Wij krijgen binnenkort een andere keuken, u gaan we van gas naar inductie en moet ik nieuwe pannen aanschaffen. Ik ben nu rond aan het kijken naar koekenpannen maar zie door de bomen het bos niet meer. En wat is slim? Een koekenpan en een hapjes pan, of alleen een hele goede koekenpan? Ik heb van mijn schoonmoeder al een nieuwe gietijzeren braadpan gekregen van 5 ltr. Zou je die ook kunnen gebruiken voor de gerechten die je normaal in een hapjespan maakt? ik wil ook geen koekenpan meer met teflon erin. En dan beter meteen een goede aanschaffen ipv iedere 2 jaar een nieuwe.
En waarom "moet" je nieuwe pannen kopen? Ik weet niet of je nu al goede pannen hebt maar anders zou ik die eerst uit proberen. Ik ben van gas naar inductie gegaan en ik kon bijna al mn pannen voor inductie gebruiken. Bodems waren niet krom getrokken en er bleef een magneetje aan de bodem plakken. Zodra er een magneetje blijft plakken dan is hij geschikt voor inductie. Ik had 1 braadpan en een wok die niet geschikt waren en die heb ik vervangen. Nu heb ik koekenpannen van de lidl. 15 euro per stuk en ze doen het super.
Helemaal eens met @Damay77 ! M'n ouders zijn paar jaar geleden ook overgegaan van gas naar inductie. Dat was vrij onverwacht, dus we hebben gewoon alle pannen geprobeerd, alleen de pannen van 30 jaar oud deden het niet Dus uiteindelijk hoefden ze maar 2 nieuwe pannen geloof ik, dat scheelde aardig wat in de portemonnee
Hier ook van gas na inductie gegaan en mijn pannen konden ook allemaal op de inductie. Zou ook eerst de pannen proberen voor je nieuwe koopt.
Ik kon ook gewoon mijn BK pannen meenemen van gas naar inductie, net als mijn grote wok. Koekenpannen waren toch aan vervanging toe, maar hadden qua bodem ook nog gekund.
Ik ben ook op inductie gaan koken met mijn oude pannen maar nu, na 2 jaar, toch maar nieuwe gekocht.Mijn kookplaat ging steeds meer kuren vertonen nu met de nieuwe pannen is dit een stuk minder en alles kookt sneller.Ik heb bij blokker nieuwe pannen gekocht ,gewoon eigen merk en deze bevallen goed ,ik merk echt wel verschil.
Ik zou het proberen. Lukt het niet dan zou ik aanschaffen wat je merkt te missen. De pannen van de Lidl zijn een stuk beter geworden. Ik heb ze alleen niet geprobeerd op inductie.
Wij zijn Toen ook over gegaan op nieuwe pannen set, meer omdat ik het mooi wilde hebben haha. Wij hebben allerlei koekenpannen van de Action gekocht. Nu 5 jaar later doen ze het nog als een zonnetje!
Saai verhaal, maar hier doen de oude pannen het ook goed! Wij moesten ook enkele pannen vervangen, maar mijn hele fijne set doet het nog super!
Het is een fabeltje dat je pannen per definitie niet van gas naar inductie kunnen. Het kán namelijk best zijn dat je pan niet goed werkt naar dat ligt aan het materiaal en hoe oud hij is en hoe gebruikt enzo. Pannen moeten namelijk in ieder geval magnetisch zijn, aluminium kan bijv dus niet (de enige pannen van ons die niet op onze inductieplaat werkte waren de pannenkoekpan en de poffertjespan...van jawel... aluminium ). Je kunt je pan testen met een magneetje...plakt die eraan dan is hij in principe geschikt. Ook hebben inductieplaten vaak een teststand waarmee aangegeven wordt hoe goed het contact tussen de plaat en de pan is. Nog een van de fabeltje is dat pannen op gas kromtrekken en daarom niet meer werken op inductie. Maar zelfs enkele millimeters boven het oppervlak vallen ze binnen het magnetisch veld dus kunnen gewoon werken. Een pan die erg krom is, is vaak op je gaspit ook niet prettig in gebruik omdat dat wiebelt. Dus probeer het zou ik zeggen. Wij konden zelf alle pannen blijven gebruiken, behalve dan onze pannekoekpan van Tefal en de poffertjespan, beide van aluminium.
Mijn gewone pannen zijn ook nog goed en die wil ik idd eerst proberen of ze het doen op de inductieplaat. Maar mijn koekenpan , wok en hapjespan zijn aan vervanging toe. Vandaar mijn vraag
Ben ik nu de enige die zich afvraagt waarom zoveel mensen magneetjes hebben? Ik moest ooit perse Fissler pannen hebben, ik kon er voor geen meter mee koken. Laatst wat pannen bij de Appie gekocht, helemaal prima. Niet te duur doen, gewoon koken en wegmikken als het niets meer is.
Gewoon zo'n koelkast magneetje of zo'n magneetlettertje van kinderspeelgoed. Zal je zelf ook vast wel in huis hebben Zag die tip op internet voorbij komen en het heeft me toch mooi een nieuwe pannenset bespaard.
Inbouwkoelkast hier en serieus niets met magneten voor de kids Man zat ook al te denken en zei dat we dan toch echt naar zijn moeder moesten
Kookpannen heb ik vervangen voor een set van Habonne. Ik dacht hetzelfde als jij; oude pannetjes zijn vast krom getrokken. Ik had op gas van die ouderwetse uit de jaren 50, met van die bloemetjes erop die bovendien 12 jaar op gas gestaan hadden. Ik, na de verhuizing, aardappeltjes in mijn nieuwe, loeidure pan en koken maar. Aardappels brandden aan de onderkant aan. Mijn oude bloemetjespannen uit de jaren 50 erbij gepakt, en ja hoor: heerlijk stamppotje gemaakt! Ik kan al mijn pannen gewoon nog gebruiken, op koekenpannen na, die waren te krom en te vet aan de onderkant. Als vet inbrandt op je plaat dan krijg je dat niet meer weg! Die heb ik vervangen voor koekenpannen van de Buijer en Creuset!
We zijn sinds dec ook over maar zijn wel gegaan voor nieuwe pannen dit ivm krassen van de oude ... ligt er aan hoe oud die zijn maar die van ons waren al over de tien jaar. Niks mis mee voorop gas maar voor indictie teveel kleine beschadigingen om ook op inductie te gebruiken helaas.
ik heb daar inderdaad de set van (kookt wel op gas) en ben er zeer content mee! Al moet ik zeggen dat je custard of griesmeelpudding beter niet in die pannen kan doen want dat verbrand zoooo snel, mja niet iedereen kookt dat, dat scheelt. Al het overige gaat prima en de koekenpan (18cm) met keramiek vind ik veeeeel prettiger dan mn BK.
In menig naaiset zit ook een magneetje (voor gevallen spelden) en er zijn magnetische schroevendraaiers...