Heb na mn bevallingen een enorme aambei overgehouden als souvenirtje :x. Ik heb er geen last van, geen pijn of iets, maar het is echt een enorme bel die dr hangt !! Zit er over te denken om hem operatief te laten verwijderen, of bestaat er ook een middel om hem te laten slinken? Ik heb al een hele kuur Curanoltabletten er tegenaan gegooid en een tube curanolzalf erdoor heen gesmeerd, maar nope...Volgens mij zijn de meeste middeltjes meer bedoeld tegen de jeuk en de pijn? Of kan dit nog vanzelf minder worden???
Ik heb er zelf nooit iets tegen gedaan en alles is weg bij mij...alleen had ik geen enorme bel(met alle respect)....maar je kunt ze laten weghalen dmv operatie toch?
He je ook al geprobeerd om met vlakke vinger de aambei terug te "drukken"? Dus niet met de vingertop, maar met het stukje waar je vingerafdrukken zitten? Dat heeft bij mij wel geholpen, maar ik durf niet te zeggen of ik nu een joekel had of dat het wel meeviel... voelde wel als een joekel
Klinkt eng, nee niet geprobeerd dus... nou ja, bij mij valt t misschien ook wel een beetje mee, ( wat is groot? ) maar het voelt wel als een joekel idd. kan dat ook bij aambeien die al langer bestaan? had er eentje na mn eerste bevalling, niet zo enorm en nu is die bestaande dus groter geworden. Maar nu ook alweer 12 weken geleden.
Herkenbaar, helaas. Mega-aambeien, dat is echt uit de serie 'Wat niemand van de Roze Wolken-maffia je vertelt'. Curanol en terugduwen, dat heeft hier geholpen. En zorgen dat je ontlasting altijd superzacht is. Je kunt evt Movicolon of zo van je huisarts krijgen voor de eerste tijd.
Beetje rare vraag... maar lees nu goeie berichten over dat terugduwen... moet je dat eenmalig doen?? Of elke dag een keer? Of plopt ie dan weer terug? En helpt Curanol 12 weken na de bevalling ook nog? Anders koop ik nog wel een tube
Dat doe je steeds, eigenlijk. En van de Curanol, ik weet ik niet of het nog helpt. Ik ben meteen na de bevalling gaan smeren. Maar wel maaaaanden! Suus
Hier ook bekend met aambeien.. Die curanol heeft bij mij nog nooit geholpen..Tijdens de zwangerschap niet maar na de bevalling ook niet. Schijnt homeopatisch te zijn? Ik heb andere zalf van de huisarts gekregen. Hielp perfect!
Sperti heeft mij geweldig geholpen. Had ook een aambei overgehouden aan de bevalling alleen niemand had mij gezegd bij het controleren van mn hechtingen dat ik dat ding dus had. Dacht dat die pijn kwam door mn hechtingen. Had ik het eerder geweten dan was ik eerder van de pijn afgeweest. Na een week gebruiken was alles over! En ben pas na 2 maanden gaan smeren.
Ook tegen de zwelling? Hoe heette het??? Curanol is iid homeopatisch, wordt wel via de apotheek verstrekt.
Otrivin neusspray helpt goed tegen het slinken. Hier had ik een week geleden een mega aambei die ook enorm zeer deed, 2 dagen later was ie heel klein en een stuk minder pijnlijk. Nu blijft het wat gelijk. Ik gebruik hier curanol zalf + tabletten en toen ie zo groot was, Otrivin 2x per dag.
Echt waar? Otrivin? Niet met zeezout neem ik aan maar echt die medicinale?? Ok, ga ik halen!!! Vind ik de moeite waard!
Bij mij hielp de zalf van de huisarts juist niet, maar de Curanol wel. Die Otrivin-had ik ook graag eerder gehoord . Suus
Ik heb al veel verhalen gehoord over de ortivan, schijnt inderdaad heel goed te helpen voor met slinken/krimpen. Ik heb er zelf ook heel erg last van gehad na mijn bevalling, deed meer pijn dan mijn hechtingen. Ik heb wel eens gehoord dat je ze kunt laten uitdrukken door de huisarts (???) of in het ziekenhuis inderdaad dat ze worden afgebonden door middel van een elastiekje.
Volgens mij kan elke zoutoplossing (neusspray). Probeer het maar, baadt het niet dan schaadt het niet. Adviseer ik veel bij kraamvrouwen en helpt eigenlijk altijd wel.
Ik had na mijn bevalling 4 weken geleden 1 gigantische aambei en nog een paar kleine. Ik had er nooit eerder last van gehad en was dus enorm bang dat ik er nooit meer vanaf zou komen (en ze deden PIJN!) en toen kwam de verloskundige met mijn gouden tip: parkietensnavelzalf. Ik dacht dat ze me voor de gek hield, maar wat een wondermiddel is dat! Kun je gewoon kopen bij de dierenzaak (en de dierenzaken hier in de buurt verkochten dat heel vaak aan zwangere/bevallen vrouwen). Dit smeerde ik een paar keer per dag, maar dan masseerde ik het echt in op de aambeien. Alleen smeren is met geen een middel genoeg. Als je de aambei masseert wordt ie weer zacht en dan slinkt ie pas goed (en op een gegeven moment masseer je hem dus weer terug op z'n plaats). Na 2 weken waren ze allemaal weg. Dus dames: parkietensnavelzalf. Echt geen geintje!
Parkietensnavelzalf heb ik ook gehoord dat dat goed helpt, maar heb ik zelf geen ervaring mee. Otrivin/xylometazoline-spray gebruiken kreeg ik als tip van mijn kraamverzorgsters, werkte inderdaad goed.