aambei

Discussion in 'Zwangerschap' started by douglas84, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Ook tijdens de vorige zwangerschap ( en erna) had ik hier erg last van. En nu heb ik me weer een joekel zitten. Ik kan, doordat ik nu voor de eventuele suiker een dieeet heb gevold en mijn voeding heb aangepast, wel goed naar de wc. Maar toch ben ik er gevoelig voor (familiekwaal). Misschien doordat de baby er nu ook erg op drukt?

Ik gebruik curanol voor te smeren (eerder ook andere dingen gebruikt, maar dit helpt het meeste tegen de pijn vind ik zelf). Maar wat is er nou nog meer aan te doen en hoe krijg ik hem weg? Straks moet ik bevallen en ziet iedereen het en ben bang dat het met bevallen nog erger wordt en ik van onderen straks een heel maanlandschap heb.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Is sperti niks dan? Anders wellicht je dokter iets op recept vragen. Ik hoor idd wel vaker dat het tijdens de bevalling dan nog erger wordt.

Miss een stomme vraag maar hoe weet je dat je een aambei hebt? Ik had laatst namelijk bloed bij t afvegen maar voel verder geen enorme bult ofzo, hooguit wat vel ofzo (weet t niet zo goed te omschrijven)

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Justy dat had ik ook, schrok me rot! Maar je voelt een soort bult bij je anus die er eigenlijk niet hoort, het is een harde bult. Al had ik na het bloed dus bijna geen bult meer, misschien issie wel geknapt ofzo dat weet ik niet(weet helemaal niet of dat kan maar hoop t maar, ben ik daar ook weer vanaf hihi).

TS na je bevalling kunnen ze gewoon weer verdwijnen begreep ik, dan is de druk eraf.

4. lienepien79

lienepien79 Actief lid

Feb 18, 2012
    125
    0
    0
    Douglas er is niet veel tegen te doen behalve dan weg laten halen als je er echt vaak last van hebt. Je kan het beste aan de dokter een zalfje vragen. Die helpen vaak een stuk beter en sneller en zodra je merkt dat er iets gaat irriteren gelijk gaan smeren dan kan je het voorkomen.
    Door het persen tijdens de bevalling kan het nog veel erger worden. Ik heb er normaal geen last van maar wel na de bevalling. Je kan er makkelijk wel een week of 2 last van hebben hoor daarna maar het trekt wel vanzelf weer weg.

Justi en Kwabbernoot, bloed bij het afvegen kan idd een aambei zijn die is geknapt en daardoor gaat de druk eraf en kan het zijn dat je er geen last meer van hebt. Als er geen bult zit kan het ook een aambei zijn die aan de binnekant van je anus zit en daar heb je ook niet echt last van verder maar als het steeds blijft bloeden moet je het wel even melden hoor aan je huisarts.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Dankjewel! Ik heb maar een keer last gehad van bloedverlies gelukkig en daar schrok ik wel flink van. Maar toen ik ontdekte dat die bult ook een stuk minder was wist ik wel waarvan het kwam dus geen zorgen meer(en na een goede preek van manlief, ik denk altijd direct dat ik doodga met dit soort enge dingen:p).

Als het weer gebeurt zal ik de dokter bellen!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    hmmm bij mij ook geen bult! Nou ja, dan zal het wel goed zijn :)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    oh van binnen kan dus ook? Fijn! haha. Heb het maar één keer gehad en t bloedverlies was niet schokkend. Verder ook geen last en kan altijd vrij makkelijk naar de wc (behalve toen dus die ene dag) dus t zal wel eenmalig geweest zijn...

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    op dit moment is het echt een bult/langwerpige punt die uitsteekt. Soms kan je het ook wat terug duwen en het kan knappen.

Spertie en dokterszalfje heb ik al geprobeerd, maar vindt die lang niet zo helpen tegen de jeuk en pijn. Curanol wordt ook veel door verloskundige geadvisseerd.

De vorige keer gingen ze gelukkig na lange tijd ook weer weg, maar baal dat ik nu zo'n joekel heb zitten!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Kan je dan niet even naar de huisarts bellen? Kijken of je (zonder onderzoek) misschien wel een cremepje kan krijgen.

Ohh ik had trouwens ook een tip gelezen, durf het alleen niet te proberen, maar om er neusspray op te spuiten! Zou dan alleen niet die met menthol nemen hihi..

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja heel stom maar werkt echt hier deed de kraamzorg het ook neusspray idd geen mentor nemen maar echte goede van otrivin ( geen zoutoplossing) dit verlicht echt en laat hem slinken in combi met sperti

succes dames

11. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    je smeert al met curanol las ik maar hier heb je ook tabletten van ik smeer en neem tabletten en heb het goed onder controle (is tevens ook goed voor spataderen)

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sperti zetpillen werken ook heel goed.

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    oh dat is een goede tip van die curanol tabletten, heb namelijk heel veel kleine spatadertjes in mijn voeten opeens. Had ook nog niet van de sperti zetpillen gehoord. Zal eens gaan kijken.

14. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    Curanol tabletten! Vond de zalf maar jeuken en dat staat niet zo sexy als je daar moet krabben van de jeuk haha! De Tabletten hielpen mij wel erg goed. Had me daar toch een paar flinke aambeien zitten...

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

Jul 11, 2011
    1,738
    0
    0
    Big City
    Ik had ze tijdens de zwangerschap een beetje, maar na de bevalling een bossie rooie rozen. Met curanol zalf&tablettenkuur zijn ze mooi weggetrokken en zitten er nog maar twee. Waar ik meer last van heb is een fistel. Schiet in de kramp als ik moet poepen en daardoor is dat erg moeilijk om te ontspannen. Ben dus doorverwezen naar de chirurg en een 6weken zalfje gekregen. Echt, na de bevalling boeit het me niet om daar werk van te maken. Daarvoor wel ;)

16. joy1980

joy1980 Actief lid

Nov 9, 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook veel last van gehad tijdens mijn zwangerschap, ook curanol crème gebruikt en curanol pillen. Bij mij waren ze ook erg pijnlijk dus had ik ook xylocreme. En echt ben bij de huisarts geweest en die zei ook, na de zwangerschap verdwijnt het! Dus helaas nog even volhouden.

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    mag je curanol tabletten gewoon slikken tijdens zwangerschap en daarna met geven van BV?

18. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    ja dat mag mijn vk raadde het me zelfs aan..

19. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    heb net via de site een doosje tabletten besteld. ben benieuwd! Nu maar vast mee gaan beginnen, voor het straks met bevallen nog erger wordt!Je krijgt het zeker niet vergoed?

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd tabletten samen met de zalf. Dat werkte bij mij het beste.
    Neusspray gebruikte ik ook, droogt ze uit geloof ik.

Share This Page