Goedemorgen, Vanaf het begin v/d zwangerschap ben ik al misselijk.Heel normaal lijkt mij maar sinds ongv.anderhalve week ben ik echt dag en nacht misselijk en lijkt het wel of ik de hele dag en nacht met een blok beton in mijn maag zit.Als ik wat eet gaat het meestal een half uurtje goed als ik een hele tijd niet eet moet ik overgeven en veel eten gaat ook niet.Is dit ook normaal?en zo ja,kan ik er iets aan doen? En ik heb nog een vraagje sinds mijn zwangerschap kan ik niet meer op mijn buik en zij liggen.Linker zij gaat nog even maar rechts helemaal niet.Bijna elke nacht tintelen mijn armen en rechts doet echt zeer als ik er op lig. Deze twee kwaaltjes overheersen zo beetje de hele dag en nacht de laatste tijd en dat is niet prettig.Weet u misschien hoe het komt en of er iets aan te doen is. B.v.d Sabine
Hoi Sabine, echte zwangerschapskwaaltjes als ik het zo lees. Dat misselijke gevoel is heel vervelend, maar niet sraars. We raden ook altijd aan om, vooral in de eerste 3-4 maanden, steeds elk uur kleine beetjes te eten. Geen grote maaltijden, want dat kan je lichaam echt nog niet verdragen. Eet in het begin dus die dingen die je kunt verdragen. Dat vind ik belangrijker dan proberen kost wat kost gezond te eten en er van over moeten geven... Wat wel heel belangrijk is, is om in totaal op een dag minstens 2-3 liter te drinken. Dit is voor de doorbloeding van je lichaam en de uitscheiding van afvalstoffen. Dat je niet meer op je buik kunt liggen en op je rechterzij is ook niet erg. Sommige vrouwen kunnen het wle en anderen worden er niet lekker van of vinden het pijnlijk. Ook dit kan weer overgaan in de loop van de weken. Het is wel bekend dat zwangere vrouwen liever op hun linker zij liggen dan in een andere houding. Dat tintelende gevoel gaat ook over. Probeer als je echt pijn hebt van het tintelen een beete rechterop te slapen. Dan is de doorbloeding vaak beter en heb je ook geen last van andere pijntjes. Groetjes Brigitte