Goedemiddag, Maandag was ik op een feestje waar iemand blowde. Diegene deed het wel buiten maar deur stond open en diegene stond zeg maar net op het randje van buiten naar binnen. Geen hele rookwolken in het huis maar de lucht rook je wel heel sterk binnen. Ik voelde mij hier heel vervelend bij. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen qua eten, geen alcohol, niet roken enz en dan zit ik in iemand anders zijn wietlucht. Ben nu 17 weken zwanger en alles gat tot nu toe goed. Kan het alleen nu niet loslaten dat ik iets heb gedaan wat schadelijk is. Iedereen zegt dat ik me niet moet druk maken maar dat doe ik toch. Wil gewoon het beste voor mijn kindje en niets schadelijks doen. Tegelijkertijd kan je niet alles voorkomen (je kan in Amsterdam ook in de wietlucht lopen / zitten of überhaupt op een terras in de rook). Ook straks zal ik mijn kindje niet voor alles kunnen beschermen. Wat vinden jullie hiervan? Kan het schadelijk zijn geweest? En hebben jullie tips voor mij zodat ik hierover niet zo in de stress zit? Heb er een nacht niet van geslapen. Groetjes en alvast bedankt.
Hoi Lola31, laat het echt los, het kan geen kwaad. Je kunt inderdaad niet voorkomen dat je soms tegen dit soort dingen aan loopt. Hetzelfde geldt voor benzinelucht bij tankstations of chloorlucht bij een toilet oid. Je placenta filtert ook nog wat en de wietlucht is niet geconcentreerd. En het duurde maar even. Die kleine heeft hier niets van geleden. Het zou echt zonde zijn als dit ten koste gaat van je nachtrust. Daar heb je veel meer aan! Je bent ook maar mens. Je wordt echt geen slechtere moeder als je dit eens meemaakt. Het zal misschien nog wel vaker gebeuren. Meer dan je best kun je niet doen. En ik weet zeker dat bijna alle zwangere wel van dit soort dingen hebben meegemaakt... Ik althans wel Lekker slapen vanavond hoor! Groetjes Brigitte