Mijn dochtertje heeft begin deze week wat last gehad van vaste ontlasting, nu heeft ze denk ik een aambei bij haar anus. Haar ontlasting is weer normaal doordat ik haar geen banaan meer geef, mee water last drinken en pruimpjes laat eten. Maar de aambei gaat nog niet weg. Ze heeft er last van als ze moet poepen, heel sneu...verder merk ik niet dat ze er last van heeft. Heeft iemand dit eerder gehad? Zo ja, moet ik er iets mee doen of gaat het vanzelf over?
Bij mijn weten gaat een aambei niet zomaar over, ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met de HA.
Ok, dank je voor je reactie. Op internet lees ik dat het vanzelf weggaat, maar voor de zekerheid kan ik altijd even naar de HA gaan natuurlijk
Een huisarts kan er niets mee hoor. Als de aambei van recent is dan trekt hij waarschijnlijk wel weer weg, als je vanaf nu voeding kan aanpassen waardoor haar ontlasting weer soepel wordt.
Ik gebruik nu Sudocreme, geen idee of het wat doet, maar kwaad kan het vast niet. Of zijn er betere zalfjes?
Er zijn wel betere zalfjes, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor zo'n kleintjes. Daarvoor zou ik ook even de huisarts of de apotheek vragen.
Even de assistent van de huisarts bellen, lijkt me niet goed er zomaar van alles op te smeren. En goed in de gaten houden. Aambeien kunnen uit en inwendig zijn en baby,s hebben vaak een hoge pijngrens. Ook even checken of je nog zetpil mag geven of beter vloeibaar via de mond pijnstilling, mocht dat nodig zijn