Goedemorgen Mijn stoelgang was altijd al slecht en nam hiervoor movicol. Nu sinds de zwangerschap en vooral de laatste weken slik ik lactose. Maar heb nog regelmatig bloedverlies wat komt door een aambeien of scheur? Kan ik hiervoor ook curanolin gebruiken in combinatie met het bloedverlies? Gebruik nu vaseline want gelukkig heb ik niet heel veel pijn tijdens en na de stoelgang. Ben van plan na de bevalling naar de dokter te gaan om alles te laten onderzoeken. Alvast bedankt
Hoi Saby, vervelende kwaal die aambeien: je mag Curanol gewoon smeren op open wondjes; er staat ook niets over in de bijsluiter (http://www.curanolwebwinkel.nl/Shop/Content/Documents/Curanol-bijsluiter-zalf-en-tabletten.pdf). Het is dan vaak wel verstandig ook de tabletten te slikken voor de inwendige aambeien. Die kunnen ook bloeden. Het bloedverlies kan dus best van de aambeien komen, maar omdat je stoelgang lastig gaat en je waarschijnlijk vaak hard moet persen, kan ook de binnenkant van je darmen geïrriteerd zijn. Is niet erg, maar wel uiterst vervelend. Veel drinken en veel vezels eten. Groetjes Brigitte