Aambei..?

Discussion in 'Zwangerschap' started by DvS, Mar 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hoe genant weer...
    Ik ontdekte net onder de douche dat ik een bult had rondom mijn anus dus.

Heb er verder niet echt last van. Heb wel last van obstipatie en ook gister heb ik flink moeten drukken voor een drol die net iets groter was dan een konijnenkeutel.

Gaat hij vanzelf weg? Denk dat het een aambei is.

2. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Ja denk idd dat het een aambei is, heb ikzelf ook last van (gehad), is een typisch zwangerschapskwaaltje. Als je naar de wc gaat voor een grote boodschap zou je eigenlijk niet te hard moeten persen, want daardoor krijg je juist aambeien, maar soms is dat gewoon moeilijk heb ook vaakt last van verstopping ;). Volgens mij gaat het wel vanzelf weg, tenzij je er ook na je zwangerschap last van blijft houden Groetjes

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    'k Weet niet of je 't in huis hebt, maar Otrivin Neusspray 3x daags erop spuiten werkt goed! Daar slinkt ie van.
    Doen we vaak bij pas bevallen kraamvrouwen. Overigens slinkt ie vanzelf ook wel weer alleen kan 't wat langer duren en 'k weet niet of je er last van hebt.
    Idd niet teveel persen met toiletgang.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    als je er wel last van hebt kun je bij de vk om een recept voor curanal vragen.
    Dit kun je via internet bestellen, www.curanal.nl
    De combinatie pilletjes en zalf werkt echt heel goed en is geschikt voor zwangeren en pas bevallen moeders.
    Het recept fax je of stuur je op.

Ik had na de bevalling een joekel die ontzettend pijn deed en door de kuur slonk hij heel snel.

5. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Bedankt voor de reacties. Ik wacht geduldig af!

6. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de rest, maar wil ook nog even een huis- tuin- en keukenremedie toevoegen. Na het douchen je achterste even 'naspoelen' met koud water, zorgt ervoor dat de aambei wat slinkt en ik heb ook sterk het gevoel dat het preventief werkt. Ik doe het nu standaard en (volgens mij) daardoor heb ik op het moment geen last meer van aambeien.
    Verder is het belangrijk om genoeg te bewegen, lekker wandelen bijvoorbeeld. En veel drinken enzo, zodat je geen last krijgt van verstopping.
    Ik weet trouwens zeker dat ik er na mijn bevalling wel weer last van zal hebben (had de vorige keer ook een joekel, daar had ik meer last van dan van de hechtingen :oops: ). Toen hielp curanal super!

7. aamneien trekken vanzelf weer weg en zolang je er geen last van heb zou ik er ook niks aan doen maar als je er wel last van krijgt kun je inderdaad de medicijnen vragen aan de verloskundige

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nog een preventieve tip: als ik naar de wc moet maar het lukt niet dan ga ik later op de dag gewoon nog een keer. zo duurt het soms wel een aantal keren maar ik pers dus nooit hard en heb ook geen aambeien.

9. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Je kan het niet te lang laten zitten. Dan wordt het de volgende dag alleen maar nog moeilijker, want dan is het harder geworden. Als je moet dan moet je gaan, maar neem wel de tijd!
    Soms moet ik als ik op mijn werk ben en dan wil ik er niet te lang over doen, maar eigenlijk moet je er echt de tijd voor nemen en niet persen.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad, als je er geen last van hebt, hoef je er niet veel aan te doen.

Wat ik wel zou doen, is alvast zorgen dat je je eetpatroon aanpast. Zorgen dat je ontlasting zachter wordt, zodat je makkelijker naar het toilet kunt. Anders word het alleen maar erger. (ik kan je verhalen vertellen, pffff, trauma!)

11. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Gelukkig heb ik er niet zoveel last van, maar zal zeker iets doen met sommige tips! Volgens mij is hij ook alweer minder.

Op mijn werk weten ze van mijn verstoppings probleempje, want mijn baas haalt zelfs Roosvicee Laxo voor me, dus dat zit wel goed als ik eens wat langer blijf zitten. Die aambei weten ze dan weer niet, dat wordt wel erg prive. :)

Share This Page