Beste Verloskundige, Drie jaar geleden ben ik bevallen en toen had ik na de bevalling een lege aambei. Dat flubbertje (sorry weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) is altijd pijnloos geweest en het is in die drie jaar wel groeit, maar alleen het vel. En nog steeds niet pijnlijk. Nu ben ik heel pril zwanger en is het in een week opeens groter geworden. De huisarts heeft ooit gezegd dat het eerder een soort wild vlees was. (De verloskundige zei na de bevalling dat het een lege aambei was van de bevalling) Nu vraag ik me af of dit nou wel of iet een aambei is. Is zoiets altijd pijnlijk? Het is ook niet rood. Ik heb nog even geen zin om naar de huisarts te gaan omdat ik altijd mannelijke invallers krijg de laatste tijd. Heeft het zin als ik curanol zalf en tabletten ga gebruiken of is dat slecht als het niet een hele duidelijke pijnlijke aambei is. Ik heb gehoord dat het het ook preventief soepeler houdt Ik hoop dat je me kunt helpen, alvast erg bedankt, liefs November
Hallo, Als het er al 3 jaar zit en de beschrijving die je geeft denk ik niet dat het een aambei is. Kan wel dat er nu een nieuwe aambei ontstaat, dan heeft curanol zeker zijn, een aambei hoeft niet pijnlijk te zijn, maar is meestal wel rood. Begin met curanol verbeterd het niet ga dan langs je huisarts. Groetjes Ineke