Aambei bij kind??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zxcvb, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.729
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 9 zei voor het weekend dat hij jeuk had bij zijn anus. Ik gekeken, zit er een bobbeltje. Een aambei?
    Vandaag zei hij dat hij pijn had. Ik keek en het leek nu wel een blauwe bult. Het deed echt pijn bij hem.

Wat moet ik daar mee aan? Kan ik er zelf iets aan doen of niet ik daar echt mee naar de HA?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou morgen even de huisarts bellen voor advies inderdaad.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dit inderdaad.

Heeft hij moeite met ontlasting? Vaak als het te hard is, gaan ze teveel persen.
    Drinkt hij genoeg, eet hij genoeg vezels?

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.729
    113
    Vrouw
    Hij is al zijn hele leven een slechte drinker. Ik moet echt opletten dat hij bijv. drinkt als hij uit school komt. Slaat hij rustig over.
    Tja, genoeg vezels? Ik weet het niet. Hij eet gewoon hetzelfde als de rest.
    En of het moeilijk gaat zal ik aan hem moeten vragen. Hij zegt er in ieder geval niks over, maar hij neemt nog wel eens een Donald Duck mee naar de wc. Dan zit hij daar gerust een kwartier ofzo mee op de wc. Niet de bedoeling natuurlijk.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Geeft toch niet? Het is misschien voor hem ook een moment van ontspanning. Misschien gaat het ontlasten dan wel makkelijker voor hem.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Boekje mee is geen probleem inderdaad, maar z’n ontlasting moet wel soepel zijn en zonder hard persen komen. Misschien is meer drinken al de oplossing, maar anders kan de huisarts ook iets voorschrijven om z’n ontlasting soepeler te maken.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ik zou ook denk en aan te weinig drinken en teveel persen. Eet hij bruin brood?
    Voldoende fruit/groente? Anders muesli en wat zemelen toevoegen aan kwark of yoghurt. Dat helpt hier goed.

Betreft drinken dat gaat hier ook niet altijd even goed. Drinken met ijsklontjes, met een rietje , dopper wil ook helpen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou even langs de huisarts gaan omdat aambeien weinig voorkomen bij kinderen.
    Hij kan het dan beoordelen en onderzoeken waar het evt vandaan komt. Is natuurlijk heel erg vervelend voor een 9 jarige.
    Succes ermee.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina