Ik heb die creme gekregen toen ik een ontsteking in een spatader had. Dat was toen een harde, pijnlijke plek. Hij zag ook rood. Daar moest ik toen een paar keer per dag die creme op smeren. Daardoor ging de ontsteking weg. Is het bij jou ook rood? Dan zou het een ontsteking kunnen zijn. Ikzelf droeg tijdens mijn zwangerschappen steunkousen. Ik kon echt niet zonder. Zonder steunkousen had ik echt heel veel pijn aan mijn benen. Met een stuk minder.
Nee rood niet. Echt een geclusterde blauwe plek met heel veel grote vertakkingen overal heen, ook onderbeen. Heel erg lelijk. Ik had dit tijdens vorige zwangerschap ook en dat is later gelukkig weggetrokken. Hield enkel een licht blauw plekje over. Maar toen ook naar de huisarts geweest en die stuurde me naar de radioloog om trombose uit te sluiten. Het was geen trombose of ontsteking van een vaaatwand oid, ik moest het maar gewoon uit zitten. Wel gelukkig besproken dat mocht ik klachten houden, ik na de zwangerschappen een verwijzing zou krijgen voor de vaatchirurg. Want NO WAY dat ik op mijn 30e een been vol spataderen zou houden. Gelukkig trok het dus weer weg. om nu in volle glorie weer terug te komen, en dan ook net wat vroeger weer. Klachten hetzelfde. Ligt dik op de huid, het klopt, jeukt en is ook gewoon pijnlijk als ik sta. Mijn been voelt zwaar aan en oncomfortabel. Het is verder niet rood oid. Ik ga het vrijdag dus weer laten zien. Maar ik vrees eigenlijk voor hetzelfde antwoord. Misschien weer de check bij de radioloog.
Klinkt bekend. Ik had mijn eerste zwangerschap geen last van spataders, maar elke volgende zwangerschap werd het erger. Ik ben toen tijdens mijn zwangerschappen steunkousen gaan dragen. Na de bevalling trokken ze grotendeels weer weg. Wel bleef na elke zwangerschap steeds iets meer achter. Nu heb ik best wel wat spataders, maar heb er gelukkig geen last van. Die steunkousen werden aangemeten. Ik ging daarvoor naar Livit. Ze werden vergoed door de zorgverzekering. Het is in de zomer echt niet fijn, maar het hielp wel heel erg tegen de pijn.
ohhh... dames ik heb vol belangstelling meegelezen. Ik ben momenteel 35 weken zwanger en heb afgelopen zondag voor het eerst in mijn leven 2 uitwendige aambeien opgemerkt, waarvan zo 1 groot als een kleine druif en hoogstwaarschijnlijk getromboseerd. Dat is weliswaar mijn eigen diagnose, het kan bijna niet missen. Maar man, ik heb er zoveel last van... zitten, staan, liggen, lopen, slapen: het is allemaal een drama. De assistente heeft gisteren overleg gehad met de HA (langskomen was niet nodig, de klachten waren duidelijk) en ze belde terug met de mededeling dat er geen wondermiddel voor is. Ik kan lidocaine krijgen voor pijnverlichting, bij curanol gaf ze aan dat de werking niet bewezen was. Ik moest het maar uitzitten tot na de bevalling. Daarna werd het vanzelf wel minder, omdat de druk van de baby op de anus dan niet meer is. Maar hoe dan met zoveel pijn? Het kan nog maximaal 6-7 weken duren voordat de baby er is... Genieten van de laatste weken zwangerschap is er zo echt niet bij. Ik had zoveel zin in de bevalling... maar nu met dit erbij, wie weet wat er intern nog verstopt zit, zie ik er als een berg tegenop. Die thuisbevalling met bad en fijn van houding wisselen gaat op deze manier wellicht een ruggeprik worden. Ik kan nu al geen fatsoenlijke houding aannemen... Het lijkt mij heerlijk om even van alle pijn af te zijn. Dus, ik heb de tip van @melaniie maar ten harte genomen en ben aan de hirudoid crème gegaan. Hopelijk geeft dit na een paar dagen smeren de verlichting waar ik naar op zoek ben. Al mijn hoop is hierop gevestigd. Ik heb gekeken in de bijsluiter en op internet en het mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden, maar ik heb het maar niet overlegd met mijn HA. Barbaars gedoe... uitzitten tot na de bevalling. Ze zijn niet goed wijs.
Via Nina hier op het forum de tip neusspray gekregen en moet zeggen dat werkt erg goed. Kan me voorstellen dat je na 35 weken niet zo heel lenig bent, dan kan er ook voor kiezen de neusspray op een watje te spuiten en daarmee te deppen. Zalf en tabletten helpen wel iets maar de bron aanpakken is het beste. Probeer als het kan je billen af te vegen met super zacht toilet papier en nog beter onder de douche lauwwarm water is het prettigste. Kijk ook naar je ontlasing patroon het moet soepel kunnen passeren, hoe meer druk hoe erger de klachten. Zo bevallen wil je ook niet dat maakt het alleen maar erger, tijdens de bevalling kan je daar tegen maar erna ga je nog meer door de grond zeker als je 1ste ontlasting komt na de bevalling. Trombose aambei, is hij hard of nog zacht, trombose aambei word met een elastiek afgebonden, is niet heel pijnlijk. Succes!
Wat vervelend dat je zoveel last er van hebt En dat de huisarts zegt uitzitten, hallo Ik hoop dat je baat hebt bij de creme. Ik zou ook na iedereen ontlasting smeren en dan verder 3x daags. Wat @Suzie01 zegt zijn ook goede tips, zorgen dat je ontlasting soepel blijft (desnoods tijdelijk van die zakjes) en afspoelen met de douchekop of zacht toiletpapier. Ik heb haar tip met neusspray ook geprobeerd, bij mij werd het er alleen maar erger van. Ik hoop dat de pijn gauw afneemt en je nog kunt genieten van je laatste weken verlof!
Zakjes waren bij mij nooit een succes. Heb nu Magnesiumhydroxide teva zijn tabletjes en die zorgen hier voor een soepele stoelgang. Het blijft alleen gek dat een arts niet mee wilt denken, wat een antwoord het hoort erbij. Nu een aanvulling maar dat moet je willen / kunnen, voor je ontlasting gaat krijgen je bilnaad rond het gaatje goed insmeren met vaseline, heeft mij enorm geholpen.
Tijdens de zwangerschap van mijn oudste kreeg ik ze ook en kon ook niets meer door de pijn. Niets hielp. De huisarts had wel een oplossing, die ik hier nog niet gelezen heb... Ze heeft ze open gesneden en de trombose eruit geknepen. Ondanks de verdoving was het verschrikkelijk, maar daarna werd de pijn elke dag minder (tot de bevalling). Na de bevalling had ik een hele druiventros, dus kon een week niet zitten, maar daarna verdween het vanzelf. Neusspray en curanol vond ik echt niet helpen.
Vriendin van mij heeft ze af laten binden, volgens haar niet heel pijnlijk. Jij ze ook gekregen door onpasseerbare harde ontlasting? Dat had zei en ik ook.
Ik heb het na mijn bevalling ook gehad. Vrij veel last van. Poliklinisch zo’n elastiekje omgedaan. Dat was wel bijzonder onprettig. Maar daarna geen last meer van gehad. Huisarts was vrij makkelijk met doorverwijzen. Ik zou gewoon om doorverwijzing naar endocrinisch chirurg vragen. Ik werd daar direct geholpen.
Nee, ik heb echt nooit harde ontlasting. Wel 2 uur moeten persen bij eerste bevalling, dus toen was het logisch dat ik aambeien kreeg. Geen idee waarom ik ze had tijdens zwangerschap. Gelukkig bij de tweede ook geen last van gehad, alleen weer na de bevalling (toen niet lang hoeven persen). Afbinden klinkt minder pijnlijk idd.
Hier ook 31weken zwanger van 4de en voor het eerst last van aambeien Eerste 3 dagen waren heel erg, zitten,staan en lopen was geel pijnlijk. Heb van gynaecoloog Daflon 500mg en een zalfje voorgeschreven gekregen en nu gelukkig helemaal geen pijn meer, ze zitten er nog wel. Hoop heel erg dat ze nog voor de bevalling verdwijnen, bevallen is al pijnlijk genkeg,eil niet weten hoeveel erger het wordt met aambeien.