bekkenbodemspieren

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mwag, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    het lijkt wel of ze zijn verdwenen na de bevalling....
    meer mensen hier last van (gehad) en na hoeveel tijd was alles weer onder controle?? en wat heb je daarvoor moeten doen??
    ben benieuwd... het is niet zo dat ik de hele dag door "lek" maar als het eenmaal begint te lopen dan is er geen weg meer terug.... het is dus vooral als ik heel nodig moet dat ik het niet altijd op kan houden.... en met heel erg hoesten of niezen ofzo....
    vind het heel vervelend en wil er graag snel vanaf...

nog een tweede vraagje hierover: ik wil graag gaan hardlopen en toen zei een vriendin dat je dit niet moet doen als de boel daar nog niet helemaal onder controle is.... klopt dit?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als ik jou was zou ik snel op zoek gaan naar een bekkentherapeut. Het had naar mijn mening als over moeten zijn. Ik zou zeker niet gaan hardlopen! Hier ruim 4 jaar BI en loopt bij mij ook iets te makkelijk;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had dat alleen de eerste paar uur, het gevoel dat ze verdwenen waren maar zeker geen 2 maanden. Ik zou ook een fysio zoeken.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Dan zou ik naar de bekkenbodemfysio gaan, want dat is niet goed. Zij kunnen inwendig onderzoeken hoeveel kracht je bekkenbodemspieren hebben.
    Ik heb ook bekkenbodemtherapie gehad en heeft zeker wel geholpen. Ik zag het eigenlijk niet zitten, maar ik ben achteraf heel blij dat ik het gedaan heb. Ik had een totaalruptuur overgehouden aan de bevalling en had een verwijzing gehad van de gyn.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier na een maand of 3 begonnen met bekkenbodemspier oefeningen en enige weken later merkte ik al verschil.

Zou dus echt actief (een paar keer dag proberen 15 seconden je bekkenbodemspieren aan te spannen) gaan trainen. Dan zou het snel over moeten zijn.
    Maar zoals het was wordt het nooit meer.

En hardlopen zou ik idd nog even mee wachten.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ook ik heb er nog last van, niet dat ze weg zijn maar blijf een vervelend gevoel erin houden. Plas ophouden gaat best goed, probeer het bewust iets langer op te houden. Toen ik wat dunnere ontlasting had na AB kuur was het een drama... rennen en nog wel eens te laat zijn. Echt heel rot!
    Had een graad 2 ruptuur... gescheurd tot 1 of 2 mm voor mijn anus. Akelig. Hoop niet dat ze iets over het hoofd gezien hebben, maar de gynaecoloog is nog wezen kijken of ik niet naar mijn rectum gescheurd was en hij zei van niet. Dan moet ik daar maar op vertrouwen, zal ook wel zo zijn.

Ik heb me aangemeld voor een post bevallingscursus bij de fysiotherapie. Zij belden me vandaag zelf op met de mededeling dat ze overlegt hadden en ze me volgende week woensdag eerst individueel willen behandelen bij een bekkenbodemtherapeut. Dus daar ga ik dan naar toe.

Heb ook nog steeds last van mijn stuit, op en af gaand.

Deel Deze Pagina