aambei?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sandana, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

pffff, vervelend probleem. Ik heb enkele bobbels bij mijn anus. Die aan de voorkant zijn volgens de kraamverzorgster strakke huid door het hechten. Ik was net niet tot mijn anus ingescheurd.

Maar 2 dagen na het starten met bekkenbodemtraining (samenknijpen) voelde ik ineens ook een bobbel aan de achterzijde die er eerst niet zat. Verdorie... meende er goed vanaf gekomen te zijn.

Is er wat te doen aan aambeien? Ik zal op de 6 weken controle de verloskudige vragen om te kijken of het inderdaad zo is. Maar wil alvast weten wat eraan te doen is.

Ervaringen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aambeien zalf! De verloskundige adviseerde hier curanol, online verkrijgbaar. Zelf hem ik hemoclin gebruikt, had namelijk na het persen ook een aambei zo groot als een druif en ooooh wat deed die een pijn! Ik heb echt zitten huilen van de pijn van die aambei hij had een eigen hartslag en deed zo'n pijn, die zalf verlichtte, na een paar dagen kon ik weer normaal zitten en na een week of 2 was hij weg. Ik had ook wel last van mn knip maar die aambei, pffff daar had niemand me voor gewaarschuwd!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Curanol zalf + tabletten werkt goed. Vaak is het ook fijn om er neusspray op te spuiten (zoutoplossing, Otrivin ofzo) dan slinken ze sneller.
    Ik had in de zwangerschap aan het begin een hele grote die erg veel pijn deed, binnen 24uur was ie al een heel stuk geslonken en de ergste pijn weg.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie.
    Die curanol... is die alleen online verkrijgbaar?
    HOe vaak smeer je dat? En hoe vaak spray je die neusspray?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Curanol kun je idd alleen bestellen. Heb je dan de volgende dag in huis maar goed je zit nu met het weekend natuurlijk.
    Je neemt dan 's morgens en s avonds een tablet in en zalf smeerde ik elke keer als ik naar de wc ging.
    Neusspray 2-3x per dag.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb het hier gewoon bij de apotheek gekocht hoor.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Curanol pillen en zalf idd, ook tea tree oil is goed.
    En goed schoonhouden met heel koud water.
    Badderen met badedas original..

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik kan curanol hier bij de da kopen. kijken of ze zalf en tabletten hebben...

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb curanol gewoon bij de apotheek gehaald. Doet alleen niet heel veel nog dus maar even tabletjes bij bestellen op advies.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoe lang duurde het bij jullie voro de aambei weg was?
    Ik heb nu 1 pakje curanol tabletten op (2 weken of zo) en gebruik het met de crème. Niets veranderd...
    Soms trekt hij zich terug en dan is hij er weer.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu een maand na de bevalling en sinds een week heb ik het idee dat het echt weg aan het gaan is met behulp van de tabletjes en zalf. Heb 1 doosje tabletjes gebruikt en de zalf gebruik ik nog wel.

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    misschien ook een tip!!!!

mijn vk heeft mij toendertijd neusspray zoutoplossing geadviseerd wat ik bij iedere toilet beurt erop kon spuiten. Vraag aan je partner of hij het wilt doen, het verzacht vrijwel direct en je mag het gebruiken zoveel als je wilt;)

13. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Curanol! Echt wondermiddel....verlichte pijn en jeuk na een dag en nu 10 dagen na bevalling is het bijna weg!

Nu de andere kwaaltjes nog :(

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik gebruik curanol, merk alleen niets tot weinig. Vandaag voor het eerst is de aambei de hele dag in de sluitspier geweest, niet erbuiten. Voel hem wel duidelijk zitten, verder terugduwen gaat niet. Smeer de curanol er wel nog op.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb je ook de tabletten? Zalf alleen deed hier niet veel. Pas met de tabletjes ging het beter.

16. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    zoutoplossing (neusspray) erop spuiten bij iedere toiletbeurt, dat verlicht meteen......tip van mijn vk ;)

17. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Arual; ik heb alleen de zalf gebruikt...Nog trouwens...Blijf gewoon smeren omdat de ontlasting nog steeds een beetje moeilijk gaat.
    Ben veeeeeelste bang dat door het drukken het weer terug komt

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De tabletten zijn op... moet weer nieuwe halen. Neusspray ook trouwens. Moet het otrivin zijn of gewoon zoutoplossing? In otrivin zit namelijk wat anders staat op het flesje.

En ja hoor... de aambei is weer zichtbaar. Maar wat wil je ook, heb iets te pakken want gister bijna de hele dag naar het toilet en vandaag ook nog. Bekkenbodem voelt weer aan als vlak na de bevalling.

19. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    @Sandana, ik gebruikte net wat ik in huis had, heb dus ook al otrivin gebruikt, kan geen kwaad ;)

Denk wel dat je hulp van je partner nodig hebt, ik kreeg het niet alleen er tegenaan gespoten, zag niet wat ik deed, hihihi!

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Oh ik kan dat goed op gevoel, weet waar hij zit.

Heb weer een nieuwe door curanol pillen gehaald plus weer een nieuwe otrivin. Ga eens otrivin op een stukje papier spuiten en dat ertegen leggen.

Deel Deze Pagina