteindelijk hebben ze echt op mijn buik moeten drukken om haar eruit te krijgen. Ik ben dus heel erg nieuwsgierig of ik deze keer ook ook weer eerder zal bevallen of dat ik nu echt de 40 weken uitloop of wellicht zelfs overtijd ga. En of het dus in verhouding korter zal duren allemaal. Dus mijn vraag is.. Hoe was jullie tweede bevalling? Ben je eerder bevallen dan met de eerste? duurde het korter, even lang of langer..en hoe heb je het ervaren? beter dan de eerste keer?
Nou ik kan je zeggen dat mijn eerste bevalling bijna 2 dagen duurde,me zoon was net om 23:30 geboren via keizersnede.Ook ik was tot 4 cm geopent ,me water was toen al gebroken al voordat de weeen begonnen. Ik kreeg persweeen en toen moesten ze wel een keizersnede doen. Me tweede bevalling ging een stuk makkelijker,s'morgens water gebroken in de namiddag weeen en 02:00 s'nachts harde weeen en om 05:00 mocht ik beginnen met persen en me dochter is om 05:15 geboren met 3 keer persen Dus voor mij was het wel snel ... xxx Speransa
Nou bij mij was het andersom, 1e 5/6 uurtjes over gedaan, 3x persen was ze er en bij de 2e 12 uren over gedaan en meer dan 6x persen... Liefs jeanney
ik gelofo dat ik wel 100 keer heb geperst hehe maar goed ik deed het dus fout en ik snapte niet hoe ik het dan wel moest doen.
iedere zwangerschap is anders maar het verhaaltje ging bij mij qua persen wel op... bij mijn eerste braken 15.15 uur me vliezen en om 05.42 na 50 min persen (+/- 8 persweeën) is zij geboren en bij me 2e en ik 2 dgn met weeën gelopen (heel rommelig geen regelmaat) en zij is na 3 min persen (2 persweeën) geboren de eerste is geboren met 39,wkn 5 dgn en de 2e met 38 wkn 5 dgn
Mijn eerste is geboren met 39 weken en 6 dagen. Mooie bevalling van 12 uur. De tweede is geboren met 38 weken en 4 dagen. Bevalling van 2 uurtjes. Deze derde laat op zich wachten. Ik had gedacht en gehoopt dat deze wat eerder zou komen, maar dus toch niet. Zo zie je maar, iedere keer is anders.
Eerder makkelijker en sneller dan mijn eerste zal moeilijk gaan lukken. De eerste werd geboren op 38 weken, in 3 uur tijd en ik vond het een eitje. Ben alleen een beetje bang dat deze nog sneller komt, maar dat weten we over een maand of wat wel.
Nou, ik was best wel in shock toen hij er eenmaal was. Bij het ontbijt was er nog niks aan de hand en voor de lunch had ik ineens een baby. Toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm ontsluiting, terwijl ik toen nog dacht dat ik me maar zat aan te stellen, dat het vast oefenweeën waren of zo. Deze keer moet ik ook eerder bellen, van haar, haha.
mijn eerste bevaling duurde 5 uur 9 uur werden mijn vliezen gebroken(door vk) en om 01:55 was hij er 55 min persen mijn tweede duurde 2,5 uur mijn vliezen braken vanzelf toen moest ik gelijk opbed liggen op het moment dat ze braken was ik beneden op bed moch ik gelijk persen en na 10 min ws hij er. dus mijn tweede keer was idd veel sneller.alh liefss
Hoopvolle berichten. Mijn eerste was erg zwaar en uiteindelijk is mijn zoontje met vacuumpomp gehaald. Ben benieuwd naar de 2e bevalling.
de eerste bevalling was de hel, duurde 27 uur waarvan 1,5 uur persen, ruim 3 weken te vroeg dus echt een klein kindje, vond het echt traumatisch. de tweede bevalling had wel de bekende lange aanloop (héél lang hele hevige voorweeen gehad), maar de bevalling duurde verder krap 6 uurtjes, het persen maar 4 minuten! terwijl het kindje een dikke kilo zwaarder was. ik moest wel meer geduld hebben, met 41wk kwam hij pas de wereld bewonderen hoewel het veel heviger was dan de 1e bevalling (ging opeens heel snel, van 4 naar 10cm in 20 minuten!), heb ik het véél beter beleefd! dus wat mij betreft sneller, makkelijker maar niet vroeger dan de 1e.
De eerste was iets van 7 uur. 2e iets van 4 uur 3e iets van 2,5 uur. Maar de 4e was een drama. 12 uur en met vacuum.
Eerste met 39+6, bevalling in 5 uur Tweede 40+3, bevalling in 2 uur Als er een derde komt...... euhm.... hoop ik niet dat het nog sneller gaat. Heb na de 2de 5 dagen hele erge naweeen gehad. Dat is dan weer het nadeel van snel bevallen. Verder ben ik zeer tevreden met het snel bevallen
Eerste 38u en de tweede 12,5 uur. Mijn tweede ging dus wel sneller en ook wel makkelijker MAAARRRR de weeënstorm op t eind is 10x niks! Vond de 2e echt vreselijk! Vind t daarom nu al eng hoe t nu zal gaan!
De bevalling duurde korter (1e zes en een half uur, nu nog geen 4). De persweeen waren beter te doen (1e 72 min, nu nog geen 5 min), maar de laatste cm was heel heftig en dat had ik de eerste keer dan weer niet. Al met al beter te doen, de tweede dus.
De eerste bevalling startte bij 39 weken en 4 dagen en duurde 20 uur. Ik kreeg een ruggenprik en wee-opwekkers om de ontsluiting niet vlotte. Persen duurde een halfuurtje, maar de placenta liet niet los, dus ik eindigde alsnog op de OK. Ik ben bij die bevalling 2 liter bloed verloren, dat hakt er fysiek ook na de bevalling nog wel een tijdje in. De tweede kwam 13 dagen te laat, ik stond al op de rol om ingeleid te gaan worden. Deze bevalling verliep vlekkeloos en heeft alles bij elkaar zo'n 7 uur geduurd. Persen ging ook deze keer erg vlot. Verder geen complicaties: Quinten was om kwart over zes 's ochtends geboren en om half 11 zat ik thuis op de bank aan de koffie. Dus, de tweede kwam bij mij weliswaar niet eerder, maar de bevalling verliep vele malen soepeler dan bij de eerste.