Hoi meiden, Mag ik bij jullie heel even mn verhaal kwijt? Ben nu ruim 21 weken zwanger,maar omdat ik ruim 4 maanden zo ziek er van geweest ben en nu al weer een paar weken met een griepje rondloop,kan ik niet echt zeggen van,goh ik ben fijn zwanger en o wat is die roze wolk fijn.. Het lijkt wel alsof mn lijf me in de steek laat,zelfs werken begint me tegen te staan,terwijl ik een leuke baan heb. Bewegen en bukken word steeds moeilijker,wat nl logisch is,door de groeiende buik. Maar wat is verstandig? Nog weken zo doorgaan of gas terug nemen en naar mn lijf luisteren? As maandag moet ik weer naar de vk en ga t daar ook voorleggen. (Heb ook.last van bandenpijn en harde buiken,ik werk halve dagen en doe de rest vd dag niks meer als beroerd op bed of bank liggen) Sorry voor mn gezeur maar iedereen om me heen heeft t te druk op t moment..
Sowieso nu even uitzieken joh, je hebt griep, dan moet je ook geen halve dagen werken maar je bed in! Als je zwanger bent, kan zoiets ook harder aankomen, dus ziek echt goed uit! Het er met de vk over hebben is ook verstandig. Beterschap!! Hopelijk voel je je snel wat fitter en kun je meer genieten!
Volgens mij weet je zelf het antwoord al. Natuurlijk moet je luisteren naar je lichaam! En nu verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet want dat is voor mij ook echt een dingetje zeg maar. Ik merk wel dat ik me echt beter voel als ik naar mijn lijf luister. Op dit moment zegt mijn lijf dat ik helemaal niks moet doen want als ik zes stappen loopt heb ik al een harde buik. Dus ik doe zo min mogelijk. Stilzitten is voor mij heel moeilijk maar ik heb geleerd van mijn vorige zwangerschap en ben nu veel zuiniger op mijn lichaam. Je hersteld ook sneller als je gewoon naar je lijf luistert. Succes!
Thanx meiden! Ja ik weet zelf t antwoord ook al,maar ik ben idd ook geen stil zitter.en ben ook erg bang om mn baan kwijt te raken,contract loopt net af na mn verlof.. moeilijk dus.. maar ik denk dat t idd beter is om eens goed uit te zieken.
Ha Lottel. Ik heb die roze wolk ook niet gehad hoor! En dat is helemaal niet erg. Ik heb te lang doorgelopen met extreme vermoeidheid (beroerd na een tripje naar de supermarkt) en bekkenklachten. Ben met 16 weken in de ziektewet geraakt en dat vond mijn werkgever echt niet leuk. Toch denk ik dat het goed is dat je luistert naar je lichaam.. je zorgt niet alleen meer voor je zelf maar ook voor de kleine! Ziek eerst goed uit van dat griepje, bespreek alles wat je dwars zit met je verloskundige en kijk het daarna verder even aan!
Natuurlijk moet je naar je lichaam luisteren. Dan voel je je in ieder geval lichamelijk beter. Ik snap wel dat dit lastig is, ik ben er zelf ook niet zo goed in. 😏 Maar stel je niet teveel voor bij die roze wolk, hoor. Hoewel ik met vlagen zeker geniet van mijn zwangerschap zie ik het vooral als een middel om een doel te bereiken. We willen een kind en daar moet je nu eenmaal zwanger voor worden. En dat is niet alleen maar leuk en genieten. Dus wees niet te teleurgesteld als die roze wolk niet komt. Sommige dames zitten er echt op, anderen doen alsof omdat ze denken dat het zo hoort (woorden van mijn vk). Succes en rustig aan!
Bedankt voor jullie lieve woorden meiden ! Mn collega waar ik heel veel mee heb zei gisteren ook al dat ik echt aan mezelf moest gaan denken nu. Dus dat ga ik nu ook doen. Maar ja lichaam en geest willen alle 2 wat anders,dat blijft nog wel het lastigste voor mij geloof ik.. Jullie hebben volkomen gelijk ,ik zorg niet alleen voor mezelf maar ook voor mn kleintje.. Thanx allemaal !
Mijn roze wolk begon ook pas na week 21. Heb heel lang met misselijkheid gelopen en maar doorgezet. Mijn tip: vraag medicatie als je er nog last van hebt. Neem verder nu even je rust, anders ga je (door een griepje) er onder door en dat wil je natuurlijk niet tot het einde van je je zwangerschap. Mijn ervaring is dat herstellen van een griepje ook langer duurt, helemaal als je door kwakkelt en niet je rust neemt. Dus beentjes omhoog en neem je rust.. Dan kun je daarna nog even rustig aan doorwerken.
Ik heb wegens HG tot op mn tandvlees doorgelopen/gewerkt tot 12 weken. Ook heel veel moeite met erkennen dat mn lijf het niet meer kon. Roze wolk? Niet aanwezig. Met 12 weken ben ik de ziektewet in gegaan. Nog 2 weken thuis lopen klooien en toen opgenomen geweest in t ziekenhuis wegens uitdroging. Ik heb zelf veel te lang doorgelopen. Je wilt zo graag op die roze wolk zitten en fluitend door je zwangerschap gaan maar blijkt dat dat niet altijd het geval is. Heb hetzelfde "probleem" als jij. Mn contract loopt af tijdens mn verlof. Ik heb voor mezelf uiteindelijk de beslissing genomen. Mijn kindje is het allerbelangrijkste. Ik draag daar de verantwoordelijkheid voor. Zelf ben ik ook belangrijk en zonder mij gaat dit kindje niet geboren worden. Kies dus voor jezelf en je kindje. Werken komt dan even op de laatste plek.
Oh en roze wolk is nog steeds niet aanwezig Wel zijn er momenten dat ik heel erg geniet van mn zwangerschap. Maar zoals novastar al zei het is een middel om je doel te bereiken
Vervelend joh meid! Als je je ziek voelt moet je lekker je bedje induiken hoor! Als je nu goed naar je lichaam luistert en je rust in acht neemt houd je het veel langer uit! Ik kreeg ergens in week 24 last van zwangerschapsischias. Heb jankend m'n teamleidster opgebeld omdat ik zo beroerd was en toch niet thuis wilde gaan zitten. Zij heeft me toen bijna gedwongen ziek gemeld en vanaf het moment dat ik mijn rust ging nemen ging het stukken beter! Voel nog steeds mijn bekken goed en die beknelde zenuw ook, zeker nu ik naar het einde toe ga, maar het is nu uit te houden! Toen ik nog werkte lag ik nachten jankend wakker van de pijn. Hoe rot het ook is om al zo lang thuis te zitten nu, het is echt goed geweest! Lekker uitzieken, en thuis blijven zolang nodig is! Dan komt er echt wel weer een beetje een roze wolk! Bij mij iig wel
Hier nu 17 weken en nog geen roze wolk gezien!! Om te beginnen griep/verkoudheid sinds week 8, tegelijk met de aanvang van nieuwe baan. Echt super. Vervolgens dagelijks misselijk (sinds dag 1, maar gelukkig maar 1x gekotst), MAAR op de 1 of andere manier alleen beroerd buiten werktijden. Dus dag sociaal leven. Mn maag lijkt te zijn geslonken tot formaatje doperwt, dus nooit honger en wat ik wel eet blijft lekker hangen in mn keel. Alles bij elkaar resulteert in zero libido, arme vriend!! Hahaha, dit lijkt dus niet echt aan mij besteedt! Volhouden allemaal, this too shall pass!!