ik heb sinds vanmiddag last van aambeien. Heb nog wel zo voorzichtig gedaan met het toiletbezoek en vezels eten ed. Heb nu echt zo'n pijn dat echt elke beweging pijn doet lig nu in bed en kan niet eens omdraaien zonder dat ik verrek van de pijn en de tranen in mijn ogen schieten. heb ook gevoeld en sorry niet zo smakelijk maar dat is dit onderwerp toch al niet het is echt een joekel en keihard. heeft iemand misschien een tip voor mij ik heb natuurlijk geen aambeienzalf in huis....
Je kunt 'm koelen, stop bv een zakje met ijsblokjes in een washandje en houd dat er tegen aan. Dat geeft vaak wel wat verlichting. En dan morgen zalf halen, dat verlicht nog meer. Blijf verder op je voeding letten, dus wat meer vezels en vocht tot je nemen om je ontlasting dunner te maken en die aambeien te ontzien, dan geneest het ook sneller (en komen ze minder snel terug). Je kunt ook lactulose siroop gebruiken als dat nodig is.
Lastig he! Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap heel erg gehad. Van week 15-35 ging het goed en de laatste weken heb ik er ook weer last van! Heb van alles geprobeerd, sperti (vind ik niet fijn), hemoclin (wel fijn met inbrengen maar niet het gewenste resultaat),enz wat bij mij goed helpt is CURANOL. Dat kun je alleen online bestellen volgens mij. Ik heb de pillen én de zalf en ik merkte echt binnen no-time al verandering. Ik was namelijk erg bang voor nog meer en grotere aambeien tijdens de bevalling. Dus ik heb de curanol al ingepakt voor in het ziekenhuis Het is wel prijzig (ik was 18 euro kwijt voor de pillen en zalf) maar ZEKER de moeite waard! Verder kun je lijnzaad eten, VEEL water drinken en inderdaad niet te veel druk zetten als je naar het toilet moet! Succes in ieder geval!
Neusspray erop, ( niet de zoutoplossing), koelen, rustrustrust. ( ik ben 4 dagen opgenomen geweest ivm aambeien, dus leef met je mee!)
Hallo, oooh meid, ik heb in het verleden ook zo last gehad van aambeien (deze hadden niks te maken met zwangerschap). Ik heb per dag 2 zakjes metamucil ingenomen (mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden). Hierdoor wordt je ontlasting een beetje breiig. Je gaat veel makkelijker naar de toilet en de aambeien gaan er snel weg van. Ik heb verder Sperti gebruikt, maar dat hielp bij mij niet zo goed. En heeeeeeeeeel veel gehuild als ik op de toilet zat. Ik weet niet of je hier wat aan heb, maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Dikke knuf
dank jullie wel voor de reacties. het enige dat ik nu in huis heb zijn ijsblokjes dus die tip ga ik gelijk proberen. Ik had net idd ook al goede berichten gelezen over curanol zalf en pillen dus die wil ik morgen gaan halen, schijnt bij de apotheek ook te krijgen te zijn. ontlasting is al vrij breiig zeg maar en neem al sinds ik zwanger ben zoiezo lekker mijn tijd op het toilet. hoop dat koelen werkt, begon vanmiddag om een uur o 5 en nu is het echt niet mer te harden. ga mijn mannetje maar ff naar de ijskast sturen.
Wat voor uitwendige aambeien ook goed helpt, (beetje ranzig maar goed ) is terugduwen. De pijn ontstaat vnl doordat de ader klem zit in de uitstulping. Als je dit doet in combinatie met daarna zalven, ben je er sneller van af. Hier van mezelf erg gevoelig voor aambeien en dit werkt voor mij serieus het allerbeste. Natuurlijk naast alle andere tips. Oh ja, en de tijd nemen voor een toiletbezoek! Dus boekje erbij en vanzelf laten komen die ontlasting. NIet even snel snel de boel eruit proberen te werken. Sterkte!
terugduwen werkt niet altijd hoor. zeker bij getrombosseerde aambeien niet de mijne is toen opengesneden (ik zal niet vertellen hoe dat voelt...) en een uur laten was hij alweer net zo groot en hard, toen heeft de ha mij met spoed ingestuurd en ben ik opgenomen. Kreeg toen pethidine tegen de pijn, zelfde spuitjes als je tijdens de bevalling kunt krijgen. Wat een verademing. En 4 dagen strikte bedrust, koelen, elke 3 uur weken met neusspray, lidocaïnezalf en rustrustrust. Na 4 dagen was het behoorlijk geslonken en mocht ik naar huis. 1 troost, na de bevalling niet noemenswaardig last van gehad.
ik heb van de vk lidocaïnezalf voorgeschreven gekregen en als dit niet helpt krijg ik een recept voor curanol. Heb niet echt het idee dat de zalf werkt maar ik geef het nog even tot morgen de tijd en anders ga ik gewoon de vk nog een keer bellen. Weet iemand van jullie ook of de aambei kan springen?? heb nl gehoord dat dit kan en dat het dan onwijs gaat jeuken. Ben nl benieuwd of je dan ook gelijk van dat harde geval tussen je billen af ben. Heb ook geprobeerd hem terug te duwen maar hij kwam net zo hard weer naar buiten zeilen... (hij heeft ongeveer de grootte van een euro en is zo hard en dik als een knikker auww) ben echt blij met jullie reacties!!