baby muziek laten luisteren

Discussion in 'Zwangerschap' started by sydneys, Jul 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

laten jullie je ongeboren babytje soms naar muziek luisteren?

ik zet soms muziek op op mn gsm en hang die dan een beetje boven mn buik maar ik weet niet als ik de muziek luid of zachtjes moet zetten, hoe goed horen ze dat?

of in de auto zet ik dan ook leuke muziek op

muziek schijnt goed te zijn maar tja, hoe hard moet je het zetten?
    als het te zachtjes is horen ze misschien niks en als ik het te hard zet is ook weer niet goed.

domme vraag waarschijnlijk maar ik vraag me dat af :D

2. ladytwister

ladytwister Bekend lid

Jan 29, 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Ik zet regelmatig muziek op gewoon omdat ik gek ben op muziek maar ook omdat ik weet dat onze kleine erop reageerd zo gauw als ik de muziek op heb staan word mijn kleintje lekker druk in mijn buik meestal draai ik ook dezelfde muziek zodat mijn kleintje dat herkent bij mijn eerste zwangerschap draaide ik altijd marco borsato - slaap maar en nadat onze dochter was geboren draaide ik dat ook nog regelmatig en je kon gewoon duidelijk zien dat ze het nummer herkende want ze werd er altijd heerlijk rustig van dus nu bij nummer 2 draai ik weer hetzelfde nummer mischien dat als ze geboren is er ook weer op reageerd .
    ik zet de radio meestal gewoon op de volume dat het niet te hard is maar dat je gewoon heerlijk kan mee bleren zeg maar haha

mijn vk zei dat je je handen op je oren moet leggen en de muziek die je dan hoort zo hoort je baby dat ook ......weet je gelijk wanneer het te luid is

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hihi ik luister mee...
    Ik wil hem ook wel een muziekje laten horen..
    Ik weet dat ze vanaf week 19 geluiden kunnen horen, maar ik weet niet hoe goed en dus hoe hard of zacht je muziek kunt laten horen...

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @ ladytwister
    Handig die tip met handen !

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja handige tip, bedankt

ik wil die van mij veel michael jackson laten horen, hoop wel dat die niet in mn buik gaat danse zoals michael jackson, dan ga ik pijn lijden :D

het kan toeval zijn maar eergisteren zag ik 2 miniscule schopjes toen ik michael jackson liet horen, heb het nog maar 3x geprobeerd tot nu toe maar nu ik die tip weet ga ik het vaker doen

daarstraks zette ik "my baby" op van britney, mn vriend tegen mij, "ooooo neeeee zet rammstein op anders word het maar een piske" haha

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hihi leuk !
    Ik ga denk ik ook het geluid van het slaapmobieltje laten horen, zodat hij dat herkent als hij gaat slapen :)
    En gewoon lekker de muziek luisteren die ik sowieso luister :)

7. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk altijd muziek op staan en ik ga ook regelmatig naar concerten dus onze baby zal zeker muziek te horen krijgen. Ik luister vooral naar rock en metal dus ik ben benieuwd hoe hij/zij hierop zal reageren. In een boek las ik dat er vrouwen geweest zijn die eerder weg moesten bij een rock concert vanwege een protesterende baby ;)

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

niet bewust maar altijd wel muziek in de auto aan veel australische volksmuziek, hij vind dit nu nog leuke muziek onderweg hihi.
    Ook wel eens hardcore en eigentijds ook dit vind hij leuk( volgens mij vind hij alles leuk)
    Zelfs nog met 40+1 een feestje geweest tot in de laatste uurtjes muziek en dansen meneer vond het prachtig!

Groetjes paula

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

misschien zijn die baby's wel aan het mochen of headbange en vinden ze het geweldig :D

10. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik heb of spaans achtige pop musiek aan in de radio of wat rap, maar meeste is toch wel Inflames, Sonic Syndicate, Dead by April, Within Temptation en Evanescence. Zet hem eigenlijk best hard aan in de auto want dat vind ik het fijnste en moet zeggen dat de kleine het "leuk" vind want dan is i lekker rustig. Maar zet geen maaimachine of iets dergelijks in de buurt want dan is het stress daarbinnen :p

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Voor het slapen houd ik het muziekdoosje bij m'n buik. Ze reageert daar op door te bewegen en daarna wordt ze rustig. Hoop dat dit ook zo werkt als ze geboren is :)

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik ga in december met mijn vriend naar een concert van muse. Nou is dat best heftig, maar ik vind het supermooi!! Ik moet er niet aan denken dat ik eerder weg moet omdat baby te onrustig wordt. Zou ik het kunnen trainen? Veel van die muziek laten horen? En zou anders dikke kleding als geluiddemper werken? Ik zeg maar wat :D

13. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Whhhaaaa zo leuk muse...ik wil er ook heen maar 1 ik was te laat en 2 ben ik rond die datum uitgerekend :p
    :'( maar ik wil wel...
    Ik heb ze nu al best vaak gezien maar ze vervelen nooit ! De laatste keer dat ze in nl waren was ik ziek en zat ik met griep en een verstopte neus te springen bij het concert, maar de beleving is dan toch anders ....
    Hopen dat ze snel ergens in de buurt komen! Ben ook een keer naar Frankrijk geweest voor ze..baby luisterd het ook vaak ;)

14. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh leuk, haha!
    Ik heb een knuffel met muziekdoosje erin (zo een trek-ding), en die probeer ik op zo veel mogelijk verschillende manieren te laten horen. Als ik rustig lig, als ik praat en beweeg, als ik heel vrolijk ben, als ik ga slapen, etc.... alleen niet met stress. Hoop dat het voor de baby een rustgevend vertrouwd muziekje is na de geboorte. En wil het dan niet alleen aanzetten als ze gaat slapen, zodat ze de muziek associeert met het slapen gaan, maar ook tijdens de leuke momenten. Hoop het op die manier zo lang mogelijk te kunnen gebruiken, haha! Klinkt misschien vergezocht, maar lijkt mij toch goed zo!

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik had voor mijn ongeboren baby ook muziek gedraaid, baby lief en als ik nu een liedje daarvan zingt word ze rustig en lacht ze alsof ze het herkent.

16. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    @hier ook naar 2 rockconcerten geweest met de kleine uk en dat ging prima...ben wel wat verder weg gaan staan ook omdat de trillingen van de bas niet goed voelde maar vond het super!!
    Nu komt Marilyn Manson weer naar nl en had graag meegewild maar ik loop dan 1,5 week voor de uitgerekende datum en vond het risico te groot om nu al in te schatten hoe ik me dan voel...dus manlief gaat wel met een goede vriend...wel jammer maar ach volgende x beter :D

Ik luister veel radio in de auto en vind het heerlijk om mee te blerren hahaha
    Thuis luisteren we veel rock zoals rammstein, Marilyn Manson en nine inch nails (vind ik te gek)
    Maar ook Lana del rey, muse, radiohead, pearl jam heerlijk!!
    Krijg nog geen echte reacties van binnen maar dat zal vanzelf wel komen :D
    Speel wel iedere avond het muziekdoosje af...heerlijk wordt mama ook rustig van :D

Handige tip van de oren :D al hielden we er al rekening mee maar dit is super!!

Veel plezier met meezingen, rocken, luisteren en chillen...hopelijk krijgen we allemaal hele rustige kindjes :D

17. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Haha, dat kan natuurlijk ook!:D

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik houd ook elke avond een muziekknuffel op mijn buik. De beeb reageert er altijd op door te gaan bewegen. Ze zeggen dat ze het na de geboorte ook herkennen en er rustig van worden:)

19. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    in mijn zwangerschap draaide ik altijd madonna,want t altijd al mijn favoriete muziek geweest,als noah onrustig is zet ik madonna op[wel de nette nummers he hihi].
    en hij wordt meteen rustig ook als ik het zing voor hem.
    groetjes

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Elke avond voor ik ga slapen laat ik onze frummel het muziekje luisteren van het muziekdoosje. Frummel reageert meteen door te bewegen.

Share This Page